Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka keittää enään riisi puuroa itse kun sen saa kätevästi eines hyllystä?

Vierailija
05.12.2024 |

Meillä on syöty hyvää riisi puuroa jo monta kertaa ja kätevässä annos koossa

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermainen, paksu ja jämäkkä. Laadukasta riisiä, joka on puuroutunut hyvin, mutta säilyttänyt jämäkkyyden. Täyteläinen maku ja maukkaat pulleat riisit. Ihanaa! Maistuu äidin tekemältä. Ei lisättyä sokeria. Loistava hinta-laatusuhde.

Saarioisen perinteisesti haudutettu riisipuuro, 300g

Vierailija
22/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmis annos 3,5€. Riisit noin 30 annokseen 2€ ja maito 5 annokseen 1€.

Saarioinen riisipuuro 300g

Plussa-kortilla

Etuhinta 3,50/2 kpl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty riisipuuro on paljon parempaa ja halvempaa. Kun keittää kerralla ison kattilallisen, loput voi pakastaa kätevissä annosrasioissa. 

Riisi puuro EI kestä pakastamista liisteröityy ja klönttiytyy sulattamisen jälkeen

Riisipuuro kestää hyvin pakastamista ja säilyy pakkasessa useamman kuukauden. 

Vierailija
24/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan valmispuuroa koska meillä ei mies puuroa syö.

Vierailija
25/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt ihan samaa. Minusta riisipuuron keittäminen itse ei maksa vaivaa eikä siitä kotona tehtynä tule mitenkään merkittävästi paremman makuistakaan ja miksi edes tulisi, kun samoista aineista keitellään?

Seuraavaksi joku tulee pätemään kuinka hän keittelee puuronsa itse lypsetystä luomumaidosta ja vähän paremmasta käsin kiillotetusta riisistä tuohesta askarrellusta haudutuspadassa elävällä tulella.

Puuttumatta aloituksen kielioppiprovoiluun, samaa mieltä. Mä olen meidän kahden hengen huushollissa ainoa joka sitä syö niin en ala tod. keittelemään yhtä tai kahta annosta saati puuroa pakastelemaan :-D , eli ihan valmispuuron ostan, siitä riittää kahdeksi aamuksi. Kanelin ja sokerin kera syön. 

Vierailija
26/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt ihan samaa. Minusta riisipuuron keittäminen itse ei maksa vaivaa eikä siitä kotona tehtynä tule mitenkään merkittävästi paremman makuistakaan ja miksi edes tulisi, kun samoista aineista keitellään?

Seuraavaksi joku tulee pätemään kuinka hän keittelee puuronsa itse lypsetystä luomumaidosta ja vähän paremmasta käsin kiillotetusta riisistä tuohesta askarrellusta haudutuspadassa elävällä tulella.

Kyllä! Ja nää samat keittiönhengettäret paistaa joulusoselaatikoita tuntikaupalla savipadoissa arinauunissa joulunpunainen sydänessu päällä "kun itsetehty soselaatikko on MILJOONA KERTAA paremaa kuin kaupan soselaatikko".

Itse asiassa se on parempaa. Saattaa olla yksi helpoimmista ruuista ikinä. Ei vaadita keittiöhengettären koulutustakaan. 

Vierailija
27/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmispuurot on hyviä toimintarajoitteisille vanhuksille ja vammaisille, joille yksinkertainenkin ruuanlaitto tuottaa vaikeuksia, ja niille jotka tahtoo syödä yhden annoksen puuroa harvakseltaan eikä arvosta makua. On turha ostaa kilon pussia puuroriisiä kaappiin, jos siitä käyttää vuoden aikana korkeintaan kymmenesosan. 

Muiden kannattaa tehdä puuronsa itse. 

Vierailija
28/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maistellut varmaan kaikki kaupan riisipuurot läpi ja vaikka ainekset on samat, niin ei ne vaan maistu lähellekään samalta kuin itsetehtynä. Jokin omituinen sivumaku on kaikissa ja koostumus löysempää. Ja onhan niissä varmaan säilöntäaineita, kun säilyvät viikko tolkulla kaupan hyllyllä.

Minä myös. Ja ei ole lisäaineita, ainakaan siinä s kaupan omassa merkissä. Mutta mutta, maku ei vaan ole läheskään sama. 

Vierailija
29/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmis annos 3,5€. Riisit noin 30 annokseen 2€ ja maito 5 annokseen 1€.

Useimmat ei mene konkurssiin jos ostaa välillä parin euron valmispuuron? Ja muutenkin, kaikille halpa hinta ei aina ole se ykköskriteeri. 

Vierailija
30/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinuunissa se puuro kypsyy ihan itsekseen koko perheelle, ei tartte keitellä eikä hakea eineksenä kaupasta. 

Vierailija
31/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa riisipuuroa heti eikä parin tunnin päästä, niin silloin se on kätevä. Sitten maha pömpöllään levolle.

Vierailija
32/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava kirjoitusvirheiden määrä, ei muuta kommentoitavaa.

Vierailija
33/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Ja nää samat keittiönhengettäret paistaa joulusoselaatikoita tuntikaupalla savipadoissa arinauunissa joulunpunainen sydänessu päällä "kun itsetehty soselaatikko on MILJOONA KERTAA paremaa kuin kaupan soselaatikko".

...vaikka sitä ei sitten enää jouluna jaksa tulla joulupöytään syömään kun on niin poikki kaikesta aherruksesta, ja vähän kiukuttaa, mökötetään makuuhuoneessa. 

Vierailija
34/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maistellut varmaan kaikki kaupan riisipuurot läpi ja vaikka ainekset on samat, niin ei ne vaan maistu lähellekään samalta kuin itsetehtynä. Jokin omituinen sivumaku on kaikissa ja koostumus löysempää. Ja onhan niissä varmaan säilöntäaineita, kun säilyvät viikko tolkulla kaupan hyllyllä.

Kumma juttu, että olet maistellut kaikki valmislaatikot läpi muttet ole vaivautunut lukemana tuoteselosteita. Täällä nyt arvelet että "varmaan" sisältävät säilöntäaineita.

Saarioisten riisipuuro: Maito, riisi, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola.

Miten tuollaisista aineista tehdyt puurot saadaan säilymään hyvinä? Riisistähän varoitellaan jatkuvasti, että se pitäisi syödä mieluiten samana päivänä kun se on keitetty tai viimeistään seuraavana. Ja paistopisteen karjalanpiirakat on melkeinpä hengenvaarallisia, kun niitä säilytetään huoneenlämmössä. 

Vierailija
35/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Ja ei ole lisäaineita, ainakaan siinä s kaupan omassa merkissä. Mutta mutta, maku ei vaan ole läheskään sama. 

ja ei - p.o. eikä...

Vierailija
36/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarioisen riisipuuro maksaa kaupassa hieman vajaa 2 euroa/300g, pirun kallis on. Samalla hinnalla ostan puuroriisiä kilon paketin josta keitän 15-20 annosta (ohjeen mukaan) riisipuuroa.

Toisaalta, jos mä ostaisin tuon puuroriisipaketin niin jaksaisin just kerran keittää siitä pari annosta, ja loppu menis hävikkiin koska puuroriisiä en mihinkään muuhunkaan tarvitse.

Vierailija
37/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo keittää. Hauan kattilallisen kerralla.

Sitä paitsi eines riisi puurossa ei ole mantelia. Vaadin vaimoa aina laittamaan sellaisen koska haluan löytää sen. Muille en sitä puuroa edes anna.

Vierailija
38/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka viitsii enää kahvia keittää? Kyllä se kannattaa tilata Woltilta valmiina. 

Kahvin keittäminen on tosiaan vaivalloista, ainakin jos keittää vain kupillisen tai pari. On paljon helpompaa laittaa säädettävään vedenkeittimeen sopiva lämpötila, annostella murukahvit kuppiin sillä aikaa kun vesi lämpenee ja kaataa lopuksi kuuma vesi päälle. Silloin ei myöskään tarvitse kaataa ylimääräisiä kahveja viemäriin, jos huomaa ensimmäisen kupillisen jälkeen ettei toista tee sittenkään mieli. 

Vierailija
39/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keittelen kahden hengen annoksen riisipuuroa vain itselleni. Lopun voi lämmitellä uunissa pienessä vuokassa muun ruuan kanssa ja saa ihanaa uuni puuroa.

Vierailija
40/201 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuro on tosi helppo keittää itse. Aikaa menee, mutta ei sen kattilan vieressä tarvitse koko ajan kytätä. Jos syö 1 annoksen niin se kannattaa ostaa valmiina. Meillä nuoriso rakastaa riisipuuroa ja syövät monta annosta jokainen oman makunsa mukaisin lisukkein. Laatikkojen itse tekemiseen on syynä valmislaatikoiden mauttomuus. Itse pidän reilusti maustetuista laatikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi