Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme nykyajan vanhempia vaivaa?

Vierailija
07.12.2024 |

Melkein kaikki ryhmät täynnä vanhempia, jotka etsivät uusia ja taas uusia tapoja välttää käsittelemästä lastensa todellisia ongelmia ja tulevat kiukuttelemaan lasten puolesta. Yksi nainen vinkui FB:ssä kun lapsi sai joulukalenterista väärän värisen ponin, että miksi joulukalenterista ei voinut ilmoittaa mikä yllätys siellä on. Ryhmässä lynkattiin kaikki, jotka yrittivät sanoa, että siihen lapsen mielipahaan ei tarvitse mennä mukaan ja aina voi lasta opettaa kohtaamaan nämä pettymykset, koska nallekarkit eivät mene tasan. Erityisen kiukun kohteeksi joutuivat ne, jotka kehottivat olemaan lisäämättä vettä myllyyn ja kyseenalaistivat tarpeen tulla kiukuttelemaan aiheesta netissä ja et asiat voisi laittaa mittasuhteisiin. Se aikuinen selkeästi tarvitsi pettymystensietokykyä. 

Toinen porukka taas ihmetteli toisessa ryhmässä, miksi teini pitäisi laittaa huumetesteihin. Kaikki merkit on ilmassa, et päihteitä kuluu, mutta lasta ei voi laittaa huumeseuloihin, koska nuori muistaa sen lopun ikäänsä ja se on nöyryyttävää. Lisäksi jos lapsella on nepsy-ongelmaa, niin se selittää kaiken ja lasta pitää erityiskohdella. 

Aikuiset, mikä teitä vaivaa? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pistänyt lapseni tilaamaan ruokansa itse ravintolassa siitä asti, kun kykeni sen verran puhumaan. Tämäkin oli monen mielestä liikaa vastuuta lapselle, kun hän on ujo ja arka luonne. On myös käynyt kaupassa tekemässä pikkuostoksia siitä lähtien, kun osasi laskea. Yllättävän monen mielestä lapsen puolesta pitäisi puhua ravintolassa ja on liikaa vastuuta lapselle, että pyydetään tuomaan koulun jälkeen lähikaupasta jauhelihapaketti ja purkki maitoa.

Lapseni on nyt viidennellä. Edelleen hänellä on kavereita, jotka eivät joudu tekemään mitään kotitöitä. Tai joudu kulkemaan minnekään omin neuvoin. Vanhemmat tekee nykyisin ihan hirveästi asioita lastensa puolesta enkä usko, että on hyvä kehityssuunta. Miten nuo lapset pärjää aikuisena. Enkä usko, että lasukaan oikeasti hyökkii niskaan, vaikka meillä lapsi tekee jopa kerran viikossa perheen ruoan, kun isänsä on myöhään töissä, minulla (etätöissä) palavereita neljään saakka ja hänen treeneihin pitää lähteä puoli viisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi