Verkkatakki sisätiloissa
Mitä mieltä olet siitä että käytetään verkkatakkia sisätiloissa? Eikö takkia kuuluisi käyttää vain ulkona?
Kommentit (28)
Aika monet käyttävät, kun tuntevat olonsa kylmäksi tai sisätiloissa on vedon tunnetta.
Jos verkkatakki meneekin sisällä niin entä jos tarvii mennä ulos? Eihän verkkatakilla pärjää enää syksyllä kun tuulee ja sataa saati talvella.
Ainakin minun aikana koulussa opetettiin että sisään tullessa riisutaan takki, lakki ja käsineet. Se kuului käytöstapoihin.
Olen joskus nähnyt että jotkut pukeutuvat sisällä verkkatakkiin mutta ulos mentäessä eivät vaihda sitä pois vaan pukevat sen päälle säänkestävän kuoritakin josta ei tuuli eikä sade pääse läpi verkkatakille asti.
Verkkatakki on ihanan lämmin, pehmeä ja sileä, myös sisätiloissa ja ulkona kuorivaatteiden tai toppavaatteiden alla.
Mulla on sisätiloissa Uunon vanha verkkopaita,sillä voi myös kalastaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sisätiloissa Uunon vanha verkkopaita,sillä voi myös kalastaa.
Verkkopaita on siitä vinha vaate että mitä enemmän se menee rikki - sen ehjemmäksi se tulee.
Verryttelypuvun takki on kai urheiluvaate. Missä sisätiloissa sen käyttämisestä kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Verryttelypuvun takki on kai urheiluvaate. Missä sisätiloissa sen käyttämisestä kysyt?
Mieti nyt vaikka ihan rakennuksen sisätiloissa. Vai telttaa tai jotain kulkuneuvoako kenties ajattelit?
Eihän verkkatakki pidä yhtään tuulta eikä vettä. Siksi miellän sen nimenomaan sisävaatteeksi ja käytän sitä sisällä ympärivuotisesti, ulkona vain kesällä hyvällä säällä. Vesisade, tuuli tai muuten kylmä ja huono sää ei kuitenkaan ole mikään este käyttää verkkatakkia myös ulkona. Sileä verkkatakki toimii erinomaisesti kerrospukeutumisen osana ulkovaatteiden alla. Viimeksi viikko sitten ulkona satoi lenkille lähtiessä ja puin verkkatakin päälle vedenpitävän gore-tex takin joka estää tehokkaasti sadeveden läpi imeytymisen verkkatakille. Ja kyllä, kuiva verkkatakki goretex-takin alla tuntui ihanan pehmeältä ja lämpimältä siinä syksyisessä viimassa ja sateessa:-) Yleensäkin pukeudun mukavuus edellä.
Verkkatakki on urheiluun ja kuntoiluun liittyvä vaate. Sitä voi tietenkin käyttää kuntoillessa niin sisällä kuin ulkonakin.
Eihän puvuntakkiakaan kuulu ottaa sisällä pois, vaikka siinäkin on sana "takki". Tottakai ulkotakit on asiallista ottaa pois sisälle tullessa, mutta verkkatakkia voi ihan hyvin pitää sisälläkin esimerkiksi villapaidan tai hupparin sijaan. Samaa ei voi sanoa esimerkiksi untuvatakista tai nahkatakista, joten ne ovat perustellusti nimenomaan ulkotakkeja toisin kuin verkkatakki.
Vierailija kirjoitti:
Verkkatakki on urheiluun ja kuntoiluun liittyvä vaate. Sitä voi tietenkin käyttää kuntoillessa niin sisällä kuin ulkonakin.
Eikö se yhtä hyvin voi olla vapaa-ajan vaate jota voi käyttää muulloin kuin kuntoillessa?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun aikana koulussa opetettiin että sisään tullessa riisutaan takki, lakki ja käsineet. Se kuului käytöstapoihin.
Koulussa? Piti kasvaa kouluikäiseksi oppiakseen käytöstapoja? Ainakin minun aikanani käytöstavat opittiin kotona vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa? Piti kasvaa kouluikäiseksi oppiakseen käytöstapoja? Ainakin minun aikanani käytöstavat opittiin kotona vanhemmilta.
Ei alle 7-vuotiaiden lasten tarvitse osata etikettisääntöjä. Minusta tuo on ihan hyvä ikä alkaa opettamaan tämän tyyppisä asoita. Kaikissa kodeissa ei välttämättä edes vierailla hienommissa paikoissa joissa näillä olisi merkitystä, silloin opetus jää kokonaan koulun kontolle.
Kun nyt niin hyvin olette näistä käytöstavoista ja säännöistä perillä niin entä jos verkkatakin päälle pukee ulos mennessä toisen takin kuten talvitakin? Voiko kahta takkia käyttää päällekkäin?
ap sinun kannattaa mennä kertomaan lääkärille tästä mieltäsi järkyttävästä asiasta saat ihan oman pakkopaidan sitä et pysty riisumaan.
Te keiden mielestä verkkatakki on vain urheiluvaate niin mikä huppari tai fleece-takki sitten on?
Voi käyttää sisätiloissakin ihan hyvin. Talvellakin pusakkana.