Onko jotenkin yleistä, että keski-ikäisenä ei tee enää mieli kuunnella musiikki
Tälläkin palstalla moni keski-ikäinen on sanonut että ei jotenkin tee mieli enää kuunnella musiikkia vaan nautitaan hiljaisuudesta.
Kommentit (12)
Riippuu. Mulla se tuli jo nuorena. Huono räminä eli melu alkoi tökkiä. Vaikka netissä on paljon soraääniä, jos jotain kuuntelee, puhettakin. Tilalle hiljaisuus, luonnon ääniä tai harmonisempia äänialoja.
Minulla ei ole noin. Silloin kun lapset olivat pieniä ja koko ajan oli häslinkiä ja melua, kuuntelin aika vähän musiikkia ja nautin, jos joskus oli hiljaista. Mutta nykyisin 50+ ikäisenä kuuntelen musiikkia vähintään yhtä paljon kuin teininä.
Nuoruuden kuuntelu jää sitten aikuisena ruuhka vuosiin ja yllättäen niin enään kiinnosta.Pitäisi tulla sitten jo varttuuneena sitten takaisin ja taas sitten lähinnä nuoruuden suosikit?
Päinvastoin, voisin kuunnella koko ajan musiikkia mutta joka paikassa tungetaan mainoksia musiikin päälle. Radiokanavia en ole kuunnellut varmaan 10-15 vuoteen mainosten vuoksi. Ihmettelen että muusikot eivät ole tuosta nostaneet meteliä. Sama kuin kirjoista poistettaisiin viimeinen luku tai se olisi korvattu mainostekstillä. Törkeää toisen työn mitätöintiä.
Kaupungissa melujen jälkeen kaipaa hiljaisuutta. Jyrisee ulkona. Kaupassa joku ulvoo lauluja.
En ole ikinä tykännyt enkä tajunnut miksi sitä pitää kuunnella. Suurinosa sanoituksistakin on silkkaa pas kaa. Silti tätä äänisaastetta pitää kuulla ruokaravintoloissa niin kovalla että tärykalvot puhkeaa ja kauppoissa se ajaa vain nopeampaa pois.
Juu ei kiitos. Tosin en ole koskaan ollut kova musiikin kuuntelija. N55
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tykännyt enkä tajunnut miksi sitä pitää kuunnella. Suurinosa sanoituksistakin on silkkaa pas kaa. Silti tätä äänisaastetta pitää kuulla ruokaravintoloissa niin kovalla että tärykalvot puhkeaa ja kauppoissa se ajaa vain nopeampaa pois.
Sinä et ole löytänyt vielä hyvää musiikkia. Sitä ei nykyisin löydy radioiden tai spotifyn suosituimmista soittolistoilta. Lähes kaikki hyvä musiikki on tehty vuosikymmeniä sitten.
Kyllä näin kävi minullekin. Tosin nyt se on mennyt vähän ohi, kun ikää on tullut jo yli 50. Nyt ei taas huvita katsoa esimerkiksi elokuvia. Myrskyluodon Maija taitaa olla ainoa leffa koko vuonna, minkä olen katsonut.
En tiedä, ehkä. Syy voi olla se, että viihdemusiikki vain lakkaa tyydyttämästä musiikille olemassa olevaa tarvetta. Jos sitten musiikintuntemusta laajemmin esimerkiksi klassisen musiikin osalta ei ole, voi jäädä tyhjän päälle. Tämä voi siis päteä joihinkin henkilöihin.
Ei todellakaan. Löysin musan uudestaan.
Mulle ainakin on käynyt noin. N47