Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alkoholisoitunut isä

23.02.2007 |

erosin lapseni isästä alkoholin ja erityisesti humalassa esiintyvät väkivaltaisuuden takia. Myös lapsi (nyt 5v) näki isänsä riehumiset, poliisin noudot jne. Kyselee niistä minulta joskus. Olen kertonut, että isä käyttäytyy näin humalassa. Luulin isän lopettaneen juomisen. Nyt on kuitenkin paljastunut lapsen puheista ja naapureilta, että mies juo taas. Käyttö on ilmeisesti pysynyt kohtuudessa.

Miten suojelisin lastani? Tarvitseeko suojella? Lasta ei vahingoita, hajoittaa paikkoja. Kieltäydynkö viikonlopputapaamisista? Ja miten sen teen? Tapaamisoikeuksista ei ole virallista sopimusta eikä minulla ole näyttöä alkoholin käytöstä. Isä tapaa lasta paljon ja lapsi on hulluna isäänsä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko teidän miehenne 100% juomatta arki-iltoina? Voiko tavata silloin? Humalaiselle miehelle -tai sellaiselle joka ei hallitse juomistaan -en lasta ikinä antaisi, valvotuista tapaamisista voi sopia lastenvalvojan kanssa. Enpä usko, että mitään " konkreettista" näyttöä tarvitaan, en edes tiedä mikä se konkreettinen näyttö olisi: mies pullo kädessä?

Vierailija
2/5 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä,ex-mieheni,on suurkuluttaja vähintäänkin.Hänen on vaikea laittaa korkkia kiinni juotuaan pari kaljaa.Tämän vuoksi meillä on tiukat yhdessä sovitut säännöt.Lapset ovat hänen luonaan puolet kuusta eli joka toinen vko.Tällöin hän on luvannut pidättäytyä alkoholista tyystin.Pari saunakaljaa ei toimi,koska se ei välttämättä jää siihen.Ei ole myöskään lasten tehtävä arvailla onko isä juonut paljon vai vähän.

Joskus on tullut sopimusrikkoja.Tätä varten on sovittu,että lapset soittavat heti minulle,jos iskä juo(edes vähän).Tuolloin menen hakemaan lapset pois,kunnes isänsä on lopettanut juomisen.Yleensä tämä on n.1 yön keikka.Vien lapset itse ja jo smies on humalassa tai liian pahassa krapulassa,en luovuta lapsia.

Meillä on toiminut.Haluan suojella lapsiani ,mutten riistää heiltä isää.Oman asenteensahan tämä vaatii.Välillä saa myös ex-ltä kuulla miten nipo olen ym.haukkumista.

Lasten kanssa on avoimesti puhuttu,että iskä ei osaa välttämättä lopettaa,kun aloittaa,joten silloin on parempi soittaa äidille.He eivät viihdy isin kanssa,jos tämä on humalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltainen tilanne, lapsi muutaman vuoden vanhempi. Myöskin hänelle isä on idoli..

Isänsä on aikaisemmin juonut ym käsittääkseni vain silloin kun lapsi ei ole ollut paikalla, tai sitten ainakin vain vähän lapsen mentyä nukkumaan. Yhden kerran nyt sitten kuitenkin on nähnyt isänsä kännissä, jolloin isä oli aggressiivinen muita aikuisia kohtaan (tuttuja), mutta ei lasta kohtaan. Poliisi vei pois.

Nyt tilanne on se että tapaamiset valvottuina, ehdottomasti. Apua isä on kyllä hakenut juomiseensa ja muuhunkin, mutta enpä uskalla luottaa! Ja lapsi kertoo pelkäävänsä.. siis pelkäävänsä yhä sitä yhtä kertaa ja että isä joisi taas, ja myöskin pelkää että mitä jos isä olisikin tehnyt jotain pahaa hänelle. Kauhea tunne lapselle, vielä siksikin että tilanne on todella ristiriitainen kun kerran isä on aivan täydellinen muuten mutta mokasi

Eli ehdottomasti lastasi on suojeltava!

Vierailija
4/5 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun poliisi haki talteen lapseni isän, ja lapsi (lapsia) oli paikalla, niin tapauksesta lähti heti ilmoitus lastensuojeluun. Eikös perheriidoista tms joista poliisi jonkun noutaa rauhoittumaan pitäisikin ilmoitus mennä sosiaaliviranomaisille suoraan? Ja aina voi itse ottaa yhteyttä lastenvalvojaan vaikkei tosiaan niitä todisteita olisikaan.

5/5 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia tapaamisasioita mietin itsekin, vastausta en osaa antaa.

Meillä tilanne on se että asumme vielä yhdessä. Erosta on puhuttu, ja jos asiat eivät muutu (eli eivät) niin ero tulee.

Olen miettinyt kuinka isä ja lapset voisivat tavata toisiaan eron jälkeen. Isän luokse en lapsia halua antaa juomisen takia. En voi luottaa siihen, että isä on selvä koko viikonlopun (tai hetkeäkään siitä). Ja juuri lapsille aiheutuvan haitan takia olen miehestä eroamassa. Ei lapsen kuulu nähdä vanhempaa/vanhempia humalassa, eikä riehumassa. Lapsi murehtii näitä aikuisten asioita, joita ei kunnolla ymmärrä, vaikka ei sitä aina näyttäisi. Tietenkin lapsi myös pelkää isän riehumista. Ja lisäksi saa aika huonoa elämisen mallia..

En myöskään haluaisin mennä siihen että isä tulisi luokseni lapsia tapaamaan, koska pelkään sen olevan sitä että isä on täällä sitten jatkuvasti. Mikä taas tarkoittaisi sitä että asiat eivät muuttuisi mitenkään.

Ajattelin selvittää asian lastenvalvojalta kunnolla sitten kun tapaamissopimuksen teko on ajankohtainen.