Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö matkalle, kun lapsi (joka jää hoitoon) sairastui juuri ennen lähtöä?

Vierailija
23.02.2007 |

Meillä siis olisi huomenna lähtö 2 yön reissuun ulkomaille miehen kanssa, matka on jo maksettu. 2.5v jää siksi aikaa todella tutun mummunsa hoitoon, tai siis mummu tulee kotiin hoitamaan. Nyt sitten lapsi sairastui oksennustautiin ja kuumettakin on. :( Matkasta ei enää saa rahoja takaisin, mutta harmittaa lähteä kun lapsi jäisi kipeänä hoitoon :( Mitä itse tekisitte? Toisaalta taas harmittaa jos maksettu matka menee ihan hukkaan, kun emme ole mitään rikkaita ja tätäkin matkaa varten piti säästää hyvän aikaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tosin tuli mukaan. Annoin kuumetta alentavaa matkan ajaksi ja hyvin meni. Lapsi oli perillä jo terve vaikka lähdettäessä oli 39 kuumetta.

Vierailija
2/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en kysyisikään, niin mummo kyllä tietäisi tilanteen ja kertoisi oman kantansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muita viestejä vastaan omasta puolestani, että kyllä lähtisin. Kysymyshän on kahdesta yöstä, ei mistään viikosta tai kahdesta. Jos lapselle mummo on yhtä tuttu kuin meidän lapselle oma mummo niin ei mitään hätää. Vaikka lapsi ei paljon mummolassa ole yötä niin näemme mummoa silti joka viikko. Mummon ikäkin varmaan monien mielestä vaikuttaa, meillä mummo on 48-vuotias, että ihan senkin puolesta hyvin mielin :)

Vierailija
4/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin paperille selkeät ja tarkat hoito-ohjeet, esim. paljonko täytyy pysyä juotavaa sisällä tai Osmosalia, numerot paikalliset tk:n päivystykseen yms tärkeät asiat. Kuulostaa helpoilta, mutta olen kantapään kautta oppinut, että kaikki ei erikoistilanteita hallitse.

Lisäksi ehdottomasti joku luotettava varahoitaja valmiiksi, jos mummukin sairastuu.

Näillä eväin uskaltaisin lähteä. Jos siis itse en vielä oksentaisi.

nimim. viime viikolla noron sairastanut 3 lapsen äiti

Vierailija
5/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoittaisin paperille selkeät ja tarkat hoito-ohjeet, esim. paljonko täytyy pysyä juotavaa sisällä

Vierailija
6/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä lapsistani oli uskomaton taito sairastua pari tuntia ennen lähtöäni. Mm. kerran olin vielä klo 21 lääkärissä tulirokkoon sairastuneen lapsen kanssa kun kone lähti 23.30. Hyvin selvisi, isän ja sisarusten hoidossa.

Vierailija
7/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt tuntuu vallitsevan se käsitys että mummot ovat kaikki automaattisesti 75 vuoden ja kuoleman väliltä eivätkä tiedä mitään lastenhoidosto!

Minun kohdallani on ainakin niin että äitini (ja anoppikin) on varmasti kokeneempi sairaan lapsen hoidossa kuin minä. Ja lisäksi lapsi huolittaisiin hoitoon kipeenä ihan yhtä hyvin kuin terveenäkin!

Joten täysin luottavaisin mielin voisin lapseni hoitoon jättää.

Vierailija
8/34 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvin selvisi, isän ja sisarusten hoidossa.

Vierailija
9/34 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi joku aika sitten niin, että lapsi (3v) lähti innoissaan mummulaan yökylään ja oli sitten yöllä klo 1 alkanut oksutauti. Ehdotin mummulle, että menisimme hakemaan lapsen pois, kun huomasin viestin (aamulla klo 6) ja mummu totes, että turhaa, parempi sotkea yksi asunto kuin kaksi asuntoa ja auto. Lapsi lopetti oksentamisen klo 10 aamulla eli ei kestänyt edes 12 tuntia. Veto pois seuraavan päivän ja oli varmaan helpompi hoidettava. Haimme illalla kuten oli ollut tarkoitus muutenkin.

Kukaan aikuisista ei sairastunut, mummulle tuli vähän huono olo seuraavana päivänä (ripulia) joka meni sitten ohi.

Vierailija
10/34 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kaikki läpi, myös minut, joka en ole ollut 10 vuoteen vatsataudissa, vaikka töissä olen siivoillut muiden oksuja (pk).

Ei olisi kiva kesken matkan sairastua ja tulla vatsatautisena lentokoneessa takaisin..mutten voisin lähteä. Tule ap kertomaan, mitä päätitte! =)

Vierailija
11/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia olisi, jos hoitaja olisi joku tuntematon, mutta tuttu mummo osaa varmasti hoitaa lapsen hyvin. Soitelkaa kuitenkin lapselle.

Vierailija
12/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummu hoitaa mielummin lapsia silloin kun ovat kipeenä. Se pääsee itse helpommalla.

Vierailija
13/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lapsi tarvitsee oman vanhempansa hoitoa kun on sairaana

2) Oksutauti on sen verran veemäinen tauti, että en kehtaisi kenellekään jättää oksentelevaa lasta, koska tartunta olisi sitten taattu

3) Oksennusten siivous ei ole mieluisaa puuhaa, joten sitä en sälyttäisi hoitajalle

4) Omat vanhemmat tuntevat lapsensa parhaiten, joten jos on tämän talven kiertävä erittäin raju vatsatauti ja syytä epäillä kuivumista, haluan olla paikalla, että varmasti huomaan lapseni kunnosta, milloin on syytä mennä lääkäriin.

Vierailija
14/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten jättäisin ilman muuta.

Vierailija
15/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on joskus krapulassa, mutta muuten ollut viimeksi joskus 8-vanhana.

Vierailija
16/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on sis esim. nuhassa/oksutaudissa/vesirokossa/korvaputken tulehdu tmv. Meillä lapset lähinnä nukkuvat kun ovat kipeitä, ja monesti joko mummu tai joku muu sukulainen hoitaa heitä kun ovat kipeitä (me olemme töissä). Mummo osaa antaa lääkkeet yhtä hyvin+ hellän hoidon samalla lailla kin isä/äiti.

Vierailija
17/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n kuntoon.

Vierailija
18/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tarttuu joka kerta aikuiseen, yleensä molempiin.

Vierailija
19/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varmaankin kävisi niin, että mummo haluaisi ilman muuta ja lapsi jäisi heille hoitoon. Mielestäni tuttu ja luotettava mummo menettelee kyllä hyvin pari päivää hieman sairaan lapsen hoitajana, jos kerran matka on jo varattu ja maksettu. Meillä mummo muutenkin tulee aina päästessään hoitamaan lasta, kun lapsi on sairas ja me menemme töihin. Ei pelkää tartuntoja. Mutta teette niin kuin koette parhaaksi ja isovanhemmillekin sopii.

Vierailija
20/34 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ut sen, mutta mahatautia en tarjoaisi. Tiedän, että mummo ei kehtaisi kieltäytyä.