Lapsi satuttaa koiraa, koira puree lasta
Hei!
Voinko tehdä lastensuojelu- ja eläinsuojeluilmoituksen siitä, kun ala-asteikäinen lapsi satuttaa koiraa (pelkää tätä, siksi lyö tms.) ja saksanpaimenkoira on näykkäissyt lasta naamaan ja käteen?
Kommentit (35)
Koira todellakin vain näykkäissyt lasta. Jos saksanpaimenkoira oikeasti purisi lasta, tulisi kiireellinen ambulanssikeikka puruvoima on melkoinen...
Selkeästi lasu, lasta ei ole näköjään mitenkään ohjeistettu toimimaan koiran kanssa. Ja tuollaisen koiran paikka ei ole lapsi perheessä, joten myös esu.
Vierailija kirjoitti:
Koira pitäisi lopettaa.
Miksi? Se vain luonnollisesti puolustautuu kun sitä kidutetaan ja satutetaan.
Totta kai voit ja pitääkin! Perhetyössä voi käsitellä tunteita tunnekorteilla, ja turvakodin työntekijät voivat tulla mukaan ulkoiluttamaan koiraa. Se on lapsen etu.
Vierailija kirjoitti:
Koira todellakin vain näykkäissyt lasta. Jos saksanpaimenkoira oikeasti purisi lasta, tulisi kiireellinen ambulanssikeikka puruvoima on melkoinen...
Tiedän, itselläni on ollut lapsuudenkodissa kaksi saksanpaimenta. Näykkii siis todellakin, ei puremalla pure.
Olen pihalla nähnyt tilanteen, lapsi on tähän syytön ja selvästi vanhemmissa vika ja aiheutettu järkyttävät pelkotilat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tosta mieleen että kasvattajalle varmasti ei ole kerrottu. Syyllistetty vaan koiraa.
Kasvatta ei tiedossa, enhän minä tiedä onko paperiton tai saa virallista nimeä selville jos rekattu. Ja eihän kasvattaja edes voi mitään sen enempää kuin minäkään.
En sitä tarkottanutkaan mutta ovat yleensä tyyppejä jotka itkee kasvattajalle että koira puree lasta ihan ilman syytä. Ja kaikille jotka jaksaa kuunnella.
Koira turvaan tuollaiselta kakaralta!
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö eläinsuojelu konkreettisesti mitään, jos koira on ruokittu, käyttäytyy ok muuten?
Tekee, koiraa ei saa lyödä. Suomessa otetaan koiria, kissoja jne lemmikeitä huostaan tarvittaessa, tuo on jo hyvä syy.
Kallu?
Ei tässä mitään tunnekortteja tarvita vaan selkeyttä ja vastuuta. Kuinka tyhmiä on vanhemmat, lapsi ja kysyjä jos pelko on syynä siihen että käydään käsiksi? Toisekseen isoa koiraa ja lasta ei saa jättää ilman aikuisen valvontaa. Onko täällä p*rsuja ja kukkahattutätejä keskustelemassa?
Koirat ja lapset ei ole hyvä yhdistelmä.Koirat on arvaamattomia.Joku sanoo kiltti koira ,ei ole lapset satuttaa koiraa,koirathan alistaa ketä ne pystyy,jopa kissat.Täällä iso koira olen alfanaaras,Minä ihminen ,se käyttäytyy hyvin, lähtee nätisti ulos jne,mutta mies ,koira hyppii päin,riehuu.Mies ei komenna..sama vieraat nyt nähtävä koira,viim.onnettonuus ulkona oli kiinni,maasta koira iloisesti ponnahti häntä katsomaan tulleen naisen leukaan alhaalta päin.,olisi voinut olla sairaala käynti,onneksi ei.Mikä voima koiralla...sanoin älä mee.Pitää koiraa tervehtiä,samaa tekee naapurin mies ,ajaa kollmipyörämopolla..koira hyppii raapii..Yks muu mies koira monesti raapinut verille käsiivarsia jne.Eukun pitää päästä lähelle.Kynnet leikataan ja valjailla ulkoilllaan.Minua kohti hän ei hypi.Aijon alkaa pitää valjaat joskus yllä muutenkin ,jos tuo hyppiminen vähenisi?!?.Toki koira on iloinen kun hänet huomioidaan tietysti ihmiset paijaaa.Iloinen,sosiaalinen koira,iso kömpelö .Haluaa nähdä kaiken..innokas.En luottaisi lasten kanssa silti
Minkälainen lapsi satuttaa ELÄIMIÄ?? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Koira pitäisi lopettaa.
Lapsi pitäisi lopettaa. Selvästi menetetty tapaus, kun ei ole opetettu kunnioittamaan muuta elämää.
Koira raukka!