Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se sitten alkoi, lapsi kysyi voiko kaksi tyttöä rakastua toisiinsa.

Vierailija
23.02.2007 |

Lapsi täyttää 6 vuotta parin kuukauden päästä. En ole itse mitenkään homofobinen, mutta jotenkin vaikea löytää oikeat sanat kertomaan miten asiat on. Sanoin vaan, että kaksi naista voi mennä naimisiin yhdessä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voivat rakastua vain samaan sukupuoleen ja jotkut tykkäävät molemmista. Korosta kuitenkin, että vain mies ja nainen voivat yhdessä tehdä lapsia.

Tämä on meillä mennyt jakeluun.

Vierailija
2/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen yksityiskohtaisempaa sepostusta tarvitse antaa. Minulla myös tyttö 6 vuotta ja Neloselta tuli " Vaimot vaihtoon" -ohjelma jossa oli mukana ns. sateenkaariperhe. Totesi vain, että lapsilla voi olla kaksi äitiä. En usko, että lapsi sitä sen syvällisemmin miettii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samalla tavalla kuin heteroparit, tai no aika samalla tavalla kuin jotkut lapsettomat heteroparit...

Vierailija
4/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun kysyi, voivatko rakastua, niin vastaus on, että kyllä sellaista joskus tapahtuu. Lapsi on varmaan siihen ihan tyytyväinen. Rakastuminen sinänsä on tuon ikäiselle varmaan vielä aika abstrakti asia...

Vierailija
5/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää tehdä asiasta yhtään tämän vaikeampaa?

Mun 4v poika mietti että kannattaa mennä tytön kanssa naimisiin, jos haluaa lapsia. Eli lapseni tietävät kyllä että vauvan tekoon tarvitaan mies+nainen, mutta ei meillä homosuhteista ole mitään negatiivista lapsille sanottu.

Vierailija
6/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipejä päästään

Vierailija
7/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kysyi, että _voiko_ niin käydä, ja fakta on, että niin voi käydä. Tuskin kannattaa alkaa sekoittaa lapsen päätä millään moralisoinneilla tai sairauksilla tai toisaalta liialla suvaitsevaisuuskasvatuksella. Vastaa vain niin kuin asia on.

Vierailija
8/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaisi myös kertoa hieman tarkemmin, mistä tutkimuksesta on kysymys, kuka tekijä, milloin, ketä tutkittiin jne. Muutenhan mäkin voisin vain heittää, että uusimpien tutkimusten mukaan homofobia on seurausta lapsuuden traumoista, liian pienestä piposta tjtn.

Vierailija
9/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se kysyi, että _voiko_ niin käydä, ja fakta on, että niin voi käydä.

Minun 4-vuotiaani kysyi äskettäin, voiko aikuinen tappaa lapsen. Olisiko pitänyt vastata, että kyllä niin voi käydä?

Vierailija
10/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman ikäiselle lapselle, että on pahoja ihmisiä, sekä naisissa että miehissä. Ja ettei etukäteen voi tietää, joten ihmisiä joita ei tunne, pitää vältellä. Olen kertonut pienelle tytölle, että jotkut aikuiset tahtovat katsella lapsia ilman vaatteita, ja siksi ei saa ottaa vaatteita ulkona pois vaikka olisi kuuma. PAKKO selittää, että joku aikuinen voi tehdä pahaa, jopa tappaa! Muutenhan lapsi menee kenen tahansa mukaan ja suostuu mihin vaan!

Olen yrittänyt ikätason mukaisesti selittää asioita, ja pelottelematta. Ei lapsilleni ainakaan painajaisia ole tullut, mutta tietävät olla varuillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme