Mies valittaa jo nyt, että jouluna ei sitten siivota. Joulu nyt jo pilalla
Aattona olen AINA siivonnut aamupäivän, mutta mies on nyt jo 3 kertaa valittanut, että jouluna ei siivota. No miksi ei saisi?!
Kommentit (54)
Olen samaa mieltä, aattona EI siivota vaan siivoukset tehdään aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Miten ruokahommat, jos aattona pitää siivota? Itsellä ainakin aamulla jo alkaa ruoan valmistelut. Yö jo kinkkua paistettu uunissa ja aamulla sekä päivän aikana on hommaa ilman siivoustakin. Keittiötä pitää kuitenkin siivota samalla kun tekee hommia.
Ruoatkin voi tehdä etukäteen, lämmitys aattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pitävät asuntonsa ihan siisteinä ilman mitään joulusiivoushässäkkää. Viikottainen siivoaminen riittää, vaikka olisi mikä juhlapäivä tulossa.
Joulu- ja juhannussiivouksiin kuuluu mielestäni ylimääräisenä kaappien, vitriinien ja lipastojen siivous ja järjestely, kaivojen putsaus, verhojen pesu, listojen ja katon pyyhkiminen, vuodevaatteiden ja kaiken maan päällisten pesu.. En minä ainakaan tee noita joka viikko enkä varsinkaan aattona.
EI KUULU.
Vierailija kirjoitti:
Milloin mies on sitten ajatellut siivota? Mieluummin tietysti aina ennen joulua.
Nyt on koko viikonloppu aikaa ennen aattoa tehdä siivoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pitävät asuntonsa ihan siisteinä ilman mitään joulusiivoushässäkkää. Viikottainen siivoaminen riittää, vaikka olisi mikä juhlapäivä tulossa.
Joulu- ja juhannussiivouksiin kuuluu mielestäni ylimääräisenä kaappien, vitriinien ja lipastojen siivous ja järjestely, kaivojen putsaus, verhojen pesu, listojen ja katon pyyhkiminen, vuodevaatteiden ja kaiken maan päällisten pesu.. En minä ainakaan tee noita joka viikko enkä varsinkaan aattona.
Juuri näin! Ikinä ei voi tietää jos tontut tai juhannuskeijut kurkistelee vitriineihin ja lipastoihin tai jos itse päätyy juhlimaan kaapissa. Kyllä ne pitää siivota kaiken varalta!
Millainen kaheli siivoaa jouluAATTONA? Tämä oli kyllä hauska. Silti vähän liian kaheli. Hyvä 3/5.
Minä pyyhin pölyt kun huvittaa ja imuroin viikonloppuna, se on siinä. Ruoat valmiina kaupasta, kinkku paistetaan aatonaattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun käly siivoaa aina aattoaamun ja siitä tulee heillä riitaa. Viime jouluna veli tuli meille heti aamusta, juteltiin mukavia ja juotiin kahvit, koko ajan veljen puhelin kilahteli viestejä vaimolta, että joko tulet kotiin, pitää tehdä sitä ja tätä. Veli kohautti olkapäitään ja totesi, että hän halusi tehdä nuo asiat ennen joulua, ei kelvannut, joten tehkööt nyt itse.
Heidän eronsa sai lainvoiman syyskuussa.
Keksi parempi ensi kerralla 🤭
Ei se ole kerta eikä kaksi, kun ero tulee jostain tuollaisesta maanisesta siivoamisesta tai silityksestä. Ongelma on yleensä siinä, että mies ei tottele, miehellä on oma tahto ja kun nainen tietää jo aloittaessaan siivouksen, etttä tästä tulee riitaa ja minä saan lopuksi itkeä ja toinen joutuu pyytämään anteeksi, niin kannattaako miehen suhdetta jatkaa?
