Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä työttömillä on ensi viikolla pikkujoulut kuntouttavassa

Vierailija
04.12.2024 |

Esitteen mukaan luvassa on mm. ongintaa, josta voi saada makeisia onkimalla verhon takaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitty juttu josset ole sitten joku ke hari. 

Valitettavasti nuo työttömien pupukerhot ovat ihan totisinta totta.

No ei ole. Niissä tehdään ihan oikeita töitä ja tapahtumissa on aikuistenjuttuja. Joten älä höpötä pas kaa.

Olin aikoinaan kuntouttavassa työtoiminnassa ihan työpaikalla ja tein samoja töitä kuin muutkin. Sain sijaisuuksia ja sitä kautta vakityö. Eli älkää menkö pajalle!

Vierailija
22/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas hauskaa. Ihan varmasti työttömille järjestetään apukoulun tai pikkulasten pikkujoulut. Ja vielä vähemmän uskon, että tuollaisiin kukaan aikuinen osallistuisi.

Ihan yhtä typeriä on työssäkäyvien pikkujoulut, humpuukia.

Eikä ole, sillä siellä on jokainen tsäänssi on mahdollisuus saada pimpsoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas hauskaa. Ihan varmasti työttömille järjestetään apukoulun tai pikkulasten pikkujoulut. Ja vielä vähemmän uskon, että tuollaisiin kukaan aikuinen osallistuisi.

Ihan yhtä typeriä on työssäkäyvien pikkujoulut, humpuukia.

Eikä ole, sillä siellä on jokainen tsäänssi on mahdollisuus saada pimpsoo.

Ja palkankorotukset pomon pöksyjen kautta 

Vierailija
24/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran jo 90 luvun lopulla työttömien pikkujoulussa. Kyse oli jonkin naurettavan ja pitkän kurssin illanvietosta. Tarjolla oli mehukattia, halpaa glögiä ja vanhalta maistuvia pipareita. Ohjaaja laitti jostain kannettavasta mankasta jotain  hit#on tontulauluja soimaan. Oli kyllä noluden huippu. Kaikki oltiin yli 30 vuotiaita. Ensimmäinen lähti pois jo ovelta. 

Vierailija
25/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te kuntoudutte ja mistä?

Ihan vain mielenkiinnosta, että miten tuo vammaishuolto käytännössä toimii.

Tuleeko teistä työkykyisiä? 

Vierailija
26/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mene mihinkään pikkujouluihin, joissa ei ole vähintäänkin ruokailua. Pahimpia ovat nämä keskellä viikkoa järjestettävät jossain toimistolla. Alkoholia ei tietenkään ole tarjolla koska kaikilla on työpäivä seuraavana päivänä. Mitä järkeä? 

Vierailija
27/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuntouttavan pikkujouluissa ja työpaikan pikkujouluissa. Kuntouttavassa oli tuplasti hauskempaa ja seurakin mukavampaa 

Vierailija
28/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiiä onko aloitus provo vai en mutta meillä oli kolme vuotta sitten vähän sama meininki, osallistuakin piti koska jos ei osallistu niin "et sää nyt noin voi siellä istua vaan sun pitää osallistua koska muille tulee paha mieli jos sä et osallistu" 

Vierailija
29/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan yleistä on myös, että vain osa on saanut kutsun. Siinä työpaikkahenki vaan "vahvistuu" entisestään. 

Vierailija
30/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te kuntoudutte ja mistä?

Ihan vain mielenkiinnosta, että miten tuo vammaishuolto käytännössä toimii.

Tuleeko teistä työkykyisiä? 

Kyllä tuli työkykyinen mutta vaatii sen että itse lähtee eteenpäin. Sanoin että en tarvitse enää kuntouttavaa ja sainkin töitä nopeasti. Oma ongelmani oli sosiaalinen ahdistus ja kuntouttava auttoi siihen.

Vierailija
31/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuntouttavan pikkujouluissa ja työpaikan pikkujouluissa. Kuntouttavassa oli tuplasti hauskempaa ja seurakin mukavampaa 

Uskon kyllä. Osa, aika suurikin osa aikuisista on lapsen tasolla.

Vierailija
32/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pikkujoulut ja "päättäjäiset" pitäisi lopettaa. Ihan siksi, että aina joku pahoittaa mielensä, koska ei tunnu kuuluvansa silloin joukkoon. Itselläni on kamala kokemus kouluvuosilta ja se tuntuu tosiaan pahalta vieläkin. Valmistuin keskiasteen opinnoista ja sain kuulla vasta pari vuotta myöhemmin, että luokkakaverit olivat olleet ulkomailla viikko opintojen päättymisen jälkeen.  Itse olin muutamien henkilöiden kiusaama jotka olivat järjestämässä tätä matkaa. En tiedä kuinka olivat saaneet kaikki olemaan hiljaa matkasta, koska itelläni ei ollut hajuakaan että tällainen oli suunnitteilla. 

Vierailija
33/34 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä. Osa, aika suurikin osa aikuisista on lapsen tasolla.

Nimenomaan nuo työpaikan pikkujoulut oli kakaroiden tasolla, kuntouttavassa sentään sai olla oma itsensä eikä leikkiä pikkulasta.

Vierailija
34/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kuntouttavassa pikkujoulut jatkuvasti sillä paikalle jaksaneista vähintäänkin kolme neljästä on päihteiden vaikutuksen alaisena. Ymmärrettävästi, sillä mitään tekemistä siellä "pajalla" ei ole eikä ketään kiinnosta. Merkinnän saa käynnistä kun käy kahvit juomassa ja lätisee paskaa.

Nollatoleranssi näissä.

*reps*. Ja millähän tämä "nollatoleranssi" tarkistetaan? Ei kukaan vetäjä siellä pysty suoriltaan sanomaan onko joku pilvessä/ nousuhumalassa/ lääkkeiden iloisessa sekakäyttötilassa. Varsinkaan kun suurin osa ei ole selvinpäin paikalla koskaan. Ihan normaali olotila ihmisillä olla vähän pöhnässä. Eihän tuollaista selvinpäin jaksaisikaan.