Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<<<<<TOUKOJEN PERZAPÄIVÄN PULINAT>>>>>>

23.02.2007 |

Ahdistuksen suunnaton määrä......Arvatkaa kaksi kertaa, kuka kärysi siinä saamarin sokerirasituksessa ja kunnolla???????? Just joo ja nyt oon huolesta soikeena, että onko vauvalla kaikki silti hyvin ja mitä tää mahtaa nyt tarkottaa....tuolla olikin hyvää selontekoa jo asiasta ja lueskelin kiitollisena niitä tekstejä, kiitos vaan niille, jotka olivat infonneet!!! Meen heti aamusta neuvolatädin juttusille ja katellaan, että miten tästä nyt edetään, oli jo vissiin laittanu lähetteen naikkarille, että sinne nyt ainaskin joutuu siihen vuorokausi seurantaan, en tiiä koska, joutuukohan sitäkin sitten odottelemaan ties kuinka kauan...haluis vaan asian pois päiväjärjestyksestä!!! Tuun huomenna infoomaan lisää, kun oon käyny neuvolassa ja oon ehkä jo vähän viisaampi!!! Nyt on vaan yksi ongelma, miten saada unta, kun huolettaa toi pikkunen, että onko sillä nyt kaikki kuitenkin hyvin....oon ehkä neuroottinen, mut kyllä säikäyttää tällänen, mukavampaa päivää kaikille toukomasukoille ja haleja!!!

-Emunainen ja lude (jolla toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin) 27+5-

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista...Pitää vain nyt lyhyesti kirjoittaa kun koulutehtävä huutaa tuossa vieressä:(

EMUNAISELLE nyt paljon tsemppiä sinne, ja kyllä kaikki me uskotaan ja pidetään peukkuja että pienellä on kaikki kunnossa! Tuo epävarmuus on raskasta, mutta tuota sokeria on niin monella kuitenkin, että eiköhän siihen konstit löydy:) Paljon tsemiä!!!!!!!!!!!!!!

Näin viimeyönä jännää unta.. Oltiin miehen kans meidän mökillä ja yhtäkkiä vauva syntyi sinne (itse synnytys oli kivuton ja siisti..tietenkin..siitä ei jäänyt muistikuvaa) ja olin murheissani kun ei ollut yhtään vauvalle vaatetta, kaukaloa tms. mukana. Yllätyin kun vauva olikin poika, vaikka mies oli siinä onnessaan. (tähän asti unissa vauva on ollut aina tyttö, vaikkei mulla kummemmin tyttö-tai poikaoloa olekaan) Mutta se TUNNE! Rakastin sitä pientä niin paljon.. sainkohan jotain esimakua millaista se voi sitten toukokuussa olla.. sitä ei voinut sanoin kuvata sitä rakkautta.. Sitten uni jatkuikin entistä oudommin..päästiin kotiin ja yhtäkkiä vauvoja olikin kaksi. Tyttö ja poika. Niillä oli nimet Enni ja Aatu (En muista ollaanko edes keskusteltu noista nimistä) ja ne jo puhui ja leikki, vaikka olivatkin 2 päivää vanhoja. Enni ei tykännyt vaipanvaihdosta ja Aatu söi rinnasta samalla tahdilla kun se tv-mainoksen pallo-pukuinen poika, jos olette nähneet:)

Huh hei.. No parempi näinkin kuin painajaisia joita on joka toinen yö...

Ei nyt pitää keskittyä terveydenhoitotyön johtamis- ja kehittämisosaamiseen:((((

Palaillaan! Mirage 28+6 omien laskujen..29 neuvolakortin mukaan...

2/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näytti mittari aamulla 9 aikaan -32... Hrrrr! Vein pojan kouluun ja kävin pankista hakemassa itselle oman pankkitunnuksen, niin pääsen tutkimaan mm. Kelan sivuja. Tietty mun tuurilla siellä oli nyt joku häiriö eikä sinne päässyt kirjautumaan. Harmittaa, kun ei pääse päätöksiään tutkimaan ja valilttamaan mikä maksaa, kun ei päätöksiä kuulu. Äippäloman laitoin alkamaan 1.4., eikä ole tullut päätöstä edes pakkauksesta...

Emunaiselle voimia, kyllä asiat järjestyy. Tuo raskausdiabetes on lisääntymään päin eli yhä useammalla diagnosoidaan se, johtuu ilmeisesti ruokatottumusten muuttumisesta ja liikunnan vähenemisestä, ainakin joillakin. Hoidot myös kehittyy koko ajan turvallisempaan päin eli ' lude' on suurella todennäköisyydellä hyvässä kunnossa.

Kovin hiljaista tuntuu näin aamusta olemaan, mäkin aion siirtyä tuijottamaan tv:stä hiihtoja, johan sieltä tuli kultaa näin heti aamusta!

Voikaa kaikki hyvin!

Äippä rv 28+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipasta mieltä ja voimia EMUNAISELLE sokerihommien kanssa! Eiköhän kaikki järjesty. Pidän sulle kovasti peukkuja!

Nettiriippuvuudesta oli juttua. Muutoin en pidä itseäni kovin nettiriippuvaisena mutta teihin olen kyllä addiktoitunut. Pari kertaa päivässä pitää päästä katsomaan kuulumisianne tai muuten oikein huolettaa, että jää jostain paitsi.

Unista oli puhetta. Olen nähnyt viimeisen viikon aivan karmeita painajaisia. Viime yö oli kaikkein omituisin, koska uni oli kauhea mutta samalla jotenkin seksuaalinen. Olen kyllä nähnyt paljonkin seksiunia mutten aiemmin painajaisen muodossa. Mies sanoi, että oli yöllä herännyt itkuuni ja rauhoitellut mua pitkän tovin. Aamulla joskus sairaan aikaisin heräsin niin hirveään himotukseen, että oli pakko repiä ukko hereille ja pistää hommiin. Johan tässä alkaa ihminen mielensä terveyttä miettiä..heh.

( . ) Aamu on ollut hiljaista mutta huitelin tuossa suklaata napaan ja nyt alkaa tuntua pientä heräilyä masuosastollakin. Eilen navassa oli aikamoinen mylläkkä ja kauheasti kivisti lonkkia ja alavatsan oikeaa puolta. Osaatteko sanoa, olisiko ne näitä kuuluisia liitoskipuja?

Mies lähtee tänään Neumannin kanssa keikalle ja treenaili aamun biisejä ja nyt en saa niitä jollotuksia pois pipodiskosta! (Kuten kommentista huomanette, en erikoisemmin pidä Neumannista) Palaan asiaan, kun päässä on muutakin, kuin Perjantai ja Levoton tuhkimo..

Hymyjä kaikille,

Jansku 28+6

Vierailija
5/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun oli diabetes aihe saanut jatkoa. Kiitos kommenteista. Tuolla oli jokin ihan oma keskustelualoitus aiheesta mutta enpä tiedä.. siellä mietittiin miten tämä vaikuttaa vauvan keuhkojen kehitykseen.. ja painoon.. on kuulemma aika pieniäkin vauvoja tullut kun on insuliinia laiteltu. Liikaa informaatiota :) Voisihan tässä huolestua ja alkaa murehtimaan joka käännettä mutta..seuranta on niin tiivistä. Jos erikoislääkäreillä ravataan pari kertaa kuussa ja itsensä hoitaa parhaansa mukaan niin mitäpä tässä tressaamaan.

Kaikilla toukokuisilla alkaa olemaan sellaiset viikot pikkuhiljaa taulussa, että ennenaikaisetkin jäävät henkiin jo hyvällä todennäköisyydellä. Onnitelkaamme itseämme siitä.

Mainittakoon vielä, että on tämä tauti aluksi melkoista kontrollia. Kun aloitan ruuan...niin funtsin mitä syön, sitten lasken hiilari määrät kätevästä info vihkosesta, otan sokeriarvon verestä ja pistän insuliinin. Sitten hihhuloidaan puolitoistatuntia ja katotaan sokeriarvo ja tehdään päätelmiä insuliinimäärän osuvuudesta... ja kas, vain 1,5 h seuraavaan ateriaan jolloin voinkin toteuttaa samat touhut uudestaan. Jos olisin töissä niin voisi olla ainakin meidän puuhissa aika vaikea toteuttaa tätä alkuvaihetta.

Noh mutta hyvää perjantaita. Teen oikeasti töitä hyvin miehisellä alalla ja jotenkin virkkuukoukkuun tarttuminen aiheuttaa sellaisen naamarallin päässä.. siis näkisimpä työkavereiden ilmeitä kun olen ison mahani kanssa kotona virkkaamassa..tai ompelemassa. Muut ei voi käsittää tätä ilmentymää meikäläisessä...käsitöitä. heh mutta miulle maistuu.

Hautomo ja nuppu 28+2

Vierailija
6/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti tuo miragen uni niin samalta kuin mitä ollaan kateltu tässä muutama kk.. Unissa ei päätä eikä häntää ja myös niitä kamalia painajaisia on.. Ja seksiunia ihan riittämiin.. Olen nähnyt myös ihan sairaita seksiunia, siis oikeesti tosi kamalia joiden yli on ollut mahdoton päästä.. Tuntuu välillä että on oikeesti tulossa hulluksi kun voi edes nähdä unta sellaisista asioista:(

Vauvasta ollaan nähty unia mös,mutta aina ollut sukupuoleton, etten osaa sanoa yhtään mitä sukupuolta edustaa. Pari yötä sitten lääkäri oli just sanomassa sen kun miehen kello sitten pirahti aamusella soimaan:)

( . ) Tonne kuuluu ihan hyvää, kovin on ollut hiljaista, pienen pientä tökkimistä kyllä aika ajoin, mutta kunnon rytkettä ei ole ollut muutamaan päivään. Ei ole muutenkaan niin kamalan vilkas tämä yksilö, tykkää paljon vissiin nukkua, herää välillä koviin ääniin ja sitten taas rauhoittuu:)

