"Olen työtön epäonnistunut nuori" mihin se ketju katosi
Kommentit (18)
Langan AP tässä. Nyt ottaa oikeasti päähän kunnolla kun olen täysin vailla päämäärää elämässä ja ketjussa oli hyviä näkemyksiä..
Ihmettelin itsekin kun olin kirjoittamassa kommenttia ja sillä välin ketju jo hävisi.
Turha keskustelu kun se oli mies. Miehen kuuluukin kärsiä jos ei ole riittävän hyvä naisille
Se ketju on poistettu. Etsin sitä hakusanoilla ja löysin. Mutta sisältö siis vissiin ilmiannettu ja poistettu. Mistä syystä? Ei siinä mitään väärää ollut.
Huvittais todella tietää. Sitten täällä on kuitenkin kestoaiheena roikkunut ketjuja tyyliin: "Työtön, miksi et mene töihin"
Vierailija kirjoitti:
Se ketju on poistettu. Etsin sitä hakusanoilla ja löysin. Mutta sisältö siis vissiin ilmiannettu ja poistettu. Mistä syystä? Ei siinä mitään väärää ollut.
Sinä tulet kannattaman sotaa
Itse olen ole edes nuori, päälle 30v mutta elämä jäi jotenkin "hitaalle" kun oli kaikkia mt-ongelmia. Kävin kyllä koulutuksen mutta sekin taidepuolellta. En koskaan löytänyt oman alan töitä. Olen ollut parin vuoden määrä aikaisissa työpaikoissa jotain 3 kpl niit ä on ollut eli ei kovin paljon. Pisin oli 4 v työttömyys aika jonka jälkeen työkkäri passitti minut palkkatukityöhön mikä oli hyväksi ja tykkäsin, mutta sitten sekin loppui. Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä, kun en nyt taas tunnu saavan työtä? Jotenkin myös tuntuu ettei riitä motivaatio mihinkään lähihoitajan yms koulutukseen, tai sellaiseen mikä työllistäisi helposti. Olen myös aika herkkä ja väsyn helposti, en viihdy edes ihmisten parissa.
Ihmettelen samaa, ei siellä mitään järkyttävän asiatonta ollut. Luin itsekin mielenkiinnolla. Olen töissä tällä hetkellä mutta firmassa on ollut irtisanomisia ja tulevaisuus huolettaa. Olen maahanmuuttaja ja vaikka puhun paikallista kieltä, täällä ei mieluiten oteta töihin ei-äidinkielisiä jos ei ole pakko. Osa vinkeistä oli minullekin hyödyllisiä.
Jos tämä ketju jää niin voitte siihen vastata.
T. Ketjun AP
Miksi "Ruma nainen" ketjua ei poistettu samalla? Eikö siinäkin ole nuoren ihmisen tuskaa? Ai niin, se on naista koskevaa.
Ja tilanne oli siis tämä:
-Hyödytön maisteritutkinto ei suhteita tai verkostoja
-Kikkailu eri CV mallien ja hakukirjeiden kanssa ei auta
-Ei pääse edes vuokrafirman kautta edes kaupan hyllyttäjäksi
-28v yli vuoden työttömänä vain kokemuksia hanttihommista ja joitain toimistotöitä
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ketju jää niin voitte siihen vastata.
T. Ketjun AP
Joo, kiitos AP. oli tosi mielenkiintoinen ketju. Olen samaa ikää ja nää asiat pyörii tauotta päässä kun työpaikalla on huhuttu leikkauksista ja supistuksista. Harmi että ketju poistettiin. Siinä oli joitain ihan mielenkiintoisia ja ehkä hyödyllisiä juttuja. Harmi että luin sitä vain osittain kun piti illalla paremmalla ajalla palata siihen.
Saako työttömänä tehdä vapaaehtoistyötä tms, vai lähteekö tuet?
Vapaaehtoistyön avulla voi saada verkostoja, kokemusta ja osaamista, ehkä kohottaa itsetuntoakin. Olla osa jotain.
Mutta onko siis niin että työkkäri ärähtää jos ei passivoidu kotona?
Vierailija kirjoitti:
Saako työttömänä tehdä vapaaehtoistyötä tms, vai lähteekö tuet?
Vapaaehtoistyön avulla voi saada verkostoja, kokemusta ja osaamista, ehkä kohottaa itsetuntoakin. Olla osa jotain.
Mutta onko siis niin että työkkäri ärähtää jos ei passivoidu kotona?
En tiedä, mutta eikös tuohon liity se, että jos siihen menee paljon aikaa niin on no no?
Ei kannata tehdä mitään työttömänä. Tuet lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan liian ymmärtäväistä ja keskustelevaa. Olisi varmaan pitänyt irvailla, sivallella ja potkia työtöntä perseelle
Ai semmoinen ketju oli? Varmaan joku mene töihin-tyyppi ottanut nokkiinsa.