Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka keittää enään riisi puuroa itse kun sen saa kätevästi eines hyllystä?

Vierailija
05.12.2024 |

Meillä on syöty hyvää riisi puuroa jo monta kertaa ja kätevässä annos koossa

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vtun ENÄÄN?? Se on ENÄÄ tajuatko vtun puupää ENÄÄ!!! 

Tuon kuuluisi oikea oppisesti olla että "ketä enään keittää riisi puurua?"

Vierailija
42/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioisen riisipuuro maksaa kaupassa hieman vajaa 2 euroa/300g, pirun kallis on. Samalla hinnalla ostan puuroriisiä kilon paketin josta keitän 15-20 annosta (ohjeen mukaan) riisipuuroa.

Toisaalta, jos mä ostaisin tuon puuroriisipaketin niin jaksaisin just kerran keittää siitä pari annosta, ja loppu menis hävikkiin koska puuroriisiä en mihinkään muuhunkaan tarvitse.

Eikö riisipuuroa voi syödä muulloinkin kuin kerran vuodessa, vaikka aina viikonloppuisin? Itsellä puuroriisiä menee esim. kaalilaatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maistellut varmaan kaikki kaupan riisipuurot läpi ja vaikka ainekset on samat, niin ei ne vaan maistu lähellekään samalta kuin itsetehtynä. Jokin omituinen sivumaku on kaikissa ja koostumus löysempää. Ja onhan niissä varmaan säilöntäaineita, kun säilyvät viikko tolkulla kaupan hyllyllä.

Kumma juttu, että olet maistellut kaikki valmislaatikot läpi muttet ole vaivautunut lukemana tuoteselosteita. Täällä nyt arvelet että "varmaan" sisältävät säilöntäaineita.

Saarioisten riisipuuro: Maito, riisi, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola.

Miten tuollaisista aineista tehdyt puurot saadaan säilymään hyvinä? Riisistähän varoitellaan jatkuvasti, että se pitäisi syödä mieluiten samana päivänä kun se on keitetty tai viimeistään seuraavana. Ja paistopistee

Säilöntäaineilla niin kuin muutkin mikroateriat.

Vierailija
44/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tekstussä on virhe. Pitää kirjoittaa: montakertaa. Aikanoloa kun eiosata omaa Äidin-kieltä.

Vierailija
45/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk. Pahaa. Ei jatkoon. Hyi helv.....

Ei einespuuroa. Kattilallisen puuroa keittää tunnissa. Samalla radiota kuunnellen ja vaikka ristikoita täytellen, jos ei muuta keittiöaskarta ole käsillä.

Pinaattikeitonkin keittää muuten nopeammin, kuin sen vetisen pakasteklöntin sulattaa.

Vierailija
46/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en riisipuuroa keitä itse koska syön sitä muutaman kerran vuodessa yhden annoksen kerrallaan.

Vierailija
47/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioisen riisipuuro maksaa kaupassa hieman vajaa 2 euroa/300g, pirun kallis on. Samalla hinnalla ostan puuroriisiä kilon paketin josta keitän 15-20 annosta (ohjeen mukaan) riisipuuroa.

Toisaalta, jos mä ostaisin tuon puuroriisipaketin niin jaksaisin just kerran keittää siitä pari annosta, ja loppu menis hävikkiin koska puuroriisiä en mihinkään muuhunkaan tarvitse.

Eikö riisipuuroa voi syödä muulloinkin kuin kerran vuodessa, vaikka aina viikonloppuisin? Itsellä puuroriisiä menee esim. kaalilaatikkoon.

Teen monta kertaa vuodessa, välillä omenariisipuuroa, ihan parasta.

Vierailija
48/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin että mä viitsisin keittää itse sen yhden kerran, toteaisin että vie liikaa aikaa & vaivaa, ja palaisin valmiiseen tuotteeseen. 

Vierailija
49/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en riisipuuroa keitä itse koska syön sitä muutaman kerran vuodessa yhden annoksen kerrallaan.

Mutta se on niin helppo tehdä itse! Opetelkaa 

Vierailija
50/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän kaalilaatikossa pitkäjyväistä riisiä.

Vierailija
51/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on niin helppo tehdä itse! Opetelkaa 

Osaan tehdä riisipuuroa mutta en ala sitä keittämään kun syön yhden annoksen muutaman kerran vuodessa, menikö jo jakeluun?

Vierailija
52/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi ei ole nyt terveellistä ja mitä muita syitä olikaan. En ole riisipuuron tai riisin ystävä, sillä on olemassa parempaa, terveellistä ja kotimaista. Keitän melkein joka viikko spelttihiutale puuron. Asun yksin, joten annos on 7,5 dl täysmaitoa. Puurokattilassa se valmistuu helposti, muutaman kerran hämmentää. Kypsän puuron jaan kolmeen osaan, yhden syön heti ja kaksi muuta seuraavina päivinä. Kermansaven kupissa ja lautanen päälle ja jäähtymään parvekkeelle. Lämmitän puuro annoksen mikrossa.

Olen lisäke riisin korvannut speltti tai muilla jyvillä, on terveellisempi vaihtoehto. Kerralla isompi annos ja sitten jako pakasterasioihin, pakastan ja monta ateriaa saa nopeasti jyvistä.

Vierailija
53/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyssä puurossa ei ole lisäaineita, se tulee halvemmaksi kun voi keittää isomman satsin kerralla.

Vierailija
54/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä näitä uusavuttomia ihmisiä, jos ei osaa edes riisipuuroa keittää on vika korvien välissä tai on patalaiska.

Vierailija
55/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kaupan riisipuurot pahoja, tosi suolaisia. En ymmärrä miksi, suolan voisi helposti lisätä itse

Vierailija
56/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt ihan samaa. Minusta riisipuuron keittäminen itse ei maksa vaivaa eikä siitä kotona tehtynä tule mitenkään merkittävästi paremman makuistakaan ja miksi edes tulisi, kun samoista aineista keitellään?

Seuraavaksi joku tulee pätemään kuinka hän keittelee puuronsa itse lypsetystä luomumaidosta ja vähän paremmasta käsin kiillotetusta riisistä tuohesta askarrellusta haudutuspadassa elävällä tulella.

Kyllä! Ja nää samat keittiönhengettäret paistaa joulusoselaatikoita tuntikaupalla savipadoissa arinauunissa joulunpunainen sydänessu päällä "kun itsetehty soselaatikko on MILJOONA KERTAA paremaa kuin kaupan soselaatikko".

Työpaikan ruokalassa on tarjolla joulun eineslaatikot ja kyllä itse tehdyt ovat parempia. 

Vierailija
57/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti ostelkaa niitä joka suhteessa kalliita kertakäyttöannoksia, jos ei tekeminen onnistu. Meillä keitetään sitä itse kahdelle, Hackmannin vanhassa, ihanassa vesihaudekattilassa valmistuu melkein itsestään. 

Vierailija
58/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun ihmetellä näitä uusavuttomia ihmisiä, jos ei osaa edes riisipuuroa keittää on vika korvien välissä tai on patalaiska.

Kysehän ei monella ole siitä ettei osaisi, vaan ei vaan viitsi tai katso järkeväksi keitellä yhtä annosta itselleen. Sama kuin monet ei viitsi itse vaihtaa autoon renkaita tai siivota, vaikka jokainen kai nekin osaa tehdä. Itse myönnän olevani laiska, ei siinä ole mitään hävettävää. 

Vierailija
59/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti ostelkaa niitä joka suhteessa kalliita kertakäyttöannoksia, jos ei tekeminen onnistu. Meillä keitetään sitä itse kahdelle, Hackmannin vanhassa, ihanassa vesihaudekattilassa valmistuu melkein itsestään. 

Meilläkin oli joskus sellainen. Silläkin palaa pohjaan valitettavasti jos ei jaksa hämmentää

Vierailija
60/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uunissa parasta aikaa. Valmisteluun meni 5 min. Paljon vähemmän, kuin kaupassakäynti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän