Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui kun puhuin jouluruokalistasta

Vierailija
04.12.2024 |

Ihan järjetön reaktio. Kysyin, tehdäänkö viime vuotiseen tapaan tai tehdäänkö jotain uutta ja sanoin vielä löytämiäni UUSIA reseptejä, niin oli hänen mielestään näin IHAN HELVETIN SAMA. Kiitos ihana aviomies kun olet niin kultainen ja asiallinen. Pitää varmaan laittaa koiranruokakuppi ulos niin saavat dobermannin kanssa syödä ulkona.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puoliso suunnittelee kanssani joulun ruokatarjoilut. Onko tämä poikkeuksellista?

Hän myös valitsee verhot ja pöytäliinat sekä keittiöön vempaimet.

Vierailija
42/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni vihaa joulua, myös minä. Kaikki se stressi, mitä joulu aiheuttaa kotitalouksissa koko joulukuun on sietämätöntä. Alkuun voi olla ihana suunnitella kaikenlaista, mutta kun pitää alkaa toteuttaa, työmäärä yllättää. Mutta joulu on pilalla, jollei kaikkia suunnitelmia toteuta. Ap ja moni muukin voisi tutkia omaa käytöstään tässä joulun alla. Alatko jossain vaiheessa vaatia läheisiltä osallistumista, kiukustutko jos eivät osallistu ja oletko aattona niin stressaantunut, että yksikin väärä sana saa räjähtämään? Päättyykö pyhät kyyneliin? Jospa tällä kertaa kysyttäisiin läheisiltä, mikä heistä joulussa on tärkeintä ja toteuttaisi sitten vain ne asiat. Itse en kaipaa yhtään laatikkoa tai keitettyä perunaa. Kinkku riittää ja lämmin viltti, johon saa kääryityä aattona. Ilman yhtään sosiaalista kanssakäymistä!

Siksi oot varmaan perheetön sinkku? Vai miksi hakeudut muiden seuraan ja samaan perheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä pariskunnille joulu on niin vaivalloista ja stressaavaa?

Yksinhuoltajana hankin kuusen, lahjat ja ruuat ilman minkäänlaista stressiä.

Koristelujen ja jouluvalojen laittaminen lasten kanssa oli pelkästään mukavaa.

Olisiko se silti mukavaa, vaikka joku perheenjäsen olisi naama nurinpäin ja märisisi kaikki päivät jouluun asti?

No ei varmaan. Tuskin tuollainen ihminen muutenkaan on hyvää seuraa, saati kumppani.

Vierailija
44/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä pariskunnille joulu on niin vaivalloista ja stressaavaa?

Yksinhuoltajana hankin kuusen, lahjat ja ruuat ilman minkäänlaista stressiä.

Koristelujen ja jouluvalojen laittaminen lasten kanssa oli pelkästään mukavaa.

Ei yhtään vaivaa ja stressiä meillä. Kumpikaan ei hössötä ja joulu mennään fiiliksen mukaan. Ei siis tässä vaiheessa vielä mietitä. 

Vierailija
45/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin mutsi väittää kivenkovaa nauttivansa joulun laitosta, mutta veti aina marttyyrin viitan niin tiukasti ympärilleen, että siinä sai mies ja lapset olla varpaillaan koko joulukuun. Onneksi asun nyt omillani ja saamme viettää omanlaista joulua! Se joulu tulee kyllä ihan itsestään, kun tekee vain sen minkä kokee oikeasti tarpeelliseksi.

Vierailija
46/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän poru sitä sitten tulis, kun mies istuisi jouluna siihen "ihan helvetin sama" - ruokapöytään.

Ei oliskaan mitään omia joulujuttuja. Ehkä kaurapuuroa puolukoilla.

Miksi siitä tulisi poru? Mies osaa mennä kauppaan, ei ne tyhmiä ole huomatessaan, että nainen kulkee vihaisena ympäriinsä ja sähisee, että minä en ruokaa laita. Mies ostaisi savulohta ja perunalastuja tai mitä nyt ikinä haluaa syödä ja olisi ihan tyytyväinen. Harva mies on onnensa kukkuloilla porkkalan, perunalaatikon ja epämääräisen itsetehdyn sillin äärellä.

Vierailija
47/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin inhosin joulua. Sitten kolme lähiomaista kuoli peräkkäisinä vuosina, kaksi kertaa adventtiaikana ja yksi tapaus jouluksi. Neljäntenä syksynä meni vielä yksi, mutta aikaisemmin syksyllä. Enää en inhoa joulua. Se on tosi kiva juhla, ilman adventtiaikaista ruumishuonereissua. 

Vierailija
48/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän poru sitä sitten tulis, kun mies istuisi jouluna siihen "ihan helvetin sama" - ruokapöytään.

Miksi siitä tulisi poru? Mies osaa mennä kauppaan, ei ne tyhmiä ole huomatessaan, että nainen kulkee vihaisena ympäriinsä ja sähisee, että minä en ruokaa laita. Mies ostaisi savulohta ja perunalastuja tai mitä nyt ikinä haluaa syödä ja olisi ihan tyytyväinen. Harva mies on onnensa kukkuloilla porkkalan, perunalaatikon ja epämääräisen itsetehdyn sillin äärellä.

Mistä teilläpäin voi ostaa tuoresilliä tai kalastaa sitä itse?

Vierailija
49/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi oma mies kuuluu tuohon harvaan miesjoukkoon. Ja pojat myös.

Vierailija
50/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehesi olla rauhassa jouluhöösäykseltä sinne on kk vielä. Moni vihaa joulua se on aivan ok

Onko susta ihan oikein sanoa pahasti, jos ei jostain asiasta tykkää? Vai olisiko kuitenkin parempi hieman hillitä hermojaan? Hermoheikkoja vihaajia ei kukaan pidemmän päälle jaksa.

