Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei useammalla perheellä käy siivooja?

Vierailija
07.12.2024 |

Säästyisivät kaikki niin paljolta eripuralta ja uupumkselta kun tulisi kerran viikossa joku jonka tehtävä on hoitaa nämä askareet ja saa siitä sitten palkan. On sanomattoman miellyttåvåå kun koti on aina peruspuhdas ilman mitään riitaa siitä kenen töihin mikäkin kuuluu.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen keskituloinenkin nneljätonttua kuussa tienaava joutuu tekemään väintään 5 tuntia töitä että saa nettotuloillaan ostettua yhden tunnin siivousta siivoojalta. Siksi ei. 

Siivoustunnin saa ostettua alle 40€ ja siitä saa laitettua vielä ensi vuonnakin ison osan  kotitalousvähennyksiin. Maksettavaa vielä ensi vuonnakin jää vain noin 26€/h. 

4000€/kk normaali tuntipalkka lienee noin 25€/h, siitä nettoa jää noin 17,5€/h. (kokonaisveroprosentti 30)

25/17,5 = 1,5.

Maksat siis yhdestä siivoustunnista 1,5h nettopalkkasi verran. Se ei kuulosta yhtään paljolta mielestäni.

Toki hieman mutkia suoraksi tässä, koska kotitalousvähennys, toisin kuin muut vähennykset, poistetaan suoraan maksetuista veroista, eli käytännössä tuo on vieläkin edullisempaa. 

Vierailija
62/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan saa helposti jopa 15e/h, kannattaa suosia vietnamilaisia, hyvä jälki ja halvempia. Myöskin pesevät uunin ja liesituulettimen.

Siivooja käy 2krt/vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen kuinka paljon tavallinen suomalainen saa palkkaa? - Ja kuinka paljon pitäsi maksaa siivojalle? -  Mutta arvaan, että tähänkin tulee taas joku melskaamaan kuinka työttömien tulisi käydä siivoamassa työssäkäyvien asunnot. Mutta palkkaahan heille ei pitäsi maksaa koska kyse on sellaisesta hommasta, jota kuka vaan voi tehdä, jos vaan erottaa imurin ja siivousrätin toisistaan.

No me maksetaan 20 euroa tunti ja se viikkosiivous on sen neljä tuntia. Ihan joka euron arvoista on hänen työnsä.

320 e kuukaudessa. No... monelle tuo on kuin polttaisi takassa seteleitä. En edes harkitsisi itse. 

Puolelle suomalaisista tuo taas ei ole summa eikä mikään. Mediaanituloinen pariskunta maksaa tuon aivan helposti.

Vierailija
64/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa palkata suoraan itse, niin pääsee suht halvalla. Varsinkin opiskelijat etsivät osa-aikahommia. 

Jos palkkaa yksityisen, ei saa kotitalousvähennystä. Pitää palkata firman kautta. 

Vierailija
65/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa palkata suoraan itse, niin pääsee suht halvalla. Varsinkin opiskelijat etsivät osa-aikahommia. 

Jos palkkaa yksityisen, ei saa kotitalousvähennystä. Pitää palkata firman kautta. 

Miksi valehtelet? Tai jos oikeasti kuvittelet puhuvasi totta, käy lukemassa verottajan sivuilta perustiedot kotitalousvähennyksestä ennen kuin uudestaan kirjoitat täyttä puppua.

Vierailija
66/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet? Tai jos oikeasti kuvittelet puhuvasi totta, käy lukemassa verottajan sivuilta perustiedot kotitalousvähennyksestä ennen kuin uudestaan kirjoitat täyttä puppua.

Miksi itse valehtelet?

"Kun tilaat työn yritykseltä, varmista, että se on ennakkoperintärekisterissä. Jos yritys ei ole rekisterissä, et voi saada kotitalousvähennystä sen tekemästä työstä. "

Lainaus verottajan sivulta. Yksityishenkilön palkkaamisesta vähennystä yksiselitteisesti ei saa, vaan palvelu pitää ostaa firmalta joka on ennakkoperintärekisterissä. 

Vierailija
67/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa, ja vaikka olisikin, en haluaisi ketään vierasta ihmistä kotiini sotkujani korjaamaan. Pystyn ihan hyvin tekemään sen itsekin. En pidä siivoamista mitenkään inhottavana tai raskaana. Päinvastoin nautin siivoilla kun tiedän että on puhdasta.😊

Vierailija
68/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen kuinka paljon tavallinen suomalainen saa palkkaa? - Ja kuinka paljon pitäsi maksaa siivojalle? -  Mutta arvaan, että tähänkin tulee taas joku melskaamaan kuinka työttömien tulisi käydä siivoamassa työssäkäyvien asunnot. Mutta palkkaahan heille ei pitäsi maksaa koska kyse on sellaisesta hommasta, jota kuka vaan voi tehdä, jos vaan erottaa imurin ja siivousrätin toisistaan.

No me maksetaan 20 euroa tunti ja se viikkosiivous on sen neljä tuntia. Ihan joka euron arvoista on hänen työnsä.

Ollaan joskus kokeiltu ja kauhea stressi,  ennen siivoojaa piti *siivota* ja kun tämä lopetti, koska mummojen kanssa juttelusta saa saman, niin huomasimme, ettei se siivous niin iso homma ole, etteikö sitä voisi itsekin tehdä, varsinkin, kun muutama kerran oli työn jälki aivan ala-arvoista.

