Miksi mä raivoan lapsilleni???
En rakasta mitään niin paljon kuin perhettäni! Silti raivoan lapsilleni päivittäin. Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta. Olen valvonut viimeiset vuodet siis käytännössä katsoen kokoajan; raskauden tai huonosti nukkuvien vauvojen takia. Olen pannut kaiken väsymyksen piikkiin. Vai olenko sittenkin vain niin huono ihminen, huono äiti?
Kommentit (4)
Annetaanko tällaseen jotain rauhottavaa tai unilääkettä vai käsketäänkö viedä lapsethoitoon (minne??) että saa nukuttua vai mitä? Merkintä papereihin, josta haittaa myöhemmin vaikka työasioissa?
Näytät lapsillesi mallia koko ajan käytökselläsi, älä siis ihmettele jos hekin riehuvat/raivoavat tms.
Itsekin olen todella tulinen luonne, mutta kun sain lapsia, vannoin että hillitsen itseni vaikka väkisin enkä raivoa turhasta jatkuvasti.
Mikään muu ei voisi enempää kaduttaa myöhemmin, kuin että olisin kohdellut huonosti lapsiani. Hae hoitoapua lapsillesi ja ota omaa, rauhallista aikaa jos muu ei auta.
Mutta muista, olet aikuinen, pystyt hillitsemään itsesi eikä sinun tarvitse kommunikoida raivoamalla. Jos minäkin pystyin siihen, pystyt sinäkin! :)
Meillä menee niin, että passitan lapset huoneeseensa leikkimään, kun tuntuu, etten kestä... Jää raivoamiset, mutta tuntuu, että ovat siellä turhan usein...
En kestä mitään " ylimääräistä" yhtään. Jos tulee jokin " tärkeä asia" , mitä pitää miettiä tai päättää, olen ihan heikkona. Viikkojen loma vähän väliä voisi auttaa, mutta järjestäppä semonen... Ja jos valittaa, tulee tommosia kommentteja, että mitäs hankit...
Et sinä ole huono äiti, olet inhimillinen ihminen. :)
Äiditkin väsyy joskus ja se on ihan sallittua. Minulla kaksi alle kouluikäistä muksua ja välillä tulee itselläkin karjuttua ja raivottua vaikka rakastan koko sydämestäni. Huono äitikö..? Itse en ainakaan itseäni mieltäisi huonoksi äidiksi, välillä vaan hyvin väsyneeksi. Ja kyllä ne lapsetkin osaa. Monesti varoitan että jos et nyt tottele (monien kehoitusten jälkeen) niin ääni kohoaa saletisti ja lapsi vaan pistää parastaan.. mutta ihmisiä me vaan ollaan.