Olga Temonen on nyt terve
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Kaverillani oli sama syöpä. Se oli niin kriittisessä paikassa, että sitä ei voinut leikata, mutta säde- ja solusalpaajahoitoa hän alkoi saada, ja siis Suomessa. Diagnoosin aikaan hänelle arvioitiin 1-2 vuotta elinaikaa. Hoidot tepsivät kuitenkin yllättävän hyvin, ja kasvain pieneni. Muistan hyvin, kun kaveri soitti mulle iloisena n. 1,5 vuotta diagnoosista ja kertoi, että lääkäritkin olivat vähän yllättyneitä, mutta toki hyvin tyytyväisiä sairauden tilasta. Kaveri sai hankittua takaisin ajokorttinsakin, joka oli sairauden toteamisen jälkeen hyllytetty. Kuitenkin syöpä teki omaa vääjäämätöntä työtään, ja puolisen vuotta hyvistä uutisista sekä puhe että liikkuminen alkoivat pikku hiljaa huonontua, ja lääkäreille alkoi ilmeisesti olla selvää, ettei remissiovaihetta enää tule. Lopulta kaverini menehtyi saattohoidossa reilut 3 vuotta diagnoosista.
Tämähän se on näissä ns. parhaimmissakin tapauksissa se melko varma kehityskulku. Mutta iloinen asia se jatkoaikakin on, hieno juttu Olgalle perheineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis on remissiossa.
Eihän ole, kun koko kasvain on häipynyt.
Puppua puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Kellä vaan meistä voi olla lymyilevä syöpä, josta ei itse vielä tiedä.Turha kenenkään väittää olevansa terve.
Minä ainakin olen terve kaikin puolin. En edes äänestä vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Huijaus. Kiva tietää jos sairastun yhtä vakavaan parantumattomaan syöpään niin voin saada terveen paperit saksasta n. Vuodessa. Olen siis melkeinpä kuolematon :)
Voipi olla. Eikös se näiden sairaalaleffa tahkonnut velkoja ja nyt sitten tämä tarina tuli tilalle.
Mitä olisi tapahtunut ilman ulkomailla toteutettuja hoitoja? Kuinka iso merkitys nykytilanteeseen sillä oli, että sai useaan otteeseen lisähoitoja ulkomailla?
Mietin ihmisiä, joilla ei ole taloudellisia mahdollisuuksia lähteä hoitoihin Suomen ulkopuolelle. Surullista.
Toivottavasti syöpä pysyy poissa pitkään.
Miksi teillä on tarve puhua asiasta, josta ette tiedä mitään? Tuo syöpä ei parane. Hoidot ulkomailla ovat ihan normaali käytäntö, ja useimmiten Kela maksaa ne. Suomessa syövän hoito ei ole huippuluokkaa (paitsi joissain erikoistapauksissa). Psyykkisellä vahvuudella ei ole mitään tekemistä syövän paranemisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olga on vahva muija, ei anna periksi. Hieno uutinen kun pian on joulukin.👍
Kun pian on joulukin....?
Ehkä kasvain vaikuttaa sen verran laajalti ettei ymmärrä kuulemaansa. Tuukkakin vaan myhäilee kiusaantuneena..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä uskoisin että koko perheellä on iloisempi joulu siihen verrattuna että äiti olisi saanut hyvin huonoja uutisia tilanteestaan.
Isoon ääneen huudetaan mulla on syöpä. Sitten hoidetaan aineilla, jota saa apteekista. Kivahan se onkin lomailla ulkomailla asti. Remissiossa oleva uinuu, sitten herää ja sitten mennään lujaa. Se on kuin Putin, pinnan alla kytee.
En tahdo olla pessimisti mutta tutun ystävä parani aivosyövästä 2023 alussa. Leikkaus, sädetys,sytostaatit. Tammikuussa röyhähti uudelleen ja maaliskuun alussa haudattiin.
Tuttu jonka itse tunsin kuoli 3 kk toteamisesta 2000-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä uutisia! Ei ole [syöpä] ilmoitellut mitään itsestään, ja kuvat ovat niin sanotusti puhtaat, Temonen kertoo ja hymyilee videolla.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ec05916f-bea1-40bb-bdf4-7716a8…
Saanut hoitoja Saksassa ja Alankomaissa. Mitä Suomessa olisi tehty... 🤔
Omalle lapselle hankittiin mm. Eurooppalaisittain paras neurokirurgi leikkaamaan aivosyöpä pois. Kyllä Suomessakin hommat siis osataan. Ihmettelinkin tuota Olgan ulkomaille lähtöä.
Suomessa on niin vähän lääkäreitä, että olisi lähes lottovoitto, että sieltä joukosta tulisi edes joku huippukirurgi. Ylipäätään lääkäreiden vähyys heikentää Suomessa kaikkea lääketieteeseen liittyvää. Muutenhan Suomessa olisi myös lääketeollisuutta ja tutkimusta ihan toisella tavalla, jos olisi osaajia. Tulevaisuudessa tilanne on vielä huonompi, kun koulussa ei opeteta riittävästi käsitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä uskoisin että koko perheellä on iloisempi joulu siihen verrattuna että äiti olisi saanut hyvin huonoja uutisia tilanteestaan.
Eikös heidän lapset ole jo sen ikäisiä että seuraavat somea ym, eli ei siellä nyt ikäviä uutisia voisi julkaistakaan. Ne pidetään itsellä ja kerrotaan lapsille sitten myöhemmin, esim joulun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olisi tapahtunut ilman ulkomailla toteutettuja hoitoja? Kuinka iso merkitys nykytilanteeseen sillä oli, että sai useaan otteeseen lisähoitoja ulkomailla?
Mietin ihmisiä, joilla ei ole taloudellisia mahdollisuuksia lähteä hoitoihin Suomen ulkopuolelle. Surullista.
Toivottavasti syöpä pysyy poissa pitkään.
Kyllä kotimaisetkin syöpähoidot tuovat lisäaikaa. Tämä näkyy ihan kun katsotaan keskimääräisiä elinikäennusteita diagnoosin jälkeen. Ne ovat nousseet huimasti, eikä ole aivan tavatonta, että sädehoidot ja kemoterapia toisivat vaikka viisikin vuotta lisää aikaa nelostyypin glioomassa.
No ei kyllä ole eikä mikään muukaan hoito.