Varmasti pakotan mieheni siivoamaan aattona, koska joulu on kiva pilata
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli sitä tyyppiä, jolle joulu ei tullut ilman raivosiivoamista. Kauhea stressi päällä, koko poppoo osallistuttiin siivoustalkoisiin, nurkat, seinät, katot, komerot, kaikki piti siivota. Viimesilaukset sitten aattoaamuna. Kaiken piti olla valmista joulurauhan julistukseen mennessä. Äiti väsynyt ja kireä kuin viulunkieli. Sitten jouluaatto jatkui aina saman kaavan mukaisesti. Jos jotakin meni pieleen, alkoi kauhea mökötys, ja joulu oli pilalla. Arvatkaa millainen joulunviettäjä minusta tuli? Eipä paljon jaksa joulun valmistelut kiinnostaa.
Tämä!
Vihaan joulua, minusta se ei ole ihana, mukava juhla, se on inhottava velvollisuus. Meillä äiti teki jouluruokia hirveällä vimmalla, hakkasi rosollia kuin vihaisi porkkanoita, kantoi kaapeista käsinpestäviä tarjoiluastioita, komensi meitä lapsia auttamaan kesken lastenohjelmien (niin, ei 8v ikäinen oikeasti isosti välitä siitä, onko lautasen reunassa kukkia vai raitoja, niitä piti kuitenkin ryhtyä pesemään siinä vaiheessa, kun Lumiukko alkoi). Yhtäkkiä piti ryhtyä imuroimaan, lajittelemaan eteisen kaapeista pieneksijääneitä villasukkia keräykseen, pesemään uunia ... Joulu oli hysteeristä poukkoilua tekemisestä toiseen, komentelua ja valitusta siitä, että "kyllä te vielä kaipaatte, kun minua ei enää ole". Itse asiassa ei kaivata!
Jouluateria päättyi aina itkuun, kun oli pakko maistaa kaikkea ja oksensin viimeistään sienisalaattia maistettuani. Eikun yöpuku päälle ja määräys mennä nukkumaan, koska olen sairas! Aattona olin siis vuoteessa klo 18, kun muu perhe jatkoi tuskaisaa ateriointia, mutta muut eivät sentään oksentaneet.
Lahjat sain nousta hakemaan, mutta en saanut avata niitä muiden kanssa, koska olin sairas enkä saanut aattona niillä leikkiäkään. Äiti jatkoi marttyyrielämäänsä ihmettelemällä, että pitääkö minut viedä päivystykseen ja uhkaili vatsahuuhtelulla ja nenämahaletkulla, oli soittavinaan lääkärille ja selitti, että olen oksentanut koko illan. Minä itkin vuoteessa ja toivoin, että joulu olisi ohi. Siinä vaiheessa äiti oli onnistunut lopulta suututtamaan isän, joka käski veljen nukkumaan, koska turha toisen on antaa valvoa, kun toinen lapsista on sairas.
Inhoan joulua, inhoan joulun laittamista, inhoan joululahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsuuteni perusteella epäilen ettei varsinainen syy ole itse siivoaminen. Ainakin meidän lapsuuskodissa tunnelma muuttui siivouksen aikana pelottavaksi, koska siivoukseen liittyi aina erittäin negatiivinen tunnelataus ja sanallinen purkautuminen.
Äiti syytti aina muita perheenjäseniä sotkemisesta. Muiden suorittama siivous johti aina hänen uusintasiivoukseen eli raivosiivouksen, vaikka huusholli olisi ollut siivousta ennen viikkokausia siivoamatta. Liittyy tiettyyn ihmisluonteeseen ja se todellinen sotkija paljastui hänen jäädessä yksin asumaan.
Täysin sama! Meillä siivottiin kaikki joulunaluspäivät ja kun joulukuusi tuotiin sisälle niin äiti sekosi aivan täysin. Se varisti liikaa neulasia ja mitä kaikkea mahdollista. Aattoaamuna alkoi kello 7 raivosiivous ja kun kello 20 isovanhemmat oli lähteneet niin äiti sai joka joulu hermoromahduksen kuinka kukaan ei huomannut kuinka siistiä meillä oli, vaikka 5 päivää siivottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI KUULU.
Niin, sinun mielestäsi ei. Minun mielestäni kuuluu. Ei sitä tarvi raivoten tehdä
Milloin mies on sitten ajatellut siivota? Mieluummin tietysti aina ennen joulua.