Mies suuttui kun puhuin jouluruokalistasta
Ihan järjetön reaktio. Kysyin, tehdäänkö viime vuotiseen tapaan tai tehdäänkö jotain uutta ja sanoin vielä löytämiäni UUSIA reseptejä, niin oli hänen mielestään näin IHAN HELVETIN SAMA. Kiitos ihana aviomies kun olet niin kultainen ja asiallinen. Pitää varmaan laittaa koiranruokakuppi ulos niin saavat dobermannin kanssa syödä ulkona.
Kommentit (116)
nyt et panosta. olet ns muka kipee tai pakastepitsoo tai makaronlootaa. kunnioita itseäsi. täysin asiaton paskiainen. ka mitään öajaa paskan tiuskijalle
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni vihaa joulua, myös minä. Kaikki se stressi, mitä joulu aiheuttaa kotitalouksissa koko joulukuun on sietämätöntä. Alkuun voi olla ihana suunnitella kaikenlaista, mutta kun pitää alkaa toteuttaa, työmäärä yllättää. Mutta joulu on pilalla, jollei kaikkia suunnitelmia toteuta. Ap ja moni muukin voisi tutkia omaa käytöstään tässä joulun alla. Alatko jossain vaiheessa vaatia läheisiltä osallistumista, kiukustutko jos eivät osallistu ja oletko aattona niin stressaantunut, että yksikin väärä sana saa räjähtämään? Päättyykö pyhät kyyneliin? Jospa tällä kertaa kysyttäisiin läheisiltä, mikä heistä joulussa on tärkeintä ja toteuttaisi sitten vain ne asiat. Itse en kaipaa yhtään laatikkoa tai keitettyä perunaa. Kinkku riittää ja lämmin viltti, johon saa kääryityä aattona. Ilman yhtään sosiaalista kanssakäymistä!
No mielestäni jos samassa perheessä eletään, pitäisi ihan automatic ymmärtää, että ei ne joulupöydän herkut+ puhdas koti jää vaan yhden ihmisen tehtäviksi. Jos niitä siis kaikki vaatii. Ei edes tarvi stressata kun jokaisella on joku tehtävä🎄tietysti jos siisteys ym. käsitykset puolisoilla eroavat hirveästi, niin voihan se riitaa aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on ihan helvetin sama mitä jouluna syödään eikä meillä muutenkaan mietitä 3vko etukäteen mitä jonain päivänä on pöydässä. Turhaa stressaamista ap:lla että saa sitten taas olla marttyyrina joulupöydässä.
Onko tuommoinen etukäteen suunnittelu ja vaikka paperilla asian pyörittely sun mielestä stressaamista?
Mä rakastan suunnittelua, koska sillähän välttää kiireen ja pakon. Rauhaksiin teen listoja, suunnittelen ja tuumailen.
Jos edeltävällä viikolla vaan menis kylmiltään kauppaan, niin siinähän se stressi vasta iskis, kun tyhjäst pitäs nyhjästä ja aikaakin vaan muutama päivä! 😱
N52 ohistelee
"Aikaa vain muutama päivä", siis mitä, montako päivää ihmiset kokkaa ennen joulua? Ja missä on sellainen pula-aika ettei kaupassa ole ostettavaa?
En ikinä olisi mennyt yhteen ihmisen kanssa joka joulua vihaa. Kannattaa ottaa selvää ennen avioitumista toisin sanoen pitää tuntea ihminen ennen sitoutumista. Yllättävän tärkeä asia sekä arjessa että juhlassa.
Kuulostaa kyllä juuri oikein perus dobermanniperheen touhulta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä säästyy paljolta stressaamiselta jouluna, kun suunnittelee ja valmistelee ajoissa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla
Mä tykkään suunnitella joulua, siivoilla rauhassa ja laittaa paikat kivan näköisiksi. Selailen reseptejä, tykkään kokkailla. Lahjat on ostettu tai ainakin jo tiedossa. Mies on ihan pihalla kaikesta, mutta tykkää joulusta ja kaikesta mitä on. Teen joulun muille kun ovat rakkaita mulle. Ja teen sen kun se on kivaa. Jos stressaisi tai ahdistaisi niin ei tätä kukaan täyspäinen pusertaisi väkisin.
Eräänlainen jouluharrastus tämä kai enempi on.
Toivottavasti et oikeasti pidä pohjavillatonta dobermannia ulkona pakkasissa. Ukkosi joutaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän poru sitä sitten tulis, kun mies istuisi jouluna siihen "ihan helvetin sama" - ruokapöytään.
Ei oliskaan mitään omia joulujuttuja. Ehkä kaurapuuroa puolukoilla.
kuule just noin. tää on nyt sitä helvetin ihan samaa, rokkaa tai pakastepitsaa. sinulla oli mahdollisuus vaikuttaa.
Totta kai se tulee pöytään, jos on laitettu. Arvaas mikä mylläkkä ja ulkoruokinta siitä tulisi, jos EI menisi siihen pöytään? Jospa joskus edes kysyttäisiin halutaanko koko joulua viettää? Voisi vain olla rauhassa, kuunnella musiikkia ja vaikka tehdä palapelejä tai jotain vastaavaa. Ei mitään jouluschaibaa, pelkää hyvää oloa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on ihan helvetin sama mitä jouluna syödään eikä meillä muutenkaan mietitä 3vko etukäteen mitä jonain päivänä on pöydässä. Turhaa stressaamista ap:lla että saa sitten taas olla marttyyrina joulupöydässä.
Onko tuommoinen etukäteen suunnittelu ja vaikka paperilla asian pyörittely sun mielestä stressaamista?
Mä rakastan suunnittelua, koska sillähän välttää kiireen ja pakon. Rauhaksiin teen listoja, suunnittelen ja tuumailen.
Jos edeltävällä viikolla vaan menis kylmiltään kauppaan, niin siinähän se stressi vasta iskis, kun tyhjäst pitäs nyhjästä ja aikaakin vaan muutama päivä! 😱
N52 ohistelee
Normaaliälyiseltä ihmiseltä yhden joulun suunnittelu ei juurikaan vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna miehesi olla rauhassa jouluhöösäykseltä sinne on kk vielä. Moni vihaa joulua se on aivan ok
Alle 3 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän poru sitä sitten tulis, kun mies istuisi jouluna siihen "ihan helvetin sama" - ruokapöytään.
Ei oliskaan mitään omia joulujuttuja. Ehkä kaurapuuroa puolukoilla.
kuule just noin. tää on nyt sitä helvetin ihan samaa, rokkaa tai pakastepitsaa. sinulla oli mahdollisuus vaikuttaa.
Tai sitten hän on ihan tyytyväinen, "wau, kerrankin selvittiin joulusta ilman sitä saatanan härdelliä".
Vierailija kirjoitti:
Ukkosi varmasti tulisi mielellään sinun laittamaasi joulupöytään pistämättä itse tikkuakaan ristiin. Jos haluaa että jouluna syödään sen eteen pitää tehdä jotain. En jaksaisi sekuntiakaan jotain laiskaa luuseria joka valittaa jopa tuollaisesta asiasta. Minulla onkin MIES eikä mitään vätystä.
Olen aina miettinyt näitä perheitä, joissa joulu on suoritus. Nainen tekee viikkotolkulla metatöitä sen vuoksi, että joulu olisi sellainen kuin hän haluaa, muista ei väliä. Kun miestä ei kiinnosta, alkaa valitus siitä, että et sitten syö joulupöydästä mitään, koska minä nainen joudun raatamaan sen takia.
Miksi tehdä elämästä vaikeaa, joulu tulee, vaikka ei ole kaikkea sitä tilpehööriä, mitä naisen tulee laittaa, jotta somessa on kivoja kuvia. Naista myötäilevä mies on nahjus, joka ei uskalla sanoa sanaakaan, koska muuten alkaa naisen ahdistus ja tunteista puhuminen: mieshän taas kerran kaiken joutuu maksamaan, kun nainen on tehnyt tärkeän metatyön vertaillen jouluverhojen hintoja ja kiertämällä myyjäisissä!
Joulu tulee ihan jo sillä, että laittaa joulukoristeet ja jouluvalot, ruoka voi olla samaa mitä arkena, ellei ole laittamassa joulupöytää koko suvulle. Ehkä joulutorttuja kahvin kanssa ja joululeffoja. No stress.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52 ohistelee
No mitä mä olen ymmärtänyt jokavuotisista keskusteluista esim täällä ennen joulua niin jostainhan se stressi pitää saada aikaiseksi (ja ehkä toi ruok
voi vastata asiallisesti,että kaikki vaihtoehdot käy, ihan arkiruoka tai jos haluat itsellesi jouluruokaa niin ok. toinen kuitenkin suunnittelee ja ehkä ostaa kaupasta,olisi kiva kuulla mitä sä haluut,perinteiset vaan skipataanko nyt. joskus voi jättää väliinkin teemat.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni vihaa joulua, myös minä. Kaikki se stressi, mitä joulu aiheuttaa kotitalouksissa koko joulukuun on sietämätöntä. Alkuun voi olla ihana suunnitella kaikenlaista, mutta kun pitää alkaa toteuttaa, työmäärä yllättää. Mutta joulu on pilalla, jollei kaikkia suunnitelmia toteuta. Ap ja moni muukin voisi tutkia omaa käytöstään tässä joulun alla. Alatko jossain vaiheessa vaatia läheisiltä osallistumista, kiukustutko jos eivät osallistu ja oletko aattona niin stressaantunut, että yksikin väärä sana saa räjähtämään? Päättyykö pyhät kyyneliin? Jospa tällä kertaa kysyttäisiin läheisiltä, mikä heistä joulussa on tärkeintä ja toteuttaisi sitten vain ne asiat. Itse en kaipaa yhtään laatikkoa tai keitettyä perunaa. Kinkku riittää ja lämmin viltti, johon saa kääryityä aattona. Ilman yhtään sosiaalista kanssakäymistä!
Sinne sitten yksin viltin alle tuijottamaan omaa napaa - kaikilla on sitten kivempaa
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä pariskunnille joulu on niin vaivalloista ja stressaavaa?
Yksinhuoltajana hankin kuusen, lahjat ja ruuat ilman minkäänlaista stressiä.
Koristelujen ja jouluvalojen laittaminen lasten kanssa oli pelkästään mukavaa.
Olisiko se silti mukavaa, vaikka joku perheenjäsen olisi naama nurinpäin ja märisisi kaikki päivät jouluun asti?
Vierailija kirjoitti:
Vasta alustavasti puhuttiin ruokalistasta. Mitä oikein höyryät?
No mitä mä olen ymmärtänyt jokavuotisista keskusteluista esim täällä ennen joulua niin jostainhan se stressi pitää saada aikaiseksi (ja ehkä toi ruokalistaehdotusten heiluttelu miehen edessä aiheuttaa hänelle stressiä, ajattelee että ei helkkari taasko tää hössötys alkaa). Mä en vaan ymmärrä miksi pitää olla niin ihmeellistä laittoa, eväät saa valmiina kaupasta, tai jos oikein suunnitelmalliseksi heittäytyy niin ruksailee jostain pitopalveluyrityksen listasta.
Kyllä mäkin suunnittelen ja tykkään suunnitella etukäteen, mutta vähän erilaisissa asioissa.