Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Vastakkain asettelujen aika on ohi!
07.12.2024 |
Jokainen voi itse henkilökohtaisesti tehdä tämän paremman valinnan. Tokihan siinä rauhantahtoisuutta ja järkeä tarvitaan.
Kommentit (3)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija kirjoitti:
Vassarit uuniin.
T : persu
Hyvänmielen ketju!
Alue: Aihe vapaa
Olen samaa mieltä. Elämme vaarallisessa yhteiskunnallisessa ilmapiirissä, jota ikävän moni ei näe.
Pitäisi muistaa, että ajattelun ja mielipiteen vapaus on hyvä asia. On hienoa, että on monin tavoin ajattelevia ihmisiä. Raja menee siinä, että ei voi TOIMIA, miten haluaa, eli toisia loukkaavasti tai provosoivasti tai väkivaltaisesti, mutta mielipiteitä saa olla. Ajatuksiltaan siis olla äärivasemmistolainen ja kannattaa anarkismia ja vallankumousta, kuten saa ajatella myös rasistisesti. Silti toisia ei saa loukata. Jokaisen ajattelu kumpuaa jostain omasta menneisyydestä, moni ei edes tajua valinnanmahdollisuuuksia ajattelulleen, vaan ovat vaan ajautuneet johonkin ajatusmaailmaan. Ajattelunvapautta siis pitäisi korostaa, jotta ihmiset alkaisivat ITSE ajatella, kyseenalaistaisivat omaa ajatteluaan ja sitä, mitä mieltä oikeasti ovat. Oikeaksi tai vääräksi ajatteluksi leimaainen estää tämän itsereflektion, jolloin syntyy vaan ääriajattelua vahvistavia ilmiöitä ja konflikteja.
Pidetään me "tavalliset ja sallivat ihmiset" (mitä se ikinä onkaan) ääntä siitä, että mielipiteitä on ok ja tärkeää ilmaista avoimessa yhteiskunnassa. Yksiäänistä yhteiskuntaa emme halua.