Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 22 liian AIKAINEN kotiintuloaika pian 16-vuotiaalle? Riita :(

Vierailija
07.12.2024 |

Poika tuli vasta 23.30 aikaan kotiin, vaikka olemme sopineet 22. Mies lähti jo etsimään, koska tiedämme pari paikkaa, missä nuoret viettävät aikaa. No ei ollut kummassakaan ja aloin jo oikeasti huolestumaan, koska hän ei vastannut viesteihin ja soittoihin. Lopulta kun tuli kotiin, kertoi että oli yhden tytön luona. 

Tämän jälkeen se riita repesi, kun muistutin, että meillä on kotiintuloajat ja jos siihen ei ehdi, hänellä on puhelin, jolla ilmoittaa asiasta. Hän suuttui mulle, koska kenelläkään ei kuulemma ole kotiintuloaikoja ja hän ei halua kertoa heti jos hänellä on juttua jonkun tytön kanssa. Me asutaan kuitenkin sellaisella alueella, että ulkona liikkuu öisin ties mitä hörhöjä, joten kotiintuloaika on minusta ihan perusteltua. 

Pitää ottaa asia uudelleen puheeksi kun poika herää mutta kertokaahan, olenko liian tiukka pojalle. Haluan vain tietää missä hän menee ja pitää hänet turvassa. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytön vanhemmilla auto vois heittää kotiin. Ilmoittaa  pitää, ei ole kivaa olla huolissaan. Joka paikkaanhan pitää ilmoittaa jos myöhästyy tai jää pois. Aikuisen käytöstä.

Vierailija
22/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin tuon ikäinen niin me ryypättiin kavereiden kotona. Ei ollut kotiintuloaikoja ja yökylässä oltiin paljon. Joidenkin vanhemmat oli aina mökillä. Jälkikäteen ajatellen on ihme että kaikki selvisi hengissä niistä ajoista. Useampia päivystyskeikkoja kyllä tuli. 

No, nykyajan nuoret tuntuu käyttävän vähemmän alkoholia mutta enemmän aineita. Mun pojan koulussa on kannabispiirejä. Kyllä mä pidän mun kohta 16-vuotiaalla ysiluokkalaisella vielä kotiintuloaikoja vaikka ne ei mitään estäkään. Pointti on siinä että hän tietää että meitä kiinnostaa se mitä hän tekee ja kenen kanssa. Ja meitä kiinnostaa että hän pääsee kotiin turvallisesti. Ja hän tietää että minäkin valvon niin pitkään että hän on turvallisesti kotona, ja lähden etsimään jos häntä ei näy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika tiukka. Kyllä tuonikäinen voi olla pitempään. Tietysti hienoa, jos laittaisi edes viestin, koska tulossa.

Sitä ei teini päätä, vaan aikuiset.

Ei ihme, että maa on täynnä kurittomia kakaroita.

Vierailija
24/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tytön vanhemmilla auto vois heittää kotiin. Ilmoittaa  pitää, ei ole kivaa olla huolissaan. Joka paikkaanhan pitää ilmoittaa jos myöhästyy tai jää pois. Aikuisen käytöstä.

Aikuista käytöstä ei opita kuin sillä että annetaan sitä tilaa oppia. 

Vierailija
25/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 korjaa: voisi se kotiintuloaika olla 16v ad 01, jos pystytte valvomaan jompikumpi niin pitkään. Vanhemmilla pitää olla myös halu ja valmius hakea 16-17 v ainakin joskus autolla yöjalasta, siis sovitusti. Saat mennä, mutta tulen hakemaan klo xx. On sellaista turvallisuutta ja goodwilliä, jota isäni teki.

Vierailija
26/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meidän 16v asuu lähes 300km päässä meistä ja hän hengissä.

Onko sinulla joku syy olla luottamatta lapseesi? 

Vierailija
27/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 

21 arkena 22 viikonloppuna viimeistään

Vierailija
28/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun kellään muulla ei ole koskaan kotiintuloaikoja 🙄😁

veikkaan, että muissa merheissä kuullaan sama laulu

Vierailija
29/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tytön vanhempien pitäisi autokuskina toimia? Ap voi itse kuskata, jos sitä tarvitaan.

Vierailija
30/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuista käytöstä ei opita kuin sillä että annetaan sitä tilaa oppia. 

Mitä tarkoitat? 

Vierailija
31/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 22 on yläkoululaisen kotiin tuloaika. Peruskoulunsa päättäneen pitäisi jo osata käyttää omaa järkeään, jos sitä on. 

