Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalan koko 38-39, kumman sukan valitsisit?

Vierailija
03.12.2024 |

36-38 vai 39-41? Kyseessä muumisukat. Ajattelin tilata useammat, mutta kumpaa kokoa kannattaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi koko. Kutistuvat pesussa.

Vierailija
2/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

39-41.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkikin jo sanoo, että 36-38 on liian pieni 38,5 kokoiselle jalalle.

Vierailija
4/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu materiaalistakin, mutta sukat saattaa kutistua, varsinkin jos pesee 60.

En tiedä mitkä on muumisukat. Tavallisissa sukissa ja urheilusukissa saatan ottaa 39-41 koon. Villasukissa pysyn omassa koossa.  

Kengän koko 38.

Vierailija
5/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensä valitsen sukissa pienemän, mutta kengissä isomman. 

Vierailija
6/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensä valitsen sukissa pienemän, mutta kengissä isomman. 

Samoin, siksi tämä onkin hankalaa,

Ap

Vierailija
7/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin juuri tuossa tilanteessa isommat sukat, mutta sukat oli nilkkasukkia ja nyt kadun päätöstäni. Ne sukat ei meinaan pysy jalassa vaan lähtevät aina kävellessa kantapäistä pois eli nilkkasukissa kannattaa aina mielummin valita pienemmät, ainakin hennesin sukissa. Normisukissa ehkä voi olla isommatkin.

Vierailija
8/8 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkokoiselle ihmiselle? Jos 36 niin ehkä en kuitenkaan tilaisi 39-41. Annetaanko sivulla mittoja - pituus ja leveys? Tämmöisissä ostoissa on just se ongelma että koko ei sano mitään. Jos on pieni jalka niin se saattaa olla vähän leveä ja silloin pitkulainen malli on aivan väärä: liian tiukka ja kärjessä tyhjää tilaa - jotkut villasukat niin mahdottomia että eivät edes mene päälle. Inhottava ongelma joka koskee myös kenkiä ja pienijalkaisille ei oikein ole mitään sopivaa. Homma mennyt entistä hankalammaksi kun puolinumerotkin on poistettu. Ihmisten jalat standardisoitu! Ihan kamalaa. Terveyden ja liikkumisen kannalta kakki jalkoihin liittyvä on todella tärkeää.

Sitten vielä - minkälaista lankaa / materiaalia? Millaiseksi muuttuu pesussa?

Jos ette ole jotain ihan standardimitan ihmisiä niin älä osta mitään tolla tavalla. Kuka aikuinen oikeasti haluaa jotain muumisukkia? Mä en ainakaan haluaisi. Toivoisin että kukaan ei osta ainakaan mulle jotain muumisukkia. Ymmärrän että se voisi olla hupijuttu, mutta ei sukissa kuitenkaan yllämainituista syistä. Niitä sukkia joutuu sovittamaan muuhun pukeutumiseen ja mun pikkunaisen tyyliin ei sovi jotkut muumisukat ollenkaan. Olisi kidutusta olla sitten sellaisten sukkien kanssa naimisissa. Muumisukat ovat teineille tai hömppänaisille. Ei silti ei tulisi mieleenkikään kulkea jonkun Marimekko-laukun kanssa eikä oikeastaan Fjällräven-repunkaan kanssa. Ehkä sun lahjan saaja tykkää kuitenkin - älä välitä mun mielipiteistä.

Jos joululahjoista kyse niin osta mielummin hyvät ja kivat tumput. Ehkä nahkaiset. Jos tumppuja ei voi käyttää siellä missä liikkuu niin lenkille kyllä sopii vaikka mitkä hupijututkin. Ja nyt on niitä sormikkaita joita ennen oli torimyyjillä jossa sormenpäät vapaat. Voi sopia puhelinta liikenteessä käyttävälle.