Kysy ex-kristityltä mitä haluat(Ex-ev.lut,helluntai,babtisti,karismaatikko,hiukan kalvinistinenkin)
..ja minä kysyn sinulta,mitä haluan. Erityisesti uskonsa jättäneiden kysymykset ja kokemukset tervetulleita.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Voimia, Ap! Jumala ei hylkää. Sinua on kohdannut inhimillinen kiusaus ja vastapuolen eksytys.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EX kristitty tarloittaa ettet ollut pelastavassa, uudestisyntyneessä uskossa alunperinkään, Ap !
Tämä on niin kulunut ja epä-älyllinen lause, etten jaksa edes kommentoida sen kummemmin. Kerroppa, millainen ihminen on se,joka on todellisessa uskossa ja uudestisyntynyt ihan oikein tosi oikeasti? Voi sinua lapsi-parkaa..
Minä esim. Olin tapakristitty 50 vuotta. Sitten sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja uudestisynnyin. Jeesus tuli elämääni, arvot menivät uusiksi ja Raamattu avautui!
T. 54 v.
Koitko tämän ' uudestisyntymisen' missä olosuhteissa,kenen seurassa,millaisessa elämäntilanteessa ja millaisessa mielentilassa? Miten tämä tapahtuma ilmeni? Oletko lukenut aina paljon Raamattua vai ryhdyitkö lukemaan vasta kokemukseni jälkeen? Millaista opetusta kuuntelit ennen ja jälkeen, vaihdoitko seurakuntaasi? Mikä on kristinuskossa sinulle tärkeintä ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi liityit heihin
En liittynyt ' heihin', vaan Jeesukseen Kristukseen,Hänen Isäänsä ja Pyhään Henkeen, kunnes ymmärsin viimein,miten suuri huijaus koko juutalais-kristillinen maailmankuva on.
Olen iloinen, että olet vapautunut juutalais-kristillisen maailman illuusiosta. Kuten sanoit, se on täyttä valetta - surettaa, että miljardit ihmiset tälläkin hetkellä uskovat ihmisen keksimään hölynpölyyn.
Niin minäkin. Toistaiseksi olen agnostikko,mutta Raamatun suhteen jo ateisti. Aika näyttää,mihin tämä polku vie.
Kenelle kertoisin ja miksi asiasta tulisi erikseen kertoa?