Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka paljon maksatte yksityiselle pph:lle kuussa?

23.02.2007 |

Kyselin eräältä yksityiseltä perhepäivähoitajalta osa-aikapaikkaa ja kyselin, kuinka paljon hän haluaa korvausta hoidosta. Hän vastasi että eniten tarjoava saa paikan, joko kuukausi-tai tuntipalkalla. Ihmettelin vastausta, sillä kuka nyt haluaa maksaa yksityisestä perhepäivähoidosta yhtään enempää kun suositushinnan, eli kokopäivähoito n. 5oo euroa/kk? Tunti-tai kuukausipalkan lisäksi tulisivat ilmeisesti työnantajamaksut, joten käytännössä hoito tlisi maksamaan pitkälle yli tuhat euroa/kk.

Pyytävätkö yksityiset perhepäivähoitajat yleensäkin ' älytöntä' palkkaa vai saako hoitajan tuolla 500 eurolla/kk?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten haluavatko hinnoitella itsensä " ulos markkinoilta" tuollaisella toiminnalla kuten ap:n tilanteessa.

Meillä tuntuu hintahaitari kunnassamme olevan 480-550 euroa ja eroa on vielä siinä, haluavatko palkallisen vai palkattoman kesälomakuukauden.

Huutokauppahinnoittelu ei liene silti minkään mittapuun mukaan hyväksyttävää toimintaa lastenhoidossa.

Vierailija
2/6 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaismaksu 420 euroa/kk josta itse maksamme 180 euroa ja rapiat. Kesälomakuukusi on maksuvapaa.

Halvalla tekee töitä mutta kun kyselin miksi hänellä niin halpa taksa niin vastaus oli, että " onhan lapsiperheillä muitakin meoja" .

Näin siis meillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hinnoittelu vaihtelee senkin takia, maksetaanko kunnassa kuntalisää vai ei. Esim Espoossa alle 3v. kuntalisä on n.285¿! ja ypph:t saattavat ottaa 650¿ per lapsi. Siitä riippuu paljonko jää yrittäjälle käteen rahaa. Sitäkin on ajateltava vaikka kuinka rakastaa hoitolapsiaan, mutta omakin perhe on elätettävä.

Vierailija
4/6 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olisin valmis maksamaan yksityisestä pph-paikasta yli tuon 500 eur/kk, jos hoitaja ja päivähoitopaikka olisivat jotenkin erityisen laadukkaita. Ihmettelen vallalla olevaa asennetta, että lapsen hoitoon halutaan käyttää mahdollisimman vähän rahaa. Kuitenkin samaan aikaan ihmisillä on omistusasunnot, autoja, harrastuksia, ulkomaanmatkoja jne. joihin ollaan valmiita satsaamaan rahaa. (Eli turha vedota muihin kuluihin, varsinkin jos molemmat vanhemmat ovat töissä.) En tarkoita, että koko palkan pitäisi mennä vain hoitomaksuihin, mutta jos aina pitäisi päästä " halvimmalla mahdollisella" niin on kyllä erikoista, eikös lapsen hoitoon satsaus voi olla satsaus siinä missä muutkin asiat?

Tosin tuo huutokauppameininkin kuulostaa hiukan erikoiselta. Eikö olisi silloin reilumpaa ilmoittaa esim. että " haluaan 700 eur/kk ja etsin ensisijassa sellaista perhettä, joka on valmis tuon summan maksamaan" .

LiinaMeri

Vierailija
5/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen perhepäivähoitajan ilmoittama hinta sisältää kaikki maksut. Hän itse on yrittäjä eli maksaa itse sosiaalimaksunsa, eläkkeensä ym. Vain jos olette palkkaamassa hoitajaa itse esim. kotiinne eli olette työnantaja, silloin te maksatte nänä sosiaalikulut ja eläkemaksut.

Vierailija
6/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuussa kokopäivähoidosta, nyt maksamme 300 euroa osa-aikahoidosta. Kuulostaa aika erikoiselta, että pph valitsee hoitolapsensa sen mukaan, kuka maksaisi hoidosta eniten! Aika moralitonta toimintaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme