Mitä käytännössä tapahtuu, jos nainen (äiti) ei vain enää jaksa ja mies (isä) ei silti osallistu
Eli perhe, jossa pieni lapsi tai pieniä lapsia. Entä jos perheen äiti ei erään kerran enää vain jaksa. Ei jaksa muuta kuin nukkua, koska on uupunut siitä että lähes yksin hoitaa lapset, valvoo lasten yöheräilyt eli ei itse saa koskaan kunnolla nukkua, huolehtii lasten syömiset, vaatteet, kaikki. Ja jos siinä vaiheessa kun äiti ei enää vain jaksa kuin nukkua eikä mies edelleenkään osallistu lastensa asioiden hoitamiseen ja lastensa hoitamiseen. Niin mitä silloin käytännössä tapahtuu? Äiti vain nukkuu, kun on niin äärimmäisen väsynyt. Ja isä kulkee menoissaan, harrastuksissaan tai räplää kännykkäänsä sohvalla. Niin mitä käytännössä tekee neuvola tai sossu saadessaan tiedon tästä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ole vaihtoehto äidille. Mutta, paremmin jaksaa kokonaan ilman sitä osallistumatonta miestä, on edelleen kuolemanväsynyt koko ajan, mutta ärsyttää vähemmän.
Mikä ei vaan ole vaihtoehto äidille? Jos on niin uupunut ettei enää pysy hereillä niin ei sille mitään voi jos enää vain nukkuu. Ap
Niin se vaan menee äidin on pakko jaksaa koska asiat pitää hoitaa. Eikä Suomessa tänä päivänä saa apua niin hyvin kuin moni luulee. On vaan pakko jaksaa minuutti kerrallaan.
Lastensuojelusta voi saada apua kotiin, riippuu kyllä tosi paljon paikkakunnasta. Jos lapset jo isompia, voidaan päivähoitopaikka antaa jaksamisen tukemiseksi. Myös tukiperhettä tai
-henkilöä voidaan tarjota.
Itse siinä tilanteessa syöpä kaupanpäällisenä oli vaan pakko jaksaa.
Huostaanotto vs jaksaa.
Koska isä valehteli sossuille että auttaa.
On aivan paras tuki ja turva.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelusta voi saada apua kotiin, riippuu kyllä tosi paljon paikkakunnasta. Jos lapset jo isompia, voidaan päivähoitopaikka antaa jaksamisen tukemiseksi. Myös tukiperhettä tai
-henkilöä voidaan tarjota.
Miten niin antaa päivähoitopaikka jaksamisen tukemiseksi? Kaikillahan on joka tapauksessa oikeus saada lapsensa päiväkotiin.
Äiti voi tehdä lastensuojeluilmoituksen lapsistaan ja ero on oikeastaan välttämätön. Kokemuksesta tiedän, että se mitään tekemätön mies on yksi lapsi lisää.
Lastensuojelu vääntää sen verran kovasti ruuvia perheen ympärille, että kyllä isä herää auttamaan....
Vierailija kirjoitti:
lasu
Kyllä. Mutta mitä sitten käytännössä tapahtuu? Mitä ne sossut käytännössä tekee? Ap
Lasu. Äiti vaan nukkuu ja isä ei tee mitään.
Automaattisesti ei tapahdu mitään. - Mutta, jos joku muu ellei äiti tai isä itse kykene, niin toivotaan, että joku ulkopuolinen tekisi lastensuojeluilmoituksen, niin voidaan aloittaa toimenpiteet, joissa selvitetään missä lapsen on parasta olla. - Aina se ei ole vanhemman vierellä.
Sinkkumies
Kokeile. Mene sohvalle ja jää siihen. Katso mitä ukolle ja lapsille käy.
Väliaikainen huostaanotto. Sain nukkua 3-4 kk univelkoja pois ja levätä. Sitten jaksoin jo paremmin arkea ja lapset palautettiin minulle. Isä ei tehnyt tänä aikana muuta kuin haukkui ja arvosteli, mutta eli omaa elämäänsä vapaana toisessa kaupungissa eikä halunnut ottaa lapsia hoitoonsa.
En ole katkera nyt kun tapahtuneesta on 10 vuotta. Ihmettelen vain, miten vähän isää parjattiin ja tuomittiin, kun taas minä olin huono äiti jne. Miehet ilmeisesti saavat laiminlyödä isyyttään. Naisystäviäkin löytyi, vaikka näkivät itse ettei mies pidä yhteyttä lapsiina ja laiminlyö vastuitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lasu
Kyllä. Mutta mitä sitten käytännössä tapahtuu? Mitä ne sossut käytännössä tekee? Ap
Tuossa tilanteessa ottaa huostaan. Se on bisnes. Tarvitsevat vain pienen tekosyyn ja alkavat manipuloida sinua. Kannattaa kysyä niiltä äideiltä, jotka itse ottaneet yhteyttä LaSuun. Käytännössä huostatrua lasta ei saa ikinä takaisin, koska hän tuottaa niin paljon rahaa tässä korruptoituneessa, ihmisoikeusrikosten banaanivaltiossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse siinä tilanteessa syöpä kaupanpäällisenä oli vaan pakko jaksaa.
Huostaanotto vs jaksaa.
Koska isä valehteli sossuille että auttaa.
On aivan paras tuki ja turva.
Otan osaa, järkyttävä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lasu
Ne tulee katteleen joku kerta sinne kotiin, että mitä siellä tapahtuu. Jos mies on aivan käsi, eikä ryhdistäydy, auttavat pääsemään pois tilanteesta.
Yhdessä tapauksessa komea afrikkalaismies valehteli, että suomalaisnainen on alkoholisti. Väitti olevansa itse täysraitis uskovainen vastuunkantaja. Lastensuojelun täti rakastui päätä pahkaa ja vei miehen pois. *tirsk* Joka tapauksessa, summa summarum, väsynyt äiti pääsi mieslapsesta eroon.
Asutteko siis yhdessä? Voit tehdä lasun. Ilmoitat että takki on tyhjä. Krooninen univaje on vaarallinen tila, voi sattua vahinkoja.
Vaihtoehtona (jos mies ei ole sekopää tai alkoholisti) sanoa miehelle että nyt on loppu, haet terapiaa tai lääkkeitä, poistut jonnekkin (ystävä? Perhe? Halpa hotelli?) ja nukut viikon. Tähän voi yhdistää lasun tai jonkun tutun aikuisen että joku seuraa mitä mies siellä kotona tekee.
Onnea matkaan. Pelasta itsesi ja lapsesi.
Älä ota sossuun yhteyttä, vaan tee näin:
-lapset isovanhemmille tai hankit lastenhoitajan kahdeksi yöksi putkeen
- kun olet virkeämpi nin ero heti
- yhteishuoltajuus - käytännössä miesvauvan kanssa menee niin, että hoidat silti 80-90% kaikesta.
Ajan kanssa yh-elämä helpottaa, kun lapset kasvavat. Älä haksahda enää yhteenkään mieheen.
Miksi naiset menevät parisuhteeseen / perustavat perheen, kun se on selkeästi naiselle huono diili? Nyt nuoret naiset ottakaa oppia vanhoista ja pysykää sinkkuna.
Av-palstan mukaan vain lestaperheissä äidit eivät jaksa ja isät eivät osallistu.
Ei ole mahdollista tavisperheissä.
Ei vaan ole vaihtoehto äidille. Mutta, paremmin jaksaa kokonaan ilman sitä osallistumatonta miestä, on edelleen kuolemanväsynyt koko ajan, mutta ärsyttää vähemmän.