Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin ja Tallinnan joulumarkkinat, kannattaako mennä vai ylikallista krääsää?

Vierailija
02.12.2024 |

Työmatkan ohessa vierailen molemmissa kaupungeissa. En ole koskaan käynyt mutta yleensä tällaisissa vain ylikallista krääsää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnan joulutorilla kannattaa käydä jo ihan tunnelman vuoksi, se on todella kaunis. En mä sieltä ole koskaan mitään ostanut, mutta drinkillä on kiva piipahtaa ja nauttia ilmapiiristä.

Vierailija
2/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asun Helsingissä, olen ollut molemmissa monta kertaa. Pidän enemmän Tallinnan tunnelmasta. En minä ole kummastakaan koskaan mitään krääsää ostanut. Glögiä ja pipareita lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumarkkinoilla nimenomaan ei ole krääsää. Temussa on krääsää, markkinoilla käsitöitä ja pientuottajien ruokia. Menen aina, vaikka olen köyhä. 

Vierailija
4/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuolta viimeksi joululahjat, osa syötävää mallia. 

Vierailija
5/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnan joulutorilta saa laadukastakin tavaraa.

Glögiä moneen eri makuun,

Kirsikkaliköörillä lantrattu on oma suosikkini.

Minttukaakao maistuu myös.

Aattona kannattaa suunnata klo. 12 torille kuuntelemaan joulurauhan julistus. 8 vuotta kuulunut mun ohjelmaan jouluisin.🎄🧑🎄

Vierailija
6/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toreilla on kiva hengailla, ei sieltä tarvitse ostaa mitään. Tallinnan tori on tunnelmallisempi kuin Helsingin, mikä ei ole huono sekään.

Vierailija
7/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun lahjat me ostetaan laivalta. Kuten viinit oluet ja karkit. Mutta tupakat ruotsista ja säilykkeitä. Ruotsalaista vodkaa ja mustaherukka mehua siihen. Ruotsissa on hyviä hot gog kioskeja. Choriso on hyvää. Myös ostetaan mausteita. Meillä jouluna saadaan tuoksuja asuntoon tuoksu kynttilöillä. Ja mausteilla. Kukkia. Liköörivaihe meni ohi.

Vierailija
8/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentutehtaan pentuja saa myös Vuosaaresta eikä enää vain Tallinnasta. Niissä on sairauksia ja ovat rokottamattomia. Viron apteekista saa edullisesti kaikkea. 

Vierailija
9/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus videoita voi ostaa kristiilisistä kirjakaupoista . 

Vierailija
10/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään kummastakaan.

Käyn, katson läpi ja lähden pois

Vierailija
11/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna on siitäkin kiva, että se sijaitsee niin suojaisassa paikassa, ettei sinne tuule kylmästi. Helsingissä on aakee laakee ja voi olla ikävän kylmä, jos sattuu tuulemaan.

Vierailija
12/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinna on siitäkin kiva, että se sijaitsee niin suojaisassa paikassa, ettei sinne tuule kylmästi. Helsingissä on aakee laakee ja voi olla ikävän kylmä, jos sattuu tuulemaan.

No, muuta vaan Tallinnaan sitten, mikä estää?

Vierailija
13/14 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa alkoholiton glögi maksaa 8€. 

Helsingin hintoja en tiedä. 

Vierailija
14/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, muuta vaan Tallinnaan sitten, mikä estää?

Onpa hassu kommentti! MIksi hänen pitäisi muuttaa sinne vain siksi, että pitää Tallinnan joulutorista? Minä olen pitänyt monista paikoista ulkomaille, mihin niistä mun pitäisi muuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme