Onko Kytömäen uusin hyvä kirja?
Jossain sanottiin, että siinä joku nainen sekoaa tiikeristä? Jännittävä olisi kuulla tuosta jotain selostusta.
Kommentit (8)
Mirabilis. Se tiikeri kait symboloi jotain luontoa, villiyttä, mystiikkaa. Tyylilaji ei ole realismi.
Mulle parasta siinä oli voimistelukuvaukset.
Aloitin just lukemaan, ekat 100 sivua. Oon lukenut kolme Kytömäen kirjaa aiemmin, joten hänen tyylinsä ja teemansa ovat tulleet tutuiksi. Kivitaskusta tykkäsin eniten, tämä uusin on lähtenyt lupaavasti käyntiin.
Kytömäen kirjoja lukiessa tulee oivalluksen hetkiä, kun tarinat etenee sujuvasti ja sitten jossain vaiheessa teksti avautuu ihan uudella tavalla, kun kaikkea ei ollakaan selitetty yksityiskohtaisesti auki aiemmin.
Haluaisiko joku antaa juonipaljastuksia? Alun suomalaisten tarina oli mielenkiintoinen mutta sitten mentiin johonkin ihmeen tutkijoiden elämään ja tipuin kärryltä. Eläinten tappamiskuvaukset inhottaa enkä tiedä jaksaako tuota kuunnella loppuun.
Minä pidin kyllä, kuten muistakin hänen kirjoistaan. Tiikeriasiaa ei mielestäni mitenkään selostettu puhki kuten ei kaikkia muitakaan asioita.