100e käytössä pariskunnalle jouluna ja uutena vuotena
Nyt vinkkejä miten saa ruoat ja muut! Kuusi kai jätettävä ostamatta ja kinkku:(
Kommentit (61)
Teette kaiken itse. Eli ei mitään valmista, koska tulevat loppupeleissä kalliimmiksi. Ja saatte enemmän.
Tapaninpäivänä on laatikot, rosollit ja kinkut jo -50%.
Syötte aaton ja joulupäivän puuroa ja mehukeittoa ja satsaatte Tapanina syömiseen.
Jos kuusi on tärkeä siinä mielessä että haluaa sen tunnelman takia niin etsikää kaikista roskalava ryhmistä. Voi laittaa myös oman ilmoituksen. Entäs jos tekisitte joillekin joulusiivousta? Siitä saisi hieman taskurahaa.
Käy hakemassa muutaman kuusen oksan lähi metsästä, tulee joulun tuoksu ja niitäkin voi koristella. Ruoat tekee itse, tulee halvaksi. Pieni kinkku maksaa n. 20 e.
Kinkun tilalta ostaisin porsaan pihvifilee pakkauksen. Ne on kilohinnaltaan halpoja. Olen itse kokeillut valmistaa ja lopputulos on meidän mielestä parempi kuin kinkku. Se paistetaan kokonaisena palana. Maustan ennen uuniin laittoa, jolloin saan mausteilla eri leveleille sen possunlihan maun.
Pakkauksissa on kilosta kahteen kiloon painoisia pihvifileitä. Kerran sattui 60 prossan aleaikana punalaputettu pakkaus tätä. Sen jälkeen ostettiin viimeksi kun käytiin jälleen samaa kun siitä tulee niin pehmeää ja hyvää uunissa.
Uunivuokaan vähän öljyä. Lihan kuivaat paperilla ja hiero pintaan kauttaaltaan sitruunapippuria ja suolaa. Anna lihan olla huoneen lämmössä tunti ennen paistamista. Lämpömittarin ollessa 70 astetta ota file uunista(uunin paistolämpötila 175) ja anna vetäytyä vähintään puolituntia.
Minä leikkaan sen ohuiksi siivuiksi. Siitä tulee iso määrä. Sopii syödä leivän päällä kylmänä. Sopii muusin kanssa ja keitettyjen, paistettujen pottujen kanssa.
20euroa kk, kymppi kummaltakin kertaa 12kk, ois luullu...tai kymppi yhteensä kummaltakin per kk, sekin pois ollu...ois saanut safkat ja muut
Välipäivinä hävikkiruokajako tulee täyteen kaikenmaailman lanttulaatikoita, kinkkua ei välttämättä, mutta ainakin halvempia jouluruokia saa kun suuntaa heti joulun jälkeen lähimpään ruokajonoon. Saa loppuvuodeksi ruuat.
Ja valtion metsästä saa ottaa itselleen joulukuusen.
Vierailija kirjoitti:
Tapaninpäivänä on laatikot, rosollit ja kinkut jo -50%.
Syötte aaton ja joulupäivän puuroa ja mehukeittoa ja satsaatte Tapanina syömiseen.
Opiskeluaikana miehen kanssa olimme tiukilla joululoman. Teimme juuri näin. Alennuksesta ostimme sitten laatikot ja uutena vuotena söimme jouluaterian.
Kuusena toimi kuusen oksat maljakossa ja ne koristelin.
Oli köyhä joulu, mutta hyvät muistot jäi
Sitä ennen sinkkuna yhden joulun söin kalapuikkoja ja punajuuria. Hyvin meni sekin joulu
Lisään vielä tuohon porsaan pihvifilepalan paistamiseen, että olen pannut vielä folion tuon lihapalan päälle paiston ajaksi. Saman folion alla se saa vetäytyä.
Tuollahan saa vaikka mitä! Joulun aika kestää noin viikon, miten muka viikkoa ei pärjää sadalla eurolla?? Kuusi maksaa alle 20e ja valmiskinkku 10e. 70e viikoksi ruokaa, riittää hyvin
Vierailija kirjoitti:
Välipäivinä hävikkiruokajako tulee täyteen kaikenmaailman lanttulaatikoita, kinkkua ei välttämättä, mutta ainakin halvempia jouluruokia saa kun suuntaa heti joulun jälkeen lähimpään ruokajonoon. Saa loppuvuodeksi ruuat.
Ja valtion metsästä saa ottaa itselleen joulukuusen.
Mistä tahansa sieltä metsästä ei saa ottaa, vaan kuusen pitää olla tiestä tietyn metrimäärän säteellä. Tällä tavalla tienvierustat pysyy avoimena. Muistaakseni se pitää ilmoittaakin kun kerran tutkin asiaa. Netistä löytyy valtion metsat ja ohjeet tuohon.
Ja käytte töissä eli milloin oikein palkka tulee? Jokin ei tässä nyt täsmää. Laskuille saa maksuaikaa joskus jopa kuukauden eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse lainaa, etsimme vaan vinkkejä. Tuo marttojen juttu pitää katsoa, mitä siellä on
Ap
kaupasta valmiit laatikot ja rosollit ei siinä muuta tarvitse. Alesta suklaat .
Ja rosollin tilalta ostat kuutiopunajuuret sekä suolakurkut säilykkeenä. Porkkanat on älyttömän halpoja. Noista teet itse rosollin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi ei ole pakollinen mutta ei kyllä kinkkukaan. Mitä jos tekisittekin pitsaa tai muuta hyvää ruokaa? Eikös olisi ihan moderni ajatus ja ainakin vaihtelua? Huumoria elämään!
Ei huono idea tämäkään. Ihan totta, miksi tarvitsisi syödä juuri perinteisesti. Jauhoja on joten piirakat pystymme itse tekemään.
Ap
Kannattaa ajatella vain järkevästi ja muistakaa että ihan kaikki ei ole niin vakavaa joten ehkä ensi jouluna olisi perinteisemmän joulun tunnelma mahdollisesti. Mikään ei ole pilalla eikä elämä ole pilalla ja on muitakin jotka joustavat pakosta! Teissä ei ole mitään vikaa vaikka elämässä kaikki ei menisikään ihan oppikirjan mukaisesti täydellisellä tavalla. Arvostelijoita riittää aina mutta te päätätte omasta elämästänne ja elätte sitä ja sitä paitsi, onhan teillä toisenne! Hyvää joulun odotusta sekä paljon rakkautta teillekin uudeksi vuodeksi myöskin.
Mitäs te sitten välipäivinä syötte, kun yhteisbudjetti on vain 24. - 26.12. ja 31. - 1.1. (?)?
Me ostetaan kinkku aina s bonuksilla. Se ei ole "omista pois". Tekokuusi on. Ja ostin ulos n. 150cm tekokuusen pari vuotta sitten,oli alessa alle 5e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi ei ole pakollinen mutta ei kyllä kinkkukaan. Mitä jos tekisittekin pitsaa tai muuta hyvää ruokaa? Eikös olisi ihan moderni ajatus ja ainakin vaihtelua? Huumoria elämään!
Ei huono idea tämäkään. Ihan totta, miksi tarvitsisi syödä juuri perinteisesti. Jauhoja on joten piirakat pystymme itse tekemään.
Ap
Mitä piirakoita teette jauhoista? Siis ette mitään. Lettujakaan ei saa aikaiseksi pelkistä jauhoista.
Coop maksalaatikkoa 6 pakettia,, perunaa, silliä ja vihanneksia. Lasagnee voi kans tehdä.