Paljon teillä on veroprosentti ensi vuodelle?
Kommentit (91)
Eläke on pieni eikä siitä mene veroa.
38 % Eli melkein puolet menee veroihin ja muihin maksuihin. Vähän kyllä sylettää, mutta kaipa meitä pitää olla, jotka myös maksavat tämän lystin täällä.
Vierailija kirjoitti:
37%. Olen eläkeläinen. Vielä jää 63% itselle.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko!
Miksi kysyt? Aloittaja totesi että meillä on paljon.
24.5 ensi vuoden alusta. 0.5% nousu tästä vuodesta. Olen eläkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29,5 % - eläkeläinen, eläketulo vuodessa arviolta 24 000 e. Minusta aika huima vero, koska jos tuo olisi palkkaa, jäisi vero% alle 20. Mutta kuten palstalla aina vakuutellaan, niin eläkeläiset ovat loisia ja elävät veronmaksajien rahoilla.
Minulla sama prosentti ja eläketulo 23700e.
Minulla uudessa verokortissa 26% ja eläketul 38500€.
Tänä vuonna oli 27.5, mutta muutin kesällä halvemman kuntaveron kaupunkiin.
Työtulokortin % on noin 44%
Koska avaajakaan ei kerro prosenttiaan, niin en minäkään viitsi kertoa muuta kuin sen, että paljon. Veroprosentti määräytyy tietyn taulukon mukaan ja ainakin ennen se oli nähtävissä veroilmoituksen kaatimisohjeissa. Jos avaajaa kerran asia kiinnostaa, niin katso taulukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää😞
Törkeän iso eläke hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko kerrankin verot laskeneet
v 2024 ennakko% 29,0 tuloraja 83200
v 2025 ennakko% 28,5 tuloraja 87200
siihen vielä "veroluonteiset maksut" päälle niin yli kolmannes menee muihin suihin. Törkeää.
no kai vois olla huonomminkin, hyvin tienaavilla prosentti huitelee kai ~50
VALI VALI. Vaikka sun vero+muut maksut olisi yhteensä 40%, sulka jää käteen 52 320€ tuosta 28,5%:sta. Vaikka tuon verran tienaavalla menisi kokonaisuudessaan 60%, niin käteen jäisi 34 880€. Sekin on en
Tässäpä yksi syistä miksi meillä suomessa on asiat päin perzettä. Jos tienaa miljoonan niin vassarin mielestä on ok jos veroa menee 95% kun jäähän sillä nyt käteen 50k eihän kukaan nyt tarvitse enempää.....
Todellisessa maailmassa se miljoonan tienaava a) muuttaa johonkin vähemmän ahdistavaan ja verottavaan maahan tai b) tekee vain just sen verran töitä (esim pari päivää kuukaudessa) kun käteen jää suht sama mutta vapaa-aika lisääntyy huomattavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää😞
Törkeän iso eläke hänellä.
Kiukuttaako? Olisit sinäkin tehnyt elämäsi aikana muutakin kuin kuluttanut kengänpohjia.
Nolla tuntia töitä, nolla prosenttia veroja, kuusi kuukautta lomailua etelässä.