Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tarkoitus tällä kaikella on? Kerron, että miltä tahaton lapsettomuus tuntuu

Vierailija
02.12.2024 |

Olen virallisesti lapseton, koska yritystä on ollut vuosi. Minulla on todella aggressiivinen endometrioosi, joka on käytännössä tuhonnut kohdun ja munasarjat ja rapauttanut sisuskalut palleaan asti. Lähdemme nyt IVF-hoitoihin, mutta pelottaa toivoa ollenkaan, mitään. Olen koko elämäni haaveillut äitiydestä. Opiskellut, jotta voisin elättää lapseni. Jotta voisin peitellä oman rakkaani iltaisin sänkyyn. Se olisi kaikki mitä elämältä tarvitsen. 

Kärsin jo valmiiksi masennuksesta ja ahdistuneisuudesta ja siihen päälle tuli lapsettomuus. Lapsena vihasin itseäni koulukiusaamisen takia, nyt vihaan itseäni kun en pysty tuottamaan lasta. 

Mikä merkitys tällä kaikella on? Ei elämälle ole jatkumoa. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö raskausvitamiineja

Vierailija
2/16 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole tarkoitusta. Asioita tapahtuu ilman tarkoitusta. Voit vain päättää, mitkä asiat valitset taisteltaviksi ja kauanko jaksat taistella. Minä taistelin vuosia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on kyllä oikeesti aika lyhyt aika. Älä nyt ihan vielä lannistu vaikka pahalta vaikuttaakin. Paljon on kuitenkin vielä tehtävissä.

Vierailija
4/16 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme lopulta ivf:llä ja lahjasoluilla kaksoset. He täyttivät hiljattain 33 vuotta. 

Vierailija
5/16 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samojen murheitten kanssa painit äitinäkin. Nykymaailmaan ei kannata lapsia tehdä, eikä maailma liioin lapsia tarvitse.

Nauti omasta elämästäsi.

Vierailija
6/16 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin, halaus, lapsettomuus on iso kriisi ja omasta kokemuksesta tiedän, miten kokonaisvaltaisesti se vaikuttaa elämään. Kuitenkin, teillä on vielä hoidot edessä, joten mahdotonta lapsen saaminen ei ole.

Ja sitten, lapset ovat vain lainaa ja kun lapset kasvavat (se on yllättävän lyhyt aika kun jo ovatkin aikuisia) niin taas ollaan puolison kanssa kahden, lapset voi muuttaa ihan toiselle puolelle maata tai ulkomaille, lapsenlapsia ei välttämättä tule ja silloin eletään taas aika lailla samanlaisa elämää kuin silloin kahdestaan ennen lapsia ja sekin on ihan hyvää elämää.

Mutta toivon, että saatte hoidoilla toivomanne lapsen!

Vierailija
7/16 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saisitkin lapsen, ajattelisitko sitten että hänen elämänsä on merkityksetön jos hän ei saa omaa lasta?

Sulla ja sun elämällä on varmasti merkitystä riippumatta lopputuloksesta.

Toivottavasti silti saat lapsen, jos se on se mistä eniten haaveilet.

Vierailija
8/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta. Onneksi maailmassa on ihania ihmisiä (kuin te), he auttavat jaksamaan.

Ap

Vierailija
9/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta. Onneksi maailmassa on ihania ihmisiä (kuin te), he auttavat jaksamaan.

Ap

Vierailija
10/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä niin ymmärrän sinua. Minä en koskaan edes päässyt yrittämään lasten tekemistä, vaikka halusin ison perheen, koska olen ruma- isokokoinen ja miesmäiset kasvot. Luonteella ei ole mitään väliä miehille. Ystävät iskettiin ympäriltä, minä olisi  kelvannut kertapanoksi "pervoseksiin"= "Ota iso, isolla on isot paikat." " En ole koskaan saanut isolta."

En ole edes seurustellut koskaan. Suurin haaveeni elämässä oli saada parisuhde ja lapsi tai lapsia. Olen +50- vuotias, ja elämässä ei todellakaan ole mitään järkeä, tarkoitusta tai merkitystä minulle. 

Vierailija
11/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasiitit poistuu antibiooteilla samoin sukupuoli taudit. Kystat ja endot on paitsi hormoni niin myös vesirakkulaa loisten aiheuttamaa. 

Vierailija
12/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että saat viitoset. Valeraskauksia on myös. Ja kohdun ulkopuolisia. Kuin lapsia syntyy kuolleena. Eipä tiedä. Keskenmenoja ja kehitysvammaisia sekä pahasti sairaita. Epämuodostuneita. Keskosia. Kukaan ei voi tietää. Tuttavan poika kuoli 5 vuotiaana. Yhden perheen lapsi jäi auton alle, menetti pääkallosta puolet ja elää letkuruokinnassa. Turha porata itsekkyydestä mitään. 

Vierailija
13/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt saisitkin lapsen, ajattelisitko sitten että hänen elämänsä on merkityksetön jos hän ei saa omaa lasta?

Sulla ja sun elämällä on varmasti merkitystä riippumatta lopputuloksesta.

Toivottavasti silti saat lapsen, jos se on se mistä eniten haaveilet.

Kauniisti sanottu. Itse en olisi osannut sanoa oikein mitään aloitukseen, kuin että älä luovu toivosta ja toivon, että saat lapsen.

Mulla omat kolme lasta on jo isoja ja elämässä on paljon merkityksellistä ja hyvää, joskin kyllä lapset on myös isossa osassa edelleen..esikoinen täyttää kohta 21v ja muistan sen tunteen, kun raskaus ei alkanutkaan heti ja mitään muuta ei pystynyt ajattelemaan. Kuten joku sanoi, elämä on lasten aikuistuttua tavallaan samaa mitä oli ennen, mutta on se pakko olla eri, kun ei ole vuosien tai vuosikymmenten lapsettomuustaustaa tahtomattaan.

Vuosi on lyhyt aika. Kuin -1 tuulen kanssa tuntuu -10. Vielä on toivoa. Sillä välin muista, että elämässä on muutakin, vaikka ei aina siltä tuntuisi. Olet tärkeä monille.

Vierailija
14/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia? Kannattaisiko keskittyä omiin mielenterveyden haasteisiin ensin. Ei se lapsi masennusta pois vie.

Vierailija
15/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti 4 v yrittämistä ennenkuin onnistui, siinä välissä myös yksi ivf-hoito joka ei onnistunut mutta lopulta tärppäsi luonnostaan. Nyt odotan toista lastamme..Toivoa on ja vuosi on lyhyt aika

Vierailija
16/16 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että saat viitoset. Valeraskauksia on myös. Ja kohdun ulkopuolisia. Kuin lapsia syntyy kuolleena. Eipä tiedä. Keskenmenoja ja kehitysvammaisia sekä pahasti sairaita. Epämuodostuneita. Keskosia. Kukaan ei voi tietää. Tuttavan poika kuoli 5 vuotiaana. Yhden perheen lapsi jäi auton alle, menetti pääkallosta puolet ja elää letkuruokinnassa. Turha porata itsekkyydestä mitään. 

Miksi nämä keskustelut menevät aina kilpailuksi siitä, kenellä on ollut rankinta? Kenellekään ei tosiaan ole huomista luvattu ja kamalia asioita tapahtuu. Kaikesta huolimatta lapsettomuus voi olla ja on siitä kärsivän henkilökohtainen helvetti. Toivon ap:lle kaikkea hyvää, myös lapsen yrittämiseen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän