Miten se sos ja terveysalan huono työilmapiiri näkyy?
Kommentit (56)
Riittää, että työyhteisössä on yksi henkilö, joka omalla toiminnallaan lietsoo huonoa henkeä.
Toisaalta kaikkein tärkein on ammattitaitoinen, luotettava ja reilu esihenkilö, joka pitää alaistensa puolta. Tällä tarkoitan sitä, että työntekijöitä kohdellaan mahdollisimman tasavertaisesti. Jokaiselta vaaditaan sääntöjen noudattamista eikä ketään ei suosita ja jokaisen kohdalla myös joustetaan joskus. Tästä tulee sellainen turvallinen ilmapiiri ja vähemmän kähinää, kun tiedetään, että meillä toimitaan tasapuolisesti ja tarvittaessa saadaan esihenkilöltä tukea. Haastavia tilanteita tietenkin joskus on, mutta tällöin esihenkilön pitää osata olla se johtaja.
Pieleen menee jos ollaan päädytty tilanteeseen, jossa osan henkilökunnasta ei tarvitse tehdä ilman todella painavaa syytä mitään ikäviä työtehtäviä tai hankalia vuoroja ja samalle he saavat parhaat lomajaksot jne. Sitten kaikki p*ska kaatuu aina samojen niska. Tämä taitaa olla aika tyypillinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainoastaan muutaman kollegan turhat kitinät. Jos joku muu hälytetään ylityövuoroon,niin nää pari vikisee: miksi toi sai vuoron? Miksen minä? Jäkä jäkä jäkä jäk. Pari kertaa olen joutunut sanomaan et pidä leipäläpes kiinni senkin jäkättäjä! Veikkaan et siellä jäkätetään heidän toimesta tälläkin hetkellä koska minä sain nyt tulevat pyhäyöt. Koska he haluavat vain ja ainoastaan kaikki pyhät,muille suotakoot vapaat pyhiksi,jotta he ovat tyytyväisiä.
Olen luullut ettei juuri kukaan halua tehdä pyhiä.
Asiakaslähtöisyydessä. Asiakas jää aina toiseksi, kun aika kuluu selän takana puhumiseen. Joillakin on luotuna omat ryhmät, jossa haukutaan. Vastikään meillä jäi valheesta kiinni.
Eräässä työpisteessä oli juuri edellä kerrottujen kaltainen kiusaava valehtelija. Sain kuulla kautta rantain mitä minusta oli pomoportaalle puhuttu ja hakeuduin itse esihenkilöiden luokse oikomaan asiat. Minulla oli myös todisteet tukenani, eivätkä esihenkilöiden mukaan minusta väitetyt asiat olleet alkuunkaan niin kuin minusta oli valehdeltu.
Olen myös melko varma siitä, että jos minulla olisi ollut lapsia, tämä sama tyyppi olisi tehnyt perheestäni lastensuojeluilmoituksen ihan kiusaamistarkoituksessa! Lähdin sieltä syystäkin pois. Vielä vuosia myöhemminkin, jos minusta olisi tehty lasu-ilmoitus, olisin ensimmäiseksi epäillyt kyseistä tyyppiä. Hyi hemm*tti!
Jos joku saa palkatonta vapaata, siitä tulee silmätikku
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Hormoonit on epätasapainossa monilla. Siksi moni nainen on ihan kamala. Valitettavasti osa purkautuu töissä.
On ensisijaisen tärkeätä, että esihenkilönä on tasapainoinen ihminen, joka poistaa näitä kiusaamisklikkejä. Jokaiseen tapaukseen on puututtava. Jos ei, kantelu aviin tai johonkin mihin voi kannella.
Hirviönaiset on yhteiskuntamme syöpä.
Itselläkin ollut vaikeaa hormoneihin liittyvää oireilua heti murrosiän alusta (PCOS ja PMDD) mutta enpä ole ikinä muita piinannut ja kiusannut vaikka olo olisi ollut miten sietämätön. Hormonaaliset tekijät ei todellakaan ole se syy henkisen väkivallan takana. Muusta samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jaksoin 3,5 vuotta ja nyt olen sairaslomalla ahdistuneisuushäiriön diagnoosilla.
Mitä tpaahtui
Olin terveydenhuoltoalan työpaikassa.
Opiskelin hoitajaksi. Tein vuoden töitä kunnes uuvuin ja vaihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska työpaikalla on niitä luonnevikaisia, jotka etsivät syyn kiusata ihan mistä hyvänsä. Yhtä hyvät syyt kuin kiusata peruskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Sairauslomina tilastoissa.
Siis tämä niin paljon...
Ne on tietysti kuulleet jo aikapäivää sitten, että tällä alalla ja näissä paikoissa saa vapaasti ilmaista huonoa luonnettaan, malli valmiina. Pitäähän ruutia käyttää, kun se on keksitty.