Miehen ex ei ole päässyt vieläkään yli?
Miehen ex viestittää edelleen tikusta asiaa tyyliin.. on toki hieman laantunut kun lapset ovat isompia, mutta saattaa laittaa aikuisten lasten asioista "määräyksiä". Tyyliin: Ostin Pentti-Ilmarille kengät ja takin. Lisäksi olen antanut sille 100 e rahaa. Maksa sä sit sen hammaslääkärilasku. Taikka sanotko Pentti-Ilmarille, ettei lähde ajelemaan autolla liukkaalla. Miksi miestä pitää tähän ohjeistaa? Sanokoon itse ja mies sanoo jos kokee tarpeelliseksi.
Saattaa myös kysellä, että mitä ostit joululahjaksi lapsille (aikuisille siis edelleen) tai näkee vaivaa jostakin mitä olemme suunnitelleet tekevämme jos saa lapsiltaan kuulla. Repii pelihousunsa esim. yhteisistä matkoista jne. Ei me tietääksemme olla tilivelvollisia hänelle enää yhtään mistään. Mies ostaa lapsilleen jotain jos kokee aiheelliseksi, ei exän määräyksestä.
Tää ex tykkää pitää yhteyttä muutenkin välillä aivan olemattomista asioista. Ja ottaa kantaa mitä mun lasten suhteen kuuluisi olla.. (ei yhteisiä lapsia, vaan MINUN lapset), eli että mun lapset ei sitten saa saada mitään enempää kuin hänenkään lapsensa :D..
Kommentit (58)
Mulla ei ole exän puhelinnumeroa eikä tietääkseni hänellä minun. Lapset jo aikuisia. Minkä helvatan takia miehesi ei ole estänyt exäänsä etenkin, jos yhteydenotot nyppii?? Oisko vika miehessä eikä siinä mielenvikaisessa exässä??
Vierailija kirjoitti:
Minun exäni teki oikeasti todella pahoja ohareita lapsille, kun he olivat exän luona. Jätti esimerkiksi nämä 12-15 -vuotiaat kerran viettämään ihan keskenänsä pääsiäistä ja muutenkin saivat olla yksinään viikonloppuja. Ei mennyt ihan putkeen. Mutta kun yritin puhua noista asioista ex-mieheni kanssa, niin hän alkoi aina selittää, etten ole päässyt hänestä yli. No ei sitten huvittanut enää olla millään tavalla yhteydessä, eikä tänä päivänä ole edes hänen yhteystietojaan. Edelleen olen vereslihalla siitä, miten huonosti kohteli lapsia.
Toi ois ollu lasun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole exän puhelinnumeroa eikä tietääkseni hänellä minun. Lapset jo aikuisia. Minkä helvatan takia miehesi ei ole estänyt exäänsä etenkin, jos yhteydenotot nyppii?? Oisko vika miehessä eikä siinä mielenvikaisessa exässä??
Ei ole ap n mies tainnut päästä ex naisestaan yli ja salaa nauttii yhteydenotoista🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapset jo aikuisia, mutta niille ostetaan vaatteet ja maksetaan hammaslääkärit? 18v lukiolaiselle kyllä, mutta onko miehellä 18v kaksoset vai miksi vielä useampi huollettava?
Toiseksi mikä motiivi äijälläs on sulle lukee exän tekstarit?
Meillä on kaikki avointa. Mies kertoo kyllä jos exänsä saa näitä "määräyskohtauksia" koska ei itsekään niitä ymmärrä miksi hänen pitäisi toimia kuten ex "määrää". onhan hänellä omatkin aivot. Varmaan häntä lähinnä jurppii tuo turha yhteydenpito ja on monesti exälleen sanonut, että tekee kyllä parahaaksi katsomallaan tavalla. Ei välttämättä siis maksele aikuisten lastensa menoja. auttaa jos tarvitsee muttei ole automaatio.
Ei ihmekään, että miehesi on x. Varo vaan, jos tekin hankitte lapsia. Et taitaisi tykätä, jos mies ei kuuntele mitä vaimolla on asiaa lastenkaevatuksesta, kun "hänellä on itsellä kyllä aivot".
Onhan tuo melko erikoista, että puuttuu sinun lapsesi asioihin. Ne eivät kuulu miehesi exälle mitenkään. Eivät yhtään mitenkään.
Se on ok, että hän tiedottaa ostamistaan lahjoista, ettei miehesi osta samoja.
Se sitten taas ei ole ok, että tarjoaa miehelle käsikirjoitusta aikuisten lastensa yhteydenpitoon.
Jonkinlaista rajanylitystä siis näen tässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai suhde ole alkanut pettämisestä? Monesti se jonka kanssa petetään, ei kestä sitä, kun kumppani onkin eksänsä kanssa tekemisissä.
Ei ole alkanut pettämisestä. Olivat olleet eronneena jo yli vuoden ennenkuin edes tapasi minut. Emme tunteneet ennestään.
ap
En ole yhteydessä exään. Siksi viime jouluna poika sai kaksi pleikkavitosta ja tyttö kaksi applen läppäriä. Molemmat saivat myös lahjakortit - tietty 2 kpl - juuri niihin liikkeisiin, joihin toivoivat lahjakortin saavansa.
Jos olisin kysynyt exältä, että mitä ostit lapsille lahjaksi, olisi tämä tuplalahjastelu jäänyt tapahtumatta, mutta koska eihän exältä, vaikka miten lasten isältä, nyt sellaista mennä kysymään!
Vierailija kirjoitti:
Ja siis heidän erostaan aikaa jo yli 3 v
Lähtisin karkuun. Edellisessä suhteessa oli aika sama kuvio, ja jossain vaiheessa ymmärsin kummankin ex-puolison pitävän yllä sellaista jatkuvaa riitatilannetta ja pakkoa olla yhteyksissä muutoinkin kuin "haen/tuon lapsen tänään klo x mennessä".
En enää jatkaisi tapailuja, jos ei edellisestä ole päästy yli.
Taidat ap olla taipuvainen mustasukkaisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa minusta lähinnä huolehtivaiselta vanhemmalta. Sano miehellesi, että lakkaa kertomasta sulle näistä, kun eihän ne sulle mitenkään kuulu ja ahdistaa vaan.
En ole ap, mutta en kyllä itse eroäitinä ole kokenut tarvetta olla koko ajan yhteyksissä lapsen isään. Tärkeät asiat sovitaan, mutta ei niitäkään koko ajan tule, että tarvitsisi olla jatkuvasti viestejä laittamassa.
Jos asiaa tulee lapselle tämän ollessa isällään, niin soitan suoraan hänelle. Ei tarvitse isomman lapsen kanssa toista vanhempaa välikädeksi kaikkiin "mitä kuuluu?" -puheluihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas kuvottava ap. Lapset ja lasten äiti ei miehen elämästä häviä, mutta sinä voit hävitä.
Tuo on tosiaan hyvä muistaa, että uusi kumppani voi mennä vaihtoon, mutta lapset ja lasten toinen vanhempi kai yleensä ovat ja pysyvät osana elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas kuvottava ap. Lapset ja lasten äiti ei miehen elämästä häviä, mutta sinä voit hävitä.
Tuo on tosiaan hyvä muistaa, että uusi kumppani voi mennä vaihtoon, mutta lapset ja lasten toinen vanhempi kai yleensä ovat ja pysyvät osana elämää.
Ex-puolisot kuuluvat menneisyyteen usein hyvästä syystä, eikä lasten toisella vanhemmalla ole ikuista lasten varjolla tapahtuvaa audienssia ex-puolisoonsa tai hänen elämäänsä. Toisinaan etenkin naisilta tämä valitettavasti unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä haluaisi ajatella itseäni exän "pysyvänä osana elämää" :D
Meillä on yhteinen lapsi, mutta se ei vaadi edes viikottaista yhteydenpitoa kun haku- ja tuontiajat on sovittu, samat wilmamerkinnät nähdään kumpikin yms.
Jos hänellä joku uusi olisi, niin vielä vähemmän olisin soittelemassa mistään tikusta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa minusta lähinnä huolehtivaiselta vanhemmalta. Sano miehellesi, että lakkaa kertomasta sulle näistä, kun eihän ne sulle mitenkään kuulu ja ahdistaa vaan.
En ole ap, mutta en kyllä itse eroäitinä ole kokenut tarvetta olla koko ajan yhteyksissä lapsen isään. Tärkeät asiat sovitaan, mutta ei niitäkään koko ajan tule, että tarvitsisi olla jatkuvasti viestejä laittamassa.
Jos asiaa tulee lapselle tämän ollessa isällään, niin soitan suoraan hänelle. Ei tarvitse isomman lapsen kanssa toista vanhempaa välikädeksi kaikkiin "mitä kuuluu?" -puheluihin.
Niin mikähän tässäkin lienee se koko ajan.
Toivottavastl ap et ole niin mustasukkainen että kohtelet exän ja miehesi lapsia huonosti.
Hän on ykkösvaimo ja sinä olet kakkosvaimo ikuisesti. Aamen.
Ei ole ikinä kiinnostanut sekaantua toisen kierroksen miehiin.
Ex,ex,ex,ex ....sit ex sanoi ja teki sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
En ole yhteydessä exään. Siksi viime jouluna poika sai kaksi pleikkavitosta ja tyttö kaksi applen läppäriä. Molemmat saivat myös lahjakortit - tietty 2 kpl - juuri niihin liikkeisiin, joihin toivoivat lahjakortin saavansa.
Jos olisin kysynyt exältä, että mitä ostit lapsille lahjaksi, olisi tämä tuplalahjastelu jäänyt tapahtumatta, mutta koska eihän exältä, vaikka miten lasten isältä, nyt sellaista mennä kysymään!
Miehen lapset ovat aikuisia! Eivät lapsia. Osaavat varmaan toivoa halutessaan äidiltä yhtä ja isältä toista, ilman sitä vaaraa että tulee tuplat.
ap
Jotkut vain ovat tuollaisia. Sitten miehen pitäisi itse sanoa exälle ettei toivo tällaista yhteydenpitoa. Lahjat voi sopia ilmoittamalla viestillä että ostan lapselle lahjaksi asian x. Tai siis aikuiselle. Kaverin miehen exä soittelee ja viestittelee tikusta asiaa. Kaverini on ihan hiilenä sille exälle, vaikka miehensä on se joka ei saa sanottua exälleen että älä viitsi olla yhteydessä enää.
Minun exäni teki oikeasti todella pahoja ohareita lapsille, kun he olivat exän luona. Jätti esimerkiksi nämä 12-15 -vuotiaat kerran viettämään ihan keskenänsä pääsiäistä ja muutenkin saivat olla yksinään viikonloppuja. Ei mennyt ihan putkeen. Mutta kun yritin puhua noista asioista ex-mieheni kanssa, niin hän alkoi aina selittää, etten ole päässyt hänestä yli. No ei sitten huvittanut enää olla millään tavalla yhteydessä, eikä tänä päivänä ole edes hänen yhteystietojaan. Edelleen olen vereslihalla siitä, miten huonosti kohteli lapsia.