Muita lääkäreitä paikalla?
missä työskentelet, oletko erikoistunut ja miten päädyit alalle?
Kommentit (13)
Olen psykiatrialla, MTK:ssa. Erikoistuminen loppuvaiheessa, tentti jo tehtynä. Psykiatria kiinnosti eniten, väitöskirjani tein ihan toiselta alalta.
jonka olen kokenut aivan liian rankaksi (väestövastuu). Siksi kiinnostaisi kaikkien kokemukset, erityisesti sairaalalääkärien ja eri erikoisalojen edustajien.
Enkä itse ainakaan tavoittelisi lääkärimiestä. Syyt jääkööt kertomatta ;-)
Vierailija:
Miksi et tavoittelisi? :-)
Kandiaikana olin töissä sisuksilla, eri psykiatrian aloilla ja a-klinikallakin. Väikkä on vaiheessa ja tk-eurot kuun vaihteesta lähtien edessä (hui). Erikoisalasta ei ole juuri hajua, psykiatria ei enää kiinnosta siten kuin vielä vuosi sitten. Toivon oikeastaan, että terkkarissa olisi kivaa, tai että innostuisin vaikka työterveyshuollosta.. välttäisin sen kuuden vuoden sairaalalääkäriputken.
Vierailija:
Tällä hetkellä äitiyslomalla, keikkatöitä teen. Tk-eurot on tehty, sairaalahommiin pitäisi jossain vaiheessa ryhtyä. Lastentaudit olisivat tähtäimessä, tällä hetkellä teen lastenklinikalla päätoimisesti tutkimustyötä (tai siis tein ennen äitiyslomaa). Terveyskeskustyöhön minusta ei ole, se on liian yksinäistä huoneessa kökkimistä pakkoaikataulun mukaan. Tämä siitä huolimatta, että oli tk:ssa, jossa oli aivan loistava porukka eikä lääkäripulan aiheuttamia ylimääräisiä työpaineita.
Tekeekö teistä kukaan muu keikkapäivystyksiä tai muita keikkatöitä?
äitiyslomaileva kahden lapsen äiti. Tk puolen hommia valmistumisen jälkeen, mutta nyt keväällä odottaa uusi työ keskussairaalassa. Saapi nähdä, mikä minusta lopulta isona tulee.
Mieheni on myös lääkäri, enkä kyllä pois vaihtaisi ;0)
En tosin vielä tiedä erikoistunko siihen vai johonkin muuhun. Vähän hakuammuntaa, kun mikään ei erityisesti kiinnosta, mutta terveyskeskustyöhönkään minusta ei pidemmän päälle ole.
17
mammalomalla. Olen kokeillut sekä sairaalaa että terveyskeskusta. Erikoistuminen hakusessa, luultavasti yleislääketiede tulee olemaan ala. Sairaalassa työskentely on melkomoista koneiston pikku rattaana pyörimistä paskalla palkalla, eikä vaikutusmahdollisuuksia juuri ole :/ Mutta saas nähdä ajan kanssa.