TAYS:n synnäri remontti
Kellä tietoo onko jo alkanu vai koska alkaa? La kesäkuussa, joten olis kiva tietää tarkemmin tosta rempasta koskee kuulemma synnytyssaleja ja -vastaanottoa.
Kommentit (20)
ei ole vielä remontti käynnissä. Tämän tiedon nappasin toiselta palstalta.
Hei taas Tampereen tytöt!
Mun kaveri kävi synnyttämässä tuossa pari viikkoa sitten ja hän ei havainnut mitään remonttia missään. Aloittavat varmaan parahiksi sit juuri kesää vasten...
-satu-
...muakin! Taasko ne siellä remontoi? Viimeksi kun olin synnyttymässä helmikuussa 2005 niin sillon oli täysremontti päällä. Kiva jos taas päästään sinne " lepäileen" porakoneitten säestyksellä.... Vauvojen olemista tuo remonttimeteli ei näyttänyt häiritsevän, mutta itteä se meinas vähän rasittaa.
Hyvähän se tietty on, että tiloja uudistetaan! Mitähän ne tosiaan siellä nyt tekee ja kauanko kestää?
KP rv 25
että tosiaan synnytysvastaanotto ja synnytyssalit remontoidaan vastaamaan nykyaikaa, mikä on tietty ihan kiva kun maaliskuussa 2005 oli vielä melko itänaapurimeininki varsinkin synnytyssalissa. Tuolloin toinen synnyttäneiden osasto oli juuri remontoitu ja oli kyllä hienoa päästä sille osastolle.
Mutta siis musta ei ole mitään apua vastaamaan teidän kysymyksiin, en siis tiedä onko remppa jo alkanut vai vasta alkamassa. Mutta Aamulehdessä oli tosiaan, että remontin aikana luonnollisesti saleja on vähemmän ja vastaanotontilat entistä suppeammat. Jei.
Ajattelin tiistaina neuvolassa kysyä, josko terkka tietäisi tarkemmin tuosta rempasta. Tulen sitten vaikka raportoimaan.
Ja kiinanpöpö, terve! Sulla onkin hienot viikot jo kanssa. Me voidaan todella paksusti, eipä ole enää montaa viikkoa jäljellä. Sain gradun tehtyä ja viime viikolla olin viimeisessä tentissä (siis mikäli meni läpi), Aatu alkaa nyt maaliskuussa olla päikyssä 2 pvä/vkossa ja mua jo vähän jännittää miten mä pärjään ja jaksan ton viipottajan kanssa.
Olis tosi kiva nähdä teitä, vaikka jo ennen synnytystä!
...ja kiitos tuosta " vastauksesta" . Mä en ollu nähny Aamulehdessä tuota uutista. Tuupas tosiaan kertomaan sit tiesikö ne neuvolassa jotain!
Joo, kukoistava keskiraskaus on jo menossa. Harmi kun ei nähty toisiamme siellä synttäreillä. Oon ollu hirvittävän sairaana (keuhkoputkentulehdus ja heti perään poskiontelontulehdus). Meidän typsyllä ja miehellä on nyt sitten korvatulehdukset... Hyvin menee meillä :-/.
-satu-
Nimittäin vuonna 2003 oli kans remonttia... Ja nyt olis reilun kuukauden päästä uusintavierailu siellä... Toivottavasti ei vielä silloin olis remontti meneillään..
Timpura rv 34 tasan
Alkoi minuakin kiinnostamaan tämä aihe. Olin esikoisen haku reissulla toukokuussa 2005 ja silloin ei tainnut olla osastoilla tai saleissa olla mitään remontteja, mutta muuten kyllä räjäyteltiin ja porattiin ympärillä kovasti.
Tässä vaan mietin, että, kun esikoiseltakin oli niin nihkeää päästä saliin (pääsin saliin, kun vaatimalla vaadin 20.15 ja tyttö syntyi 20.58.), koska kaikki salit ja jotkut päivystyssalitkin oli synnyttäjiä täynnä. Ja kätilöt ja lääkärit teki jo toista vuoroa putkeen niin miten mahtaa tuo remontti ja siihen päälle vielä hoitohenkilökunnan kesälomat vaikuttaa asiaan nyt kesäkuussa 2007.
Olin sillä " remontoimattamalla" synnyttäneiden osastolla ja siellä oli välillä niin täyttä, että osa äideista vauvoineen ja sänkyineen joutui olemaan käytävällä ja päiväsalissa yötä, kun oikeita vuodepaikkoja ei ollut vapaana. Ihan hulvatonta meininkiä oli silloin ja nyt on alkanut tulla mieleen, että pitäisiköhän mennä Vammalaan synnyttämään. Minulla Vammalan sairaala on itse asiassa lähempänä, kun Tays, mutta toisaalta haluaisin Taysiin, koska on yliopistosairaala ja olin esikoiseltakin Taysin hoitohenkilökuntaan ja meidän saamaan hoitoon niin tyytyväinen.