Sama juttu, kamala stressi: huomenna tulee Alli, nyt tavarat paikoilleen ja pinnat tyhjiksi... (nimi muutettu) hyvä Alli olikin, oli ihana tulla puhtaaseen kotiin ja koiratkin pisti ulos tarhaan iltapäivällä, joten sinä päivänä ei kiire kotiin. Se ihanuus loppui aikanaan eroon, nyt yksinäisenä eläkeläisenä haaveilin että vanhoilla päivilläni saisin siivoojan kotiin, mutta kiitos hallituksen, en tule saamaan! Omavastuu liian kova maksettavaksi vaikka lapset maksaisivat loput.

Vierailija
69/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessani oli niitä kamalia päiviä, kun huomenna tulee siivooja ja äiti huutaa pää punaisena, että pitää nyt heti paikalla siivota sitä siivoojaa varten kaikki paikat hyvään järjestykseen. Ja sättii ja moittii itse kutakin siitä, että joku tavara on väärässä paikassa tai joku nurkka hävettävän siivoton.

Ei ikinä meille semmoista! Se imurointi ja pölyjen pyyhkiminen on pieni työ siihen verrattuna,  että pitää taikoa koko koti siivoojaa varten kerralla siistiksi. 

Vierailija
70/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oliskin ihanaa, jos homma vain toimisi hyvin. Lasten ollessa pieniä kokeilin paria firmaa, enkä ollut tyytyväinen työn jälkeen. Itse sai siivoilla perään kuitenkin. Sittemmin tullut vielä pari koiraa, enkä usko, että onnistuisi. Pitäisi olla viemässä koirat ulos koko siivouksen ajaksi, ajansäästö itselle lopulta aika kosmeettista. Olen sitten ennemmin laskenut siisteysvaatimuksen tasoa, siivoan miten ehdin.

Mulle on esim. tärkeää, että altaat ja pöntöt ovat puhtaat, joku pölyhiukkanen jossain hyllyllä ei ole niin iso juttu. Nämä testatut siivoojat tuntuivat enemmän vain suihkuttavan jotain hajusteita, jotta jäisi "raikas ilma", parvekkeella käytiin tupakoimassa ja jätettiin vielä sen ovi auki. Toimivasta siivouspalvelusta maksaisin mielelläni.

Vierailija
71/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessani oli niitä kamalia päiviä, kun huomenna tulee siivooja ja äiti huutaa pää punaisena, että pitää nyt heti paikalla siivota sitä siivoojaa varten kaikki paikat hyvään järjestykseen. Ja sättii ja moittii itse kutakin siitä, että joku tavara on väärässä paikassa tai joku nurkka hävettävän siivoton.

Ei ikinä meille semmoista! Se imurointi ja pölyjen pyyhkiminen on pieni työ siihen verrattuna,  että pitää taikoa koko koti siivoojaa varten kerralla siistiksi. 

Mikä pakko sinun olisi nuin toimia? Sen, että äitisi käyttäytyi hölmösti ja stressasi ei ole asia jonka kannattaa antaa periytyä. Rohkeasti vaan jätät siivoamatta siivoojaa varten. 

Vierailija
72/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kemikaalien käyttö myös. Olen hyvin herkkä hajuille enkä halua kotiini mitään synteettisiä kukkaistuoksuja. Ei kukaan siivooja tee työtään pelkän fairyn, soodan ja etikan voimin.

Vierailija
73/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinun olisi nuin toimia? Sen, että äitisi käyttäytyi hölmösti ja stressasi ei ole asia jonka kannattaa antaa periytyä. Rohkeasti vaan jätät siivoamatta siivoojaa varten. 

Ei siivooja voi laittaa tavaroita paikoilleen, korkeintaan se onnistuu piilottamaan ne. Paljon fiksumpaa siivota huone kerrallaan silloin, kun itselle sopii.

Vierailija
74/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse valehtelet?

"Kun tilaat työn yritykseltä, varmista, että se on ennakkoperintärekisterissä. Jos yritys ei ole rekisterissä, et voi saada kotitalousvähennystä sen tekemästä työstä. "

Lainaus verottajan sivulta. Yksityishenkilön palkkaamisesta vähennystä yksiselitteisesti ei saa, vaan palvelu pitää ostaa firmalta joka on ennakkope

Luen niitä sivuja vähän pidemmälle, niin löydät kohdan, jossa kerrotaan itse palkatun työntekijän vähennyksestä. Tuossa esimerkissä puhutaan Yrityksestä. 

Vierailija
75/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä, kunhan hoitaa palkan vaikka palkka.fi kautta. 

Vierailija
76/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin kallista! Siksi ei. 

Vierailija
77/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt tainnut sisäistää asiaa vieläkään... 

Vierailija
78/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silti sitä mieltä, että 20€/ tunti / neljän tunnin viikkosivous kuullostaa minun korviini hyvin edulliselta.

Sinkkumies

320 € kuukaudessa. Joo ei ole edullista!! 

Vierailija
79/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua päästää kotiini ketään vierasta pyörimään. Kahden aikuisen taloudessa siivoaminen ei ole suuri ponnistus varsinkin kun kaikilla tavaroilla on oma paikkansa ja robotti-imuri hoitaa lattiat säännöllisesti.

Vierailija
80/98 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

320 e kuukaudessa. No... monelle tuo on kuin polttaisi takassa seteleitä. En edes harkitsisi itse. 

Aika moni käyttää enemmän kuukaudessa tupakkaan ja kaljaan. Mutta se on tietysti paljon kunniallisempaa kuin palkata samalla ra

Itsekö niistä jouduit luopumaan, että sait siivoojan palkattua, vai mistä tuli mieleen? Ja kun hinnatkin näköjään tiedät? (Itselläni ei ole aavistustakaan!) 

Voisiko olla enää kuluneempaa herjaa kuin tämä "kaljan ja tupakan osto". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan