Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei useammalla perheellä käy siivooja?

Vierailija
07.12.2024 |

Säästyisivät kaikki niin paljolta eripuralta ja uupumkselta kun tulisi kerran viikossa joku jonka tehtävä on hoitaa nämä askareet ja saa siitä sitten palkan. On sanomattoman miellyttåvåå kun koti on aina peruspuhdas ilman mitään riitaa siitä kenen töihin mikäkin kuuluu.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy siivooja kerran viikossa ja siinä on varaa jopa vuoroviikoin keskittyä erilaisiin tehtäviin. Tietyt asiat on ihan sovitusti hänen työnsä ulkopuolella ja niistä sitten sovitaan ja maksetaan erikseen, esim uunin puhdistus tai kaikkien ikkunoiden pesu. En enää ikinä altista perhettäni enkä itseäni millekään turhauttavalle riitelylle niin yksinkertaisesta asiasta kuin kodin siivous. Yksinkertainen työ, helppo ulkoistaa ja maksaa niin on hoidettu. Minulla ja koko perheellä on muuta tekemistä ihan tarpeeksi.

Kaikilla ei ole varaa palkata siivoojaa.

Vierailija
22/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivoaa mies, ja hyvin siivoaakin. Minä siivoan töissä, mutten todellakaan kenenkään kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jokaisen kuuluu siivota omat sotkunsa, jos on liikuntakykyinen!

Paskapuhetta. Vain typerä ja saita olento käyttää aikansa asiaan jonka voi antaa jonkun muun tehtäväksi ja näin auttaa työllistymisessä.

Saita? Kaikilla ei ole siihen varaa, idiootti.

Vierailija
24/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä oletus tuo on, että kodin siivouksesta pitää riidellä, jos ei maksettu siivooja käy? Ihme touhua semmoinen. 

Vierailija
25/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa päästää kotiini siivoojaa. Sekin on ihminen.

Vierailija
26/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin pystyn itse siivoamaan, en halua ketään ulkopuolista nurkkiini vakoilemaan.

Normaalit ihmiset eivät palkkaa vakoojia.

Vierailija
27/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä oletus tuo on, että kodin siivouksesta pitää riidellä, jos ei maksettu siivooja käy? Ihme touhua semmoinen. 

Palsta täynnä jäkättäviä akkoja juuri tästä aiheesta. 

Vierailija
28/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jos meille asti tulisi, niin matkakuluihin menisi rahaa tuplasti sen mitä itse siivoukseen. Siksi siivoan itse. Tai no moppaava robotti-imuri on kyllä arjen pelastus koirataloudessa ja käy useamman kerran viikossa.

Vierailija
29/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanomattoman epämiellyttävää jos mun valtakuntaan tule joku tuntematon huseeraamaan.

Vierailija
30/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy kerran viikossa. Ihanaa, ei tarvitse konttailla eikä kuurata. Robotti-imuri hoitaa loput.

Miksi pitäisi siivotessa muka konttailla?

Vierailija
31/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa 170e 3,5h siivous. Nyt käy kolmen viikon välein, ennen kävi kahden. Kotitalousvähennys kyllä pistää miettimään. Oma nettopalkka 2300e/kk

Vierailija
32/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy kerran viikossa. Ihanaa, ei tarvitse konttailla eikä kuurata. Robotti-imuri hoitaa loput.

Kyllä minä konttailin, kun listoja pyyhin lipastojen ja sängyn alta. Ei niitä varrellisella kunnolla puhtaaksi saanut. Ja muutenkin kaikki listat pyyhin aina käsin kunnolla. 

Vierailija
33/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen kuinka paljon tavallinen suomalainen saa palkkaa? - Ja kuinka paljon pitäsi maksaa siivojalle? -  Mutta arvaan, että tähänkin tulee taas joku melskaamaan kuinka työttömien tulisi käydä siivoamassa työssäkäyvien asunnot. Mutta palkkaahan heille ei pitäsi maksaa koska kyse on sellaisesta hommasta, jota kuka vaan voi tehdä, jos vaan erottaa imurin ja siivousrätin toisistaan.

No me maksetaan 20 euroa tunti ja se viikkosiivous on sen neljä tuntia. Ihan joka euron arvoista on hänen työnsä.

Ollaan joskus kokeiltu ja kauhea stressi,  ennen siivoojaa piti *siivota* ja kun tämä lopetti, koska mummojen kanssa juttelusta saa saman, niin huomasimme, ettei se siivous niin iso homma ole, etteikö sitä voisi itsekin tehdä, varsinkin, kun muutama kerran oli työn jälki aivan ala-arvoista.

Vierailija
34/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patterit on helpompi puhdistaa kontallaan. 

Vierailija
35/98 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jokaisen kuuluu siivota omat sotkunsa, jos on liikuntakykyinen!

Mitä pahaa sinä on, jos joku siivoaa toisten sotkut maksua vastaan ja tienaa sillä toimeentulonsa.

Vierailija
36/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että valtio saa lisää rahaa kassaan 

Vierailija
37/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa siivoojaan ja tykkään siivota itse. Siivous rentouttaa, kun näkee kättensä jäljen ja on hyvää vastapainoa normaalille päivätyölleni, missä pitää ajatella koko ajan. 

Eikä siivouksesta tarvii riidellä kenenkään kanssa, kun mieskin asuu omassa huushollissaan.

Vierailija
38/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. 

Vierailija
39/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 2200e/kk netto. Vuokra 1000e/kk. Vesi 20e/kk. Sähkö 50e/kk. Kotivakuutus 60e/kk. Puhelin 30e/kk. Auton kulut 200e/kk. Loput 840e/kk kauppaan, harrastuksiin ja muihin kuluihin. Ei ole varaa siivoojaan. 

Vierailija
40/98 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna leikataan kotitalousvähennystä. 

"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010675848.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi