Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsi ei voi syödä vehnää, mitä koulussa tarjotaan?

Vierailija
14.09.2008 |

Eli lapsi allerginen vehnälle, mutta tykkää erityisen paljon juuri makarooneista ym. Mitä vehnäallergiselle lapselle annetaan koulussa kun on esim makaroonilaatikkoa? Saako ruismakaroonia? Vai kasvisruokaa? Kasviksista lapsi ei tykkää, niin jätänkö kertomatta allergiasta, että saisi sellaista ruokaa mistä pitää. Entä soija-allergian kanssa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä,

eli lapsella vasta todettu vehnäallergia, tuli aivan ythjästä. En siis osannut edes aavistaa.

Lääkärintodistus ei ole vielä tullut postista, sen verran tuore asia on, mutta vaivaa jo mieletä m itä lapselle sitten koulussa aikanaan syötetään. Lapsi on vielä kotihoidossa vuoden, sitten siirtyy eskariin. Kotona voidaan olla syömättä vehnää, mutta huolestuttaa että mitä sitten kun muut koulussa syö makaroonia jne.

Haluisin tietää etukäteen koulun ruuasta jotta voitas kotona jo tutustua niihin ruokiin mitä lapsi tulee sitten syömään aikanaan.

Vierailija
2/5 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee koullun toimittaa lääkärin allekirjoittama allergiatodistus. Jos teillä tällainen on niin sitten vain riippuu keittiöstä mitä tarjotaan.

Meidän keittiössä (siis olen itse työssä koulun ruokalassa) tarjotaan allergikoille mahdollisimman samanlaista ruokaa,vehnäallergiaan en ole yksistään törmännyt ikinä,mutta esim ensiviikon ruista 4 on gluteenittomia kokonaan... Meillä on kyllä niin,et jos on pastaa ja kastiketta niin sit pastan tilalta on perunaa tai riisiä.

Soija-allergikko saa tietenkin soijatonta ruokaa,mutta itse kun en ole tämänkään allergian kanssa törmäillyt niin en osaa käytännössä sanoa mitä ruokaa tulisi saamaan.

Vierailija
4/5 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää syöttää sellaista ravintoa joka lapselle ei sovi. Miten oireilee jos syö vehnää?

Törkeää lapsen terveydellä leikkimistä jos antaa kiellettyä ruoka-ainetta.

Vehnän voi korvata muilla aineilla kuten maissilla tai muilla luontaisesti vehnättömillä tuotteilla.

Erityisruokavalioihin on kouluissa valmiudet. Tunnen erään valmistuskeittiön emännän ja kertoi että heidän koulussaan on dieettikokki erikseen joka tekee erityisruokavaliota tarvitsevien ruoat. Dieettikokkeja koulutetaan ihan tätä tarkoitusta varten.

Miten luulet keliakiaa sairastavien elävän, heillä noita viljarajoituksia on huomattavasti enemmän.

Ilman vehnää pärjää mainiosti, olen karpannut yli puolivuotta ja vehnään en ole koskenut.

ps. Sellaisia makaroneja on kaupassa joissa ei ole vehnää, tukipa hyllyjä tarkemmin.

Vierailija
5/5 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan sinun lueskella tuoteselosteita vähän tarkemmin. Vaikutat kyllä tyhmältä jos annat lapsellesi vehnämakarooneja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä