Fazer lähtee Ruotsiin
Eipä ole ihme. Karl Fazer Junior muutti jo kauan sitten Ruotsiin verotuksen takia.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa Marabou Suomeen.
Heh, kovan veron maahan. Älä unta nää.
Todella rasittava sana, "makeisvero". Kuin jotain lasten sanastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer on tekopyhä paska. En aio osaa sitä enää. Ei mulla muuta!
Mutta Marabouta varmaan ostat, joka tulee rys sän sotimista. Fazer on ainoa olla oli munaa lähteä rys sälästä.
Suomalaiset ovat puhuneet sekä äänestäneet lompakollaan. Vi tuttaako sua se? Kun suomalaiset eivät tehneet niin, kuten sä olisit halunnut?
Jos yritys ei halua maksaa veroja Suomeen, niin antaa mennä vaan. En osta yhtään heidän tuotetta enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kansanterveyden kustannuksella fazer saa tehdä karkkinsa ja suklaansa ruotsissa. Sama on ollut amerikassa jossa kansalle on syötetty halpaa roskaruokaa ja ovat saaneet puuhastella ilman haittaveroa. Makeiset on tupakkaan ja alkoholiin verrattava haitta. Itse asiassa on ollut tutkimuksia jossa sokeri aiheuttaa kovemman addiktion kuin heroiiniin. Lisäksi sitä on saatavilla kauppojen kassoille asti pitkin myymälöitä.
Mä ihmettelen näitä tutkimuksia mitä noi on lobannut, että suklaa on terveellistä. Siis ei todella ole, mikään sokeri ei ole terveellistä.
karkit on supermyrkyllisiä lapsille. varsinkin noi lisäaineet aiheuttaa syöpää, leukemiaa ja sun muuta. ei karkin syöminen ole yhteiskunnalle ilmaista.
Fazeria haittaa suomalaiset kun ovat ensin vuosikymmeniä vieneet kaiken tilan karkkihyllyistä. Meille on pakotettu sitä, että fazer on paras. Ei ole ollut muita vaihtoehtojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos yritys ei halua maksaa veroja Suomeen, niin antaa mennä vaan. En osta yhtään heidän tuotetta enää koskaan.
Niin sehän on sitten sama minkä tuotteen ostan. Ja veronhan maksan minä, kuluttaja, ei Fazer. Tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Mites vihreille kuulille ja Finlandia-konvehdeille käy?
Ne on sitten ruskeita kuulia (oispa kolan makuisia 🤔) ja Svedu konvehteja
Kyllä massiivisiin karkkiosastoihin varmasti merkkejä löytyy muitakin jos noiden sattuisi vähenemään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään mutta päätettiin ettei osteta makeisia ollenkaan. Tämä on kyllä Orpoa ja Purraa vastaan. No tuleeko sitä vero niin paljon kun laskitte. Tuliko mieleen että vain ruokaa on pakko ostaa.
Kyllä se suklaan ym ostamattomuus toisi vain vähemmän menoja Sotelle. Eli pelkkää plussaa taloudelle vaikka sokeri kiellettäisiin kokonaan.
Minä tykkään mutta päätettiin ettei osteta makeisia ollenkaan. Tämä on kyllä Orpoa ja Purraa vastaan. No tuleeko sitä vero niin paljon kun laskitte. Tuliko mieleen että vain ruokaa on pakko ostaa.