Tuuli@ 25+2
Me ollaan sinne kesällä menossa ja esikoinen on tulossa... Tää raskaus on hoidoilla saatu aikaan ja silloin jo lapsettomuuspolilla manasin, että kun kesällä juuri sopivasti on LA, kun hlökuntaa on lomalla ja nykyisin eniten vauvoja syntyy heinä-elokuussa. Meillä LA on kesäkuun lopulla, mutta kaikki ovat " lohdutelleet" h-hetken koittavan vasta heinäkuulla. Eli me tosiaan mennään sinne varmasti tyylillä: " anteeksi, että nyt emme onnistuneet synnyttämään pikkuistamme kesäkuun puolella, että teillä ehti lomat pukata päälle, mutta oliskos täällä jokin siivouskomero vapaana meille...?!"
Muutenkin ahdistaa koko Tays, toki isossa sairaalassa on se hyvä puoli, että jos tulee jtk ongelmia, niin on osaavampaa henkilökuntaa kuin jossain sellaisessa yksikössä, jossa syntyy suunnilleen yksi vauva viikossa.. Mutta kun mulla ei vielä ole yhtään sairaalapäivää muutenkaan takana, niin...
Että tosissaan olis tosta remonttitilanteesta mukava tietää! Onko muuten ne kaikki synnyttäneiden osastot jo saatu valmiiksi?
Kuutar rv22+6
Luxusta synnyttää siellä ! Kaksi ekaa synnytin Tampereella ja nyt tämän viimeisen Vammalassa. Menin sinne kehujen ja kuulopuheiden perusteella. Huippu paikka ! Jos vielä saan ukkelin suostuteltua neljänteen, niin menen ilman muuta Vammalaan synnyttämään. Siellä on rauhallinen ja leppoisa meininki.
Vammalaan menen ilomielin, jos vain pääsen. La elokuun lopulla. Viime kesänä synnytin Taysissa, ja se oli mielestäni ihmisrääkkäystä. Henkilökunta oli ok, paitsi viidennen lapsen synnytettyäni otti päähän nuoret innokkaat vastavalmistuneet tai opiskelevat kätilöt. Kiire näkyi ja tuntui. Huone oli ei-remontoitu, todella pieni, kolme äitiä, joista yksi sektio. Huoneessa pääsi juuri ja juuri kääntymään. Ja meikäläinen oli tietysti siinä keskellä, verhot vain ympärillä.
Taysiin ei enää, kiitos!
Mutta, kuinka Vammalaan pääsisi, Pirkkalasta...
Mä olin jouluna synnyttämässä ja silloin oli hyvä aika synnyttää ku remppamiehet oli lomalla! :D Rauha maassa! Poramelu alkoi heti joulun jälkeen. Ja minua häiritsi se tosi paljon! Vaikka olikin ulkona, ei tavallaan kaikunut siinä rakennuksessa. Minulla ei ole tietoa mitä tuolla oli rempattu ku ei o kokemuksia entisestä, mutta ei tuolla osastolla mikään remppa ollut kesken. Ulkona vaan kaikki oli ihan sekaisin, siinä sisäpihalla josta mennään vastaanotolle ja myös näkymä osaston ikkunasta oli karu.
Toivottavasti selkeytti jotain. Toivokaa viikonloppusynnytystä! :)
Minki ja Santtu 2kk
mutta eräältä toiselta palstalta kuulin, että ainakin vastaantoto sisäänkäynti näyttäis siltä, että siellä on jotain menossa, siis remppaa.
Jäämme odottelemaan, etä joku juuri synnyttänyt näkisi tämän ja tulisi vastaamaan. Vai pitäiskö käydä kysymässä nyyteistä?
Linda 36+3
Sain toisen lapseni Taysissa heinäkuussa -05 ja olin 3A:lla. Todellakin huomasi että oli loma-aika, sillä minulla oli omahoitajina vain opiskelijoita. Kyllä osa on varmaan ihan ok, mutta minun hoitajani olivat aika pihalla.
- Mm. se, joka talutti minut sektion jälkeen suihkuun, sanoi että haavaa olisi hyvä suihkutella silloin kun käyn kerran päivässä suihkussa (joka vessakäynnillä suihkuttelua neuvottiin ennen, järkevää etenkin heinäkuun helteillä).
- Toinen hoitaja sanoi että rintapumppuhuoneessa oleva Aventin pumppu on käyttöä varten, ja vasta pumppaamisen jälkeen selvisi että se on vain mallikappale, jota ei steriloida (tämä olisi ollut helppo tarkistaa vakituiselta henkilökunnalta jos on epävarma).
- Yhden hoitajan takia kipupumpun kanyyli irtosi ensimmäisenä yönä. Teipit eivät oikein pysyneet kämmenselässä kun huoneessa oli tukahduttavan kuuma, ja kun pyysin illalla kiinnittämään teipit uudelleen, sain uskomattoman teippiröykkiön vanhojen teippien päälle. Ei puhettakaan että olisi ottanut vanhat teipit pois, puhdistanut ihon että uudet tarttuvat paremmin ja laittanut hiukan pidemmät teipit.
- Sektion jälkeen minulla oli katetri ja pissapussi, ja osastolla minulle housut pukenut opiskelija ei viitsinyt pujottaa pussia lahkeesta läpi. Letku meni takapuoleni alla, painoi ikävästi ja meni tukkoon! Seuraavan vuoron hoitaja huomasi sen sitten kun ihmetteli miksei pussissa ole mitään.
En tiedä saavatko ensisynnyttäjät kokeneemmat hoitajat, mutta minulle osuneet opiskelijat eivät todellakaan herättäneet luottamusta. Hiukan jännitti kun kielsin lisämaidot vauvalta ja oletin että hoitajat kyllä tarkkailevat merkkejä jos verensokerit laskevat liikaa. Onneksi kaikki meni hyvin.
Eli kannattaa tarkistaa vielä joltain toiselta hoitajalta jos saa ensimmäiseltä kummallisia neuvoja.
Tuollaista, kuin Herkkupupu kerroit, olen kyllä ounastellutkin :( Ja mistäs sitä tietää saavansa omituisia ohjeita, kun ei ole kokemusta aikaisemmin..?!
Vammala kiinnostas, mutta kun ei ole omaa autoa ja asutaan muutaman kilsan päässä TAYSista, niin ei viitsis kymmeniä kilometrejä ajella, enkä tiedä, miten täältä sinne muutenkaan pääsis...
Täytyy toivoa, että pikkuisemme päättäis syntyä jo ennen juhannusta, josko kaikki ei sitten olis lomalla! Itse synnytystä en sinänsä pelkää, mutta pelkään jonkun asian menevän pieleen, eikä siinä auta jos on siivoojat apuna synnytyksessä :(
Mun kaveri kyllä viime vuonna sai kakkosen heinäkuun alussa ja sanoi muuten kaiken olleen ok, paitsi että huone oli tukalan kuuma...
eli 2006 lokakuussa oli ainakin osastolla joku remontti päällä. Aamulla heti klo.7 alkoi jytinä.
Synnytysvastaanotolle ei ajeta samaa kautta kuin aikasemmin, vaan remontin vuoksi reitti on eri.
Normaalistihan mentäisiin kuten ensiapuunkin, mutta nyt ajetaan heti ekasta tiehaarasta oikealle, eli pääoville päin, sitten käännytään Vieritielle, joka menee Teiskontien suuntaisesti, ohitetaan lastenosastot ja uusi alue. Ensimmäisestä mahdollisesta risteyksestä ( Sädetie ) vasuriin ja heti seuraavasta taas vasuriin Poikkitielle, ja taas seuraavasta mahdollisesta vasuriin, perillä ollaan. Hieman vaikea selitää, itse sain ainakin kartan ja ukon kanssa mennään ajelulle joku päivä, ettei tarvitse sitten panikoida kun h-hetki lähestyy.
Osastot jotka ovat käytössä ovat 2A ja 2B, jos ruuhkaa voi joutua synnyttämättömien osastolle, jossa remontteja ei ole vielä tehty.
Isäni on tuolla raksahommissa, joten ainakin tällä hetkellä joutuvat käymään satunaisesti synnyttäneiden huoneissa... Mutta ymmärsin, että remppa olisi valmis synnyttäneidenosastojen osalta ohi nyt keväällä...
Ja nuo 2A ja 2B ovat kahden hengen huoneita, vessan joutuu jakamaa viereisen huoneen kanssa, eli 4 henkeä yhteensä käyttää samaa vessaa. Vanhoilla osastoilla vessat oli käytävillä. Itse ainakin tykkäsin tuosta 2A mukava ja osaava henkilökunta oli ainakin syksyllä 2005.
Kaikille oikein mukavaa loppuraskautta! :)
OP, Käpy 30+1 ja " iivari" 1v5kk
Elikkä toisin sanoen käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että mitä pidemmälle kevät ja kesä menee niin sitä toden näköisemmin on ruuhkaa ja osa synnyttäneistä on aina synnyttämättömien osastolla. Vaan eipä siinä mitään, pääasia, että jollekin osastolle pääsee ja saa asiaan kuuluvaa hoitoa.:)
Sanoiko th:si mitään remontista synnytyssalien osalta?
Pitääpä itsekin yrittää muistaa kysellä tuosta remontista neuvolasta jahka sinne ensi viikolla menen.
Tuuli@ 25+4
Eiköhän kaikille synnytyspaikka löydy :)
Ja osastojen rempan pitäs olla valmis maaliskuunloppuun mennessä.
OP
sitä, että niihin kamaliin kolmen hengen huoneisiin ei ainakaan joudu, ellei käy toooosi huono tuuri ja joudu tuonne synnyttämättömien osastolle, ymmärsinkö oikein? Se 2A(ko se oli) joka remontoitiin niin, että oli valmis maaliskuussa 2005 oli ainakin tosi hienosti remontoitu.
Linda 36+4
kuulemma vielä remottikäynnissä.