Söin perhepizzan illalliseksi, mielestäni sopiva annos yhdelle hengelle
Miksi normaalit pizzat niin pieniä? Yleensä ennen olen aina ottanut 2kpl normipizzaa, hyvä puoli että voi 2 eri täytteillä ottaa. Nyt kokeilin perhepizzaa ja tässäkin hyvät puolet, vähemmän reunoja ja enemmän täytteitä verrattuna jos saman ottaisi kahtena pizzana.
Mutta vatsa täyttyi suunnilleen yhtä hyvin kuin 2kpl normipizzalla, ei mitenkään ähkö tai turvonnut olo, mutta riitti ruoanhimon hillitsemiseen. Vasta viimeisen siivun kohdalla alkoi tulla tunne että nyt oli tarpeeksi iso annos. Jos syön normikokoisen pizzan, se tuntuu alkupalalta ja ruoanhimo jää.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ja olet tietysti joku 170/50 mitoiltasi?
Lievästi ylipainoa mutta ihan hyväkuntoinen olen ja liikun paljon. Ehkä 10% painoa yli BMI normaalipainon rajan.
ap
Perhepizza menee aikuisella ja lihaksikkaalla sekä liikkuvalla miehellä helposti.
Minäkin soin 2 pizzaa rutiinilla silloin joskus kun olin 120kg läski.
Nyt olen jotain 80-85kg mies ja pizzoja tulee syötyä hyvin harvoin, eikä todellakaan enää kahta peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Perhepizza menee aikuisella ja lihaksikkaalla sekä liikkuvalla miehellä helposti.
Totta, ei se ole kuin 2kpl pienehköä normipizzaa laitettu yhteen. "Perhe" vähän yliampuva sana, 2 pienehköä pizzaa ei välttämättä perheelle riitä.
3kpl normipizzaa alkaa jo olla paljon aikuisellekin miehelle.
Ja olet tietysti joku 170/50 mitoiltasi?