Vierailija
51/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppahallista yleensä löytyy

Vierailija
52/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtämistesti "epämääräisen itsetehdyn sillin äärellä"

Vierailija
53/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kysymykseltä joka mieheltä kysytään mutta sanoo hän niin tai näin niin nainen tekee juuri kuten itse lopulta haluaa.

Vierailija
54/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillinen ratkaisukeskeinen putkiaivo

Vierailija
55/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä kauppahalli auki aattona ja onko siellä yleensä vielä jotain myytävää?

Vierailija
56/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna ostan lanttulaatikon, pienen kinkun ja rosollia ihan tuosta meidän lähikaupasta koska tykkään niistä. Nämä siksi että niitä on ainakin tässä kaupungissa todella vaikea löytää vaikkapa juhannuksena. Erilaisia (näyttää tällä hetkellä olevan kolmea erilaista) silliä ja perunaa löytyy aina kaapista koska niitä on helppo ostaa vuoden minä tahansa päivänä.

Vierailija
57/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä säästyy paljolta stressaamiselta jouluna, kun suunnittelee ja valmistelee ajoissa.

Paras keino on suunnitella siirtävänsä joulunvieton alkamaan 26.12. Säästyy turhalta stressaukselta ja saa joulun pakolliset ruoat ym. huomattavalla alennuksella. miksi aikuisten olisi pakko viettää Joulua samaan aikaan kuin kaikki muutkin sitä pitelee?

Vierailija
58/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joulusta viisveisaavat tulevat hapannaamailemaan tähän keskusteluun. Tiedämme että olette olemassa ja että haluatte jouluunne ainoastaan pötköttelyä siivoamattomassa kodissa. Tunnelmavalaistukseksi teille riittää laitteiden sinisenä hohtava näyttö ja mukavan kodikkaan tuoksumaailman luo se oma pieru sieltä pesemättömän sohvavilttinne alta. Juomaksi kaljaa ja valmiskinkkua joista se hajumaailma vain enemmän mieleiseksenne muuttuu. Teille tuon kaiken sinne koteihinne riemumielin suomme!

Kyse tässä keskustelussa on enemmänkin siitä, että innolla laittamaamme joulua halukkaasti viettävät suhtautuvat ihan hyvillä mielillä tekemiimme järjestelyihin halveksuen ja rumasti. Että laitettu kelpaa kyllä ja sitä oikein vaaditaan, mutta kaiken pitäisi tulla kuin taikaiskusta! Tunnelman tulisi näiden "stressivapaiden" ihmisten mielestä olla jouluaattoaamuna viimeisen päälle. Heille on ihan tylsää ja ärsyttävää tietoa että asioiden sujumiseksi olisi hyvä miettiä etukäteen joulunajan ruokia, laskea montako syöjää on kullakin aterialla ja kirjata ostoksia varten ylös reseptit ja tarvikkeet jne. Kaikki muut asiat tähän vielä päälle - tavoitteena lähipiirin hyvä joulumieli ja se että hyvin suunniteltu on todellakin puoliksi tehty. Kun tekee ruokakauppatilauksen tai menee kauppaan ostoksille, on tosi oleellista että kaikki on katsottu valmiiksi ja tuossa vaiheessa voi vain suorittaa menemään. Loppuilta on omaa aikaa! 

Kyllä siinä menee hartaalta joulun valmistelijalta muutamakin ilta kun miettii kaikille maistuvia ja sopivia ruokia. Aika moni haluaa perinteisten ruokien lisäksi ajoittain hiukan muutakin joulunajan ruokailuihin, on kiva testata klassikkojen ohessa joitakin uutuuksia ja ehkä jopa keksiä perheen makuun sopivia uusia reseptejä.

Itse en suhtaudu jouluun kovin intohimoisesti koska olen se sukulainen, jolla ei ole rahaa omassa talossa viettää leveää joulua vaan menen lapseni kanssa aina lähisukulaisten luo jouluksi. Kutsuttuna ja tervetulleena toki.

Osallistun osaltani kustannuksiin ja autan paikan päällä kaikessa valmistelussa jossa voin. Olen se sukulainen joka mm. hoitaa ja viihdyttää muidenkin lapsia jotta jokainen saa juoda kahvia/kokata/lenkkeillä/lukea/saunoa tms rauhassa vuorollaan. Ihailen todella paljon näitä ihmisiä jotka suunnittelevat ja pohtivat ja ottavat mukaan sekä vanhemman monet joulut toisille luoneen sukupolven että meidät ei-niin-menestyneet läheisensäkin. Joka vuosi on ollut ihanaa ja mukavaa joulunviettoa, jokaisen panos on tärkeä ja jokaisen toiveet huomioidaan.

Arvostan ihan suunnattomasti kaikkia joulua itselleen ja toisille loihtivia, ahkeria ihmisiä joiden aikaansaannokset ovat monen läheisen loppuelämän lämpimissä muistoissa. 💖

Vierailija
59/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä kysele mieheltäsi mitään, vaan suunnitele itse ja tee. Niin kuin hän sanoi, ihan sama. 

Itse olen jouluihminen, mieheni ei. En pilaa omaa joulumieltä kyselemällä yhtään mitään. Tiedän mistä ruuasta hän pitää joten jouluna on muutenkin niitä, mistä myös muu perhe tykkää, jos teen jotain uutta, teen.

En kysele myöskään mistään lahjajutuista vaan hankin ne. En tarvitse miestäni siihen että järjestän perheelle joulun.

Vierailija
60/116 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Olemme aikuisia , emme harrasta jouluja, vietämme mukavaa aikaa yhdessä. Kinkulla tai ilman!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan