Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisik olla fyysikko, mutta en koskaan ollut tarpeeksi älykäs

Vierailija
04.12.2024 |

Matematiikassa ja fysiikassa olen huono

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet menestyä ja opiskella, se on vaan itsestä kiinni. Näin on aina sanottu, ei se älykkyydestä ole kiinni, vaan laiskuudesta, jos ei onnistu. 

Vierailija
22/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koulutukseltani fyysikko, mutta käytännössä koodaan työkseni it-firmassa. Ei tutkijanura sitten napannutkaan, kun pätkävirkoja ja huonot palkat, joten lähdin it-hommiin. Niihin otettiin ilman alan koulutusta, ilmeisesti sillä uskomuksella että fyysikot ainakin on tarpeeksi älykkäitä matemaattis-loogisessa mielessä niihin hommiin. Hyvin se on kyllä sujunutkin, ja olen saanut jopa matematiikkaa käyttää esim. paikkatieto- yms. ohjelmistojen parissa.

Tunnistettu 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran törmäsin skitsofreenikkoon, joka piirteli paperille kuvioita. Kertoi laativansa mallia 40 dimensioisesta maailmankaikkeudesta. 

Vierailija
24/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koulutukseltani fyysikko, mutta käytännössä koodaan työkseni it-firmassa. Ei tutkijanura sitten napannutkaan, kun pätkävirkoja ja huonot palkat, joten lähdin it-hommiin. Niihin otettiin ilman alan koulutusta, ilmeisesti sillä uskomuksella että fyysikot ainakin on tarpeeksi älykkäitä matemaattis-loogisessa mielessä niihin hommiin. Hyvin se on kyllä sujunutkin, ja olen saanut jopa matematiikkaa käyttää esim. paikkatieto- yms. ohjelmistojen parissa.

No ilmanko se MML:n kartta on aina kupeena kun käyt sitä sorkkimassa. Olisit keskittynyt vaikka siihen W=mgh kaavan taivasteluun.

Vierailija
25/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopistoon pääsee fysiikkaa lukemaan kuka vaan. Tosin melkein kaikki lopettaa kesken.

Pride-woke-homojen ja muiden viherkomukoiden sirppiliiteri. Pitää mennä äärioikeistolaiseen yliopistoon!

Onko se siellä Moskovassa, Piotr?

Vierailija
26/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet menestyä ja opiskella, se on vaan itsestä kiinni. Näin on aina sanottu, ei se älykkyydestä ole kiinni, vaan laiskuudesta, jos ei onnistu. 

Kaikilla ei on samat mahdollisuudet, mutta toisille se on tuhannesti haastavampaa, jopa mahdottoman tuntuista. Riittääkö ymmärrystä tälle?

Vierailija
27/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjoitustaito todistaa, ettei hän ole älykäs. Tuottaako oikeinkirjoitus sinulle fyysistä kipua, vai miksi välttelet sitä?

Et taida itse olla

Kyllä, lukihäiriöinen voi olla huippuälykäs. Lukihäiriö (dysleksia) vaikuttaa ensisijaisesti kykyyn lukea ja kirjoittaa, mutta se ei ole yhteydessä älykkyyteen. Monilla lukihäiriöisillä ihmisillä on poikkeuksellisia kykyjä ja älykkyyttä muilla alueilla, kuten ongelmanratkaisussa, luovuudessa, avaruudellisessa hahmottamisessa ja innovoinnissa.Esimerkkejä lukihäiriöisistä huippuälykkäistä henkilöistä ovat muun muassa fyysikko Albert Einstein, kirjailija Agatha Christie ja yrittäjä Richard Branson. Heidän saavutuksensa osoittavat, että lukihäiriö ei estä menestymistä ja huippuälykkäitä suorituksia.

Vierailija
28/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kirjoitustaito todistaa, ettei hän ole älykäs. Tuottaako oikeinkirjoitus sinulle fyysistä kipua, vai miksi välttelet sitä?

Et itse ole

Kyllä, lukihäiriöinen voi olla huippuälykäs. Lukihäiriö (dysleksia) vaikuttaa ensisijaisesti kykyyn lukea ja kirjoittaa, mutta se ei ole yhteydessä älykkyyteen. Monilla lukihäiriöisillä ihmisillä on poikkeuksellisia kykyjä ja älykkyyttä muilla alueilla, kuten ongelmanratkaisussa, luovuudessa, avaruudellisessa hahmottamisessa ja innovoinnissa.Esimerkkejä lukihäiriöisistä huippuälykkäistä henkilöistä ovat muun muassa fyysikko Albert Einstein, kirjailija Agatha Christie ja yrittäjä Richard Branson. Heidän saavutuksensa osoittavat, että lukihäiriö ei estä menestymistä ja huippuälykkäitä suorituksia.

Vierailija
29/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itse ole

Mitä sekoilet? Aloittaja itse mainitsee, ettei ole älykäs ja kirjoituksessani vain totean sen ilmenevän myös hänen kirjoitustaidostaan.

Vierailija
30/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin.

Minä taas haluaisin olla periaatteessa muusikko ja säveltäjä, mutta en omaa minkäänlaista musiikillista lahjakkuutta, enkä voi siksi edes oppia soittamaan mitään kunnolla.

Vierailija
31/31 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on fyysikko, ollut jo kohta 30v. Tykkää työstään eräässä tutkimuslaitoksessa.