Miksei useammalla perheellä käy siivooja?
Säästyisivät kaikki niin paljolta eripuralta ja uupumkselta kun tulisi kerran viikossa joku jonka tehtävä on hoitaa nämä askareet ja saa siitä sitten palkan. On sanomattoman miellyttåvåå kun koti on aina peruspuhdas ilman mitään riitaa siitä kenen töihin mikäkin kuuluu.
Kommentit (98)
Siivoamme itse. Koska on ihan turhaa maksaa jollekin
Ei ole tarvetta. Meillä on perussiistiä koko ajan, vaikka on kolme alle 10v lastakin. Ei vain olla kovin sotkuista väkeä.
Pata laiskaa väkeä, kun siivouskin teetettävä firmoilla..tai rahhoo on!
Meillä on käynyt siivooja viimeiset 16 vuotta, mutta nyt kun kotitalousvähennys heikkenee joudutaan luopumaan siivoojasta ainakin osittain ellei kokonaan.
Aluksi siivooja kävi kerran viikoissa ja sitten kustannusten vuoksi jo aiemmin vähennettiin se käymään vaan joka toinen viikko. Nyt mietitään että lopetetaanko kokonaan vai yritteäänkö jotain kerran kuussa systeemiä.
Teen tuntityötä ilman tuntikattoa ja aiemmin minun on kannattanut tehdä mielummin koulutusta vastaavaa työtä kuin siivota sama aika kotona. Ja ylitöitä olen sitten tehnytkin.
Näin olen maksanut enemmän veroja ja käyttänyt tuloni siivoojaan joka maksaa myös verot. Siivooja on koulutettuna ammattilaisena hoitanut 4 tunnissa työt joihin minulta kuluu melkein koko lauantaipäivä.
Nyt tämä yhtälö ei enää toimi. Joudun jatkossa siivoamaan itse. Olen stressaantunut, riidat kotitöistä johtavat ehkä avioeroon ja minusta tulee tukia nostava loppuun palanut yksinhuoltaja. Teen vähämmemän palkkatyötä ja valtio saa vähemmän verotuloja. Nostan avustuksia.
En käsitä mihin laskelmaan perustuu kotitalousvähennyksen heikennys.
Kotini on niin pyhä alue, ettei sinne päästetä ulkopuolisia. Lisäksi olen parempi siivoaja, kuin suurin osa ammatti siivoajista.
Suurin syy ettei käy on se etten tahdo kotiini ketään vierasta, saati tuttuakaan, hääräämään.
Vierailija kirjoitti:
Palkka 2200e/kk netto. Vuokra 1000e/kk. Vesi 20e/kk. Sähkö 50e/kk. Kotivakuutus 60e/kk. Puhelin 30e/kk. Auton kulut 200e/kk. Loput 840e/kk kauppaan, harrastuksiin ja muihin kuluihin. Ei ole varaa siivoojaan.
Onpa kallis kotivakuutus.
Voi olla että päivän tunnit tulee jo yhdellä täyteen. Ei voi useammalla käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tietoinen kuinka paljon tavallinen suomalainen saa palkkaa? - Ja kuinka paljon pitäsi maksaa siivojalle? - Mutta arvaan, että tähänkin tulee taas joku melskaamaan kuinka työttömien tulisi käydä siivoamassa työssäkäyvien asunnot. Mutta palkkaahan heille ei pitäsi maksaa koska kyse on sellaisesta hommasta, jota kuka vaan voi tehdä, jos vaan erottaa imurin ja siivousrätin toisistaan.
No me maksetaan 20 euroa tunti ja se viikkosiivous on sen neljä tuntia. Ihan joka euron arvoista on hänen työnsä.
320 e kuukaudessa. No... monelle tuo on kuin polttaisi takassa seteleitä. En edes harkitsisi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna leikataan kotitalousvähennystä.
"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."
Työttömyys lisääntyy. Moni työtön käy varmaan siivoamassa eläkkeellä oleville vanhemmilleen ja saa sitten käteistä rahaa palkaksi.
Se on tietysti siivousyritykseltä pois, mutta hallitus halusi leikata tukia.
Orpon vika ks pelikirja
Monella ei riitä rahat edes perus elämiseen. Miten siitä siivoojalle maksat. Tyhjästä on paha nyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käy kerran viikossa. Ihanaa, ei tarvitse konttailla eikä kuurata. Robotti-imuri hoitaa loput.
Miksi pitäisi siivotessa muka konttailla?
Vessan kaappien alta kuuratessa esim. Sinne kertyy kamala mönjä jos ei säännöllisesti pese.
Vierailija kirjoitti:
Pata laiskaa väkeä, kun siivouskin teetettävä firmoilla..tai rahhoo on!
Jälkimmäinen vaihtoehto osui oikeaan.
Moni mies löytää näistä Esmeraldoista itselleen salarakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tietoinen kuinka paljon tavallinen suomalainen saa palkkaa? - Ja kuinka paljon pitäsi maksaa siivojalle? - Mutta arvaan, että tähänkin tulee taas joku melskaamaan kuinka työttömien tulisi käydä siivoamassa työssäkäyvien asunnot. Mutta palkkaahan heille ei pitäsi maksaa koska kyse on sellaisesta hommasta, jota kuka vaan voi tehdä, jos vaan erottaa imurin ja siivousrätin toisistaan.
Me maksamme siivoojalle 13e/h, sivukulut menee suoraan kotitalousvöhennyksestä ja tuosta palkastakin joku osa. Menee noin 100 euroa kuussa, kun joka toinen viikko käy. Ihan on tälläisella keskituloisella varaa kyllä.
Kannattaa palkata suoraan itse, niin pääsee suht halvalla. Varsinkin opiskelijat etsivät osa-aikahommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me maksetaan 20 euroa tunti ja se viikkosiivous on sen neljä tuntia. Ihan joka euron arvoista on hänen työnsä.
320 e kuukaudessa. No... monelle tuo on kuin polttaisi takassa seteleitä. En edes harkitsisi itse.
Aika moni käyttää enemmän kuukaudessa tupakkaan ja kaljaan. Mutta se on tietysti paljon kunniallisempaa kuin palkata samalla rahalla siivooja.
Meillä käy siivooja joka toinen viikko 3 tuntia kerrallaan. Tähän asti se on maksanut kotitalousvähennyksen jälkeen 18 €/h eli 108 € kuukaudessa. Nyt vuodenvaihteessa kotitalousvähennyksen huononnus nostaa tuntihinnan lähes 30 euroon.
Työttömyys lisääntyy. Moni työtön käy varmaan siivoamassa eläkkeellä oleville vanhemmilleen ja saa sitten käteistä rahaa palkaksi.
Se on tietysti siivousyritykseltä pois, mutta hallitus halusi leikata tukia.