Vierailija
32/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pojalta, että mitä hän ehdottaa ratkaisuksi. Se ei ole ratkaisu, että vanhemmat eivät tiedä, koska hän tulee.

Mielestäni kotiintuloaika voisi viikonloppuna olla klo 23 ja sitten ilmoitetaan, jos tulee muutoksia. Vuoden päästä voi kotiintuloajat lopettaa, jos homma sujuu hyvin. 

Vierailija
33/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremminkin LIIAN MYÖHÄINEN. Ainakin 2-3 tuntia aikaisemmin olisi paras. Et varmaan tiedä, mitä nuori tekee silloin ? O takuul kännis, haisee pahalle, (tupakalle, ku o vedelly......) ja kiusannut muita täysin tuntemattomia ihmisiä esim heittämällä lumipallon häntä päin ihan vaan sen takii, et se o siinä.......ja varsinkin, jos o vammainen henkilö.........ja ku o kaveriporukka, ni he just vaativat, et otat ja heität sen lomipallon jonkun niskaan, selkään yms. Todella väkivaltaista eikä hyväksyttävää !!!!! Just ton ikänen ja nuoremmatkin tarvitsevat kunnon kuria, ei lepsuilua ! Normaali lapsi/teini/aikuinen on sisällä kotonaan, eikä luuhaa missään muualla !!! Katsoo esim TV:tä. On noloo, ku vanhemmat/huoltajat eivät tunnu piittaavan tippaakaan, mitä heidän jälkeläisensä tekevät, kun luulevat, ettei kukaan näe.........ja sit, ku kysyy, he kaikki kieltävät kaiken, eihän nyt mun prinsessa/prinssini nyt oo tehny yhtään mitään väärää...............tämähän on täyttä harhaa. Omia jälkeläisiään pitää vahtia kunnolla. Joka sekunti. 

Vierailija
34/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ei tarvitse pitää kotiintuloaikoja. Olemme tarjonneet lapselle muuta tekemistä kuin kylillä notkumisen. 

Vierailija
35/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 16-17 vuotias asuu jo itsenäisesti. 22 on lapsellista tuon ikäiselle, riittäisi jos 00 jälkeen pitää ilmoittaa, ilman varsinaista tavoiteaikaa. 

Vierailija
36/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin tuon ikäinen niin me ryypättiin kavereiden kotona. Ei ollut kotiintuloaikoja ja yökylässä oltiin paljon. Joidenkin vanhemmat oli aina mökillä. Jälkikäteen ajatellen on ihme että kaikki selvisi hengissä niistä ajoista. Useampia päivystyskeikkoja kyllä tuli. 

No, nykyajan nuoret tuntuu käyttävän vähemmän alkoholia mutta enemmän aineita. Mun pojan koulussa on kannabispiirejä. Kyllä mä pidän mun kohta 16-vuotiaalla ysiluokkalaisella vielä kotiintuloaikoja vaikka ne ei mitään estäkään. Pointti on siinä että hän tietää että meitä kiinnostaa se mitä hän tekee ja kenen kanssa. Ja meitä kiinnostaa että hän pääsee kotiin turvallisesti. Ja hän tietää että minäkin valvon niin pitkään että hän on turvallisesti kotona, ja lähden etsimään jos häntä ei näy. 

Jos 16v on ysiluokkalainen, ei kyseessä taida olla ihan normaali nuori, vaan joku erityinen... 

Vierailija
37/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 16v on ysiluokkalainen, ei kyseessä taida olla ihan

KOHTA 16-vuotias. Täyttää tammikuun eka päivä. 

Vierailija
38/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki vanhemmat ole enää niin kiinni 16 vuotiaassa lapsessaan, ettei osaa nukkua ennenkuin lapsi on kotona. Musta tosi omituinen kasvattaja tuo ap.

Vierailija
39/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kotiintuloaika. Kerrotte että se on se aika jos ei kuulu niin alatte etsiä ja soittaa kaverit läpi. Tuonikäiset kundit ovat vielä näiden roadmänien ryöstölistalla. Viikonloppuna voi olla pidempään jos sovitte niin.

Vierailija
40/57 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta ei ollut ikinä mitään päivystyskeikkoja tms. noista. Perus ihmissuhdedraamaa joskus, mutta ei ikinä mitään tappeluita edes. Nolona juttuja senkin edes sitten, onneksi ei ollut älypuhelimia silloin. Ei olisi varmaan tullut niin paljoa juotua ja hölmöiltyä, kun aina olisi kuitenkin joku kuvannut ja levittänyt kaveripiirissä. Liekkö se sitten syynä juomisen vähentymiseen nykyään. Sosiaalinen paine siis (kuvatuksi tuleminen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi