Teetkö porkkanalaatikon itse?
Miten, ja miten maustat?
Oma tuntuu aina jäävän jotenkin mauttomaksi🤔
Kommentit (30)
Ei tehdä porkkanalaatikkoa. Teen juureslaatikon ja bataattilaatikon. Näin menty jo useampi vuosi.
Ostan valmiina kaikki lootat. Pari hlö vaan syö niin ei viitsi isoa satsia vääntää
Hyvän porkkanalaatikon teko on aika vaativaa, mutta on tehtävissä kotona. Alla paras ohje, jolla onnistuu.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/41984/Imelletty%20h%C3%A4m%C3%…
Teen kaikki itse alusta alkaen.Lanttu-ja porkkanalaatikko.Porkkalaatikon teen luomuporkkanoista, aina tulee hyvää.
Teen porkkanalaatikonitse. Siihen ei tule riisipuuroa vaan mannaryynejä. On maukasta.
Enpä minäkään viitsi tehdä laatikoita tai ostaa valmiina.
Olen tehnyt monena vuonna uunijuurekset. Esikeitän lanttulohkoja, porkkanoita, pikkuperunoita. Pelllille.
Sipulia isoina lohkoina sekaan ja valkosipulin kynsiä. Pekonia pinnalle ja öljyä. Siirappia tai hunajaa.
Paista uunissa, kunnen väri on sopiva.
Siinä on laatikot samassa.
Meillä tehdään aina porkkanalaatikko itse ja se maistuu kaikille. Varmaan ihan jollain valion ohjeella tehdään.
En koskaan osta porkkana laatikkoa valmiina, koska se on helppo tehdä itse ja paljon parempaa niin, kuin ostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän porkkanalaatikon teko on aika vaativaa, mutta on tehtävissä kotona. Alla paras ohje, jolla onnistuu.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/41984/Imelletty%20h%C3%A4m%C3%…
Outo porkkanalaatikko
Eiole hyvä eikä pahaa. Vaan tylsää. Niinkuin kaikki suomalaiset perinneruuoat.
Porkkanalaatikko on helppo tehdä, lapsenlapset tykkää ja teen sitä ympäri vuoden.
Teen, mutta valmiista porkkanasoseesta. Tulee hyvää ja helposti.
Vierailija kirjoitti:
en. Enkä osta edes valmiina. Porkkanalaatikko on vain pahaa joten jätän hankkimatta kokonaan
Et vain osaa tehdä, jos se on pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä minäkään viitsi tehdä laatikoita tai ostaa valmiina.
Olen tehnyt monena vuonna uunijuurekset. Esikeitän lanttulohkoja, porkkanoita, pikkuperunoita. Pelllille.
Sipulia isoina lohkoina sekaan ja valkosipulin kynsiä. Pekonia pinnalle ja öljyä. Siirappia tai hunajaa.
Paista uunissa, kunnen väri on sopiva.
Siinä on laatikot samassa.
Meillä nuo uunijuurekset on arkiruokaa jota tehdään usein, mutta sopii tietenkin myös joulupöytään varsinkin silloin, jos kasvikset jäisi sieltä kokonaan pois, jos laatikoita ei halua.
tulee hyvää ilman pekoniakin, sillon juuresten maku tulee paremmin esiin ja ruoka on terveellisempääkin, kuin suolaisen ja rasvaisen pekonin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Teen porkkanalaatikonitse. Siihen ei tule riisipuuroa vaan mannaryynejä. On maukasta.
Paras porkkanalaatikko tulee ilman noita jatkeita.
Mä sekoitan riisipuuroa, keitettyä ja survottua porkkanaa ja kananmunan. Puuroa laitan suhteessa alle puolet siitä mitä ohjeissa yleensä on. Maustan suolalla, siirapilla, pienellä määrällä inkivääriä ja muskottipähkinää.
Turha tehdä mitään itse. Tulevat kalliimmiksi. Valmiit ovat yhtä hyviä. Perunamuusin teen itse, se on niin hyvää kinkun rasvakastikkeen kanssa. Ja koko joulu saisi painua helvetin kuuseen.
En, kun meillä ei kukaan pidä porkkanalaatikosta. Jouluksi teen maksa-, lanttu- ja perunalaatikkoa.
Emme syö
jouluruokia, emmekä harrasta jouluja.
En tykkää siitä. Pakastimessa on valmiina peruna- lanttu- ja maksalaatikkoa.
en. Enkä osta edes valmiina. Porkkanalaatikko on vain pahaa joten jätän hankkimatta kokonaan