Käyttääkö joku tänä päivänä käteistä rahaa?
Siis eikö tuo ole jo täysin 1985 lukua?
Öö vain juntit ihmiset pitää käteistä?
Raha säilytetään aina Nordean ja op:n pankeissa tilillä?
Kommentit (64)
Käteinen on varmin ja paras vaihtoehto.
En vastaa ikinä, jos aloituksessa on ööh... tai muuta typerää.
woke pieru yrittää taas päteä. Mitä kun pankista katoaa rahat,pidempi sähkökatko?
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että Kelan asiakkaat käyttää käteistä. Monessa paikkaa ei edes käteinen kelpaa.
Niissä paikoissa mennään sitten kortilla. Katsos kun käteinen ja kortti eivät mitenkään sulje tosiaan pois.
Ja töissä.olen, Kelasta en saa mitään. Joten sun "totuudet" on paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin maksaa edelleen kaiken käteisellä mutta en kehtaa. Tuntuu vain niin pahalta olla ainoa kassajonossa joka sitä vielä käyttää ja viedä siinä muiden aikaa kun kaivaa jotain kolikoita ja saa siinä osakseen muiden vihaisia katseita. Siksi maksan kaiken nykyään kortilla.
Ei se käteis maksaminen ole yhtään hitaampaa, kukaan ei katso vihaisesti käteis maksajaa tai ellei siitä saa pyöritettyä ongelmaa omassa mielessään ja luulee saavansa vihaisia katseita. Rohkeasti vaan nostat tilisi tyhjäksi ja ryhdyt maksamaan ostoksesi käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ikinä, jos aloituksessa on ööh... tai muuta typerää.
Hienoa että jätit vastamatta tälläkin kertaa.. Arvostan!
Viimeksi tänään maksoin käteisellä.
Maksan ostokseni 90% käteisellä. Harmittaa kun lähes kaikilla tankkausasemilla on nykyään pakko maksaa kortilla. Asioin vain sellaisissa kaupoissa ja ravintoloissa jotka huolivat käteistä. Esim. Fazerin kahvilaan en astu vahingossakaan. Viikonloppuna kävin Ideaparkissa isoilla ostoksilla ja oli ilo huomata että käteistä käytti tosi moni muukin.
Tietenkin käytän. Käteisessä ei ole omistajan nimeä joten se ei jätä jälkiä. Jos vaikka annan lapselleni 10 000€ käteistä niin se on hänelle verovapaata tuloa. Jokainen varakas tietää käteisen hyvät puolet.
Toki minullakin on hiukan käteistä kotona varalla, mutta.....
Käteistä tarvitsevat vain hu*rat, huumediilerit ja pimeän työn ihmiset. Se on meiltä kaikilta pois, kun veroja ei makseta.
Olin juuri käymässä Saksassa ja Itävallassa ja siellä todellakin käytetään paljon käteistä edelleen. Monessa pienessä ravintolassa, kahvilassa tai tapahtumissa kävi vain käteinen.
En halua kauppojen ja pankkien tietävän kaikkia liiketoimintojani.
Harmaa talouteni ei siedä muun kuin käteisen käyttämistä.
Jokaisella täyspäisellä on cashiä pahan päivän ja korttien ja mobiilihapatusten toimimattomuuksien varalle mukana a_i_n_a
Maksan kelan tuista ensin kaikki laskut (ovat ainoat tilitapahtumat) ja nostan loput käteisenä ulos. Loppuu se kyttääminen. Pitkävedot pelaan duunissa käyvän kaverin kortilla sen veikkaustilillä. Voitot hän nostaa sitten mulle käteisenä.
Helpompi käyttää asioidessa käteistä , jos hukkuu tai muuta menee se raha eikä tarvitse murehtia kortin sulusta ja sellaisesta.Olen tullut vähän vainoharhaiseksi korttien ja verkko-ostosten suhteen kun huijauksia on joka puolella.
Todellakin käytän aina kun mahdollista.
Jouduin viikonloppuna maksamaan käteisellä, kun pankkikortti ei toiminut ja lähimaksua ei ollut laitteessa. Jännästi pankkikortti toimi seuraavassa liikkeessä.
Mies taas unohti lompakon kotiin kauppareissulla, mutta sattui olemaan taskussa 50€, niin sillähän sai vaikka mitä.