Lapset hoidossa, mies töissä, talo on siivottu joten taidan laittaa täydellisten naisten kolmannen tuotantokauden pyörimään:) Tää oli sille jollekkin joka olim yös koukussa tähän ihanaan sarjaan:) Sori etten muista kuka:)

martina 29+4....Hitsit että sitä aletaan olla oikeesti jo pitkällä:)

Vierailija
7/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä säännöllisesti käynyt lukemassa tekstejänne, mutta vasta nyt tuntuu, että on oikeasti asiaa kirjoitella. Minä odotan neljättä lastamme. Meillä on siis kaksi poikaa ja yksi tyttö. Viime raskaudessa kärysin myös sokerirasituksessa ja arvot olivat korkeat. Kyselenkin nyt emunaiselta kuinka pahat sun arvot olivat. Mulla olivat silloin 5.4-8.9-9.3 ja jouduin tietysti myös naikkarille vuorokausikäyrään. Vauvalla oli kaikki hyvin ja uskon ja toivon että vauvallasi on myös. Tässä raskaudessa olin myös sokerirasituksessa, mutta nyt vain eka arvo oli vähän koholla ja pelkkä ruokavaliohoito riittää. Ainakin toistaiseksi. Tule kertomaan mitä neuvolassa sanottiin.

Mukavaa odotusta kaikille, joka raskaudessa tuntuu, että on huolta enemmän tai vähemmän mutta toivotaan että meillä menee hyvin loppuun asti..

Vierailija
8/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, mua alkaa hirvittää tuo sokerirasitus. Taidan olla menos ens maanantaina. Tää kun sinne vain saa mennä tai siis lähete on voimas 14pvä. Oon tällä viikolla lykänny sitä, kun on joka päivä olu menoja, enkä tiä jos sen jälkeen on huonos kunnos, niin laskeskelen, että saan sen jälkeen olla vain kotona. Äitillä on 2.tyypin diabetes ja alkanu raskaudes. Mulle maistuu makea yleensäkin hyvin, mutta tuntuu, että raskauden aikana viä tuplaten. Normaalisti liikun aika paljo, mutta nyt tämän pahoinvoinnin myötä on jääny tosi vähälle ja laiskotustautikin vierailee usein. Se on jännä, että mua ei raskauden aikana kiinnosta liikkua, kun en voi tehdä sellasia asioita kuin normaalisti esim juosta. Kävely tuntuu vain ulkoilulta ja kunto on varmasti jo nollas. Menipä nyt sekavaksi...terveyteen sentään molemmat aiheet liittyy.

Sain siivottua!!! Melkein vois laittaa rastin peräseinään. Nyt olen viä menos hieromaan, joten se saa riittää tälle päivää.

Kisoja tulee seurattua koko päivä. Mä ainakin tarvin netin, muuten olisin ihan pihalla tapahtumista ja se on mun keino pitää ihmisiin yhteyttä. TV on näin talviurheilun aikaan mulle aika houkutin. Monesti tulee saurattua lajia toisensa jälkeen ja lopulta huomaa, että on jo iltapäivä. Muuten en telkkua oikeastaan kato. Tiä sitte mikä riippuvuus se on.

MUKAVAA VIIKONLOPPUA!

Huuheli 27 + 6

Vierailija
9/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emunaiselle tsemppiä. Täällä on ihan samanlaisia mietteitä, vaikka vasta odotan sinne rasitukseen pääsyä. Jotenkin vaan tuntuu, että mä narahdan siellä.

Tulin vähän aika sitten Naikkari ja humpustelu käynniltä kaupungista. Naikkarilla meni hyvin ja kaikki edelleen hyvin. Kohdunkaulakanava ultralla 32mm eli ihan hyvä, vaikkakin edelleen lyhentynyt. Lyhentyminen tässä vaiheessa on kuitenkin jo kuulemma normaalia ja raja, jossa katsotaan ennenaikaisuuden uhkaavan on 25mm. Eli mulla on vielä huimat 7mm siihen :)

Vauva liikkui hyvin ja painoarvio oli 965 grammaa eli meidän mittakaavassa jo aika mötkäle :) Nyt en enää mene Naikkarille kuin tarvittaessa eli jos tulee oireita, jotka viittaavat ongelmiin. Neuvolassa seuraavat.

Kyselin myös siitä tutustumisesta synnärille, kun viimeksi mua vietiin sängyllä paikasta toiseen ja vasta tässä raskaudessa kävelin ekaa kertaa Naikkarille itse sisään ja ulos. Lubinan kanssahan tästä oli täällä juttua aiemmin. Jos haluaa vain tutustumiskäynnille, niin Naikkarilla ainakin soitetaan suoraan ajanvarausnumeroon, jossa ilmoittaudutaan johonkin ryhmään. Naikkarilla näitä tutustumiskäyntejä on joka päivä (jos nyt muistan oikein). Suositeltu vierailuajankohta on raskausviikon 36 jälkeen, mutta kätilö sanoi, että saan tulla jo aiemmin jos haluan :) Ettei taas mene tutustumiset ohi suun, kun synnytys yllättää. No, oikeasti alan jo kohta uskoa, että kaikki voi mennä ihan hyvin ja mä varmaan täällä sitten viimosena odottelen, että koska se synnytys oikein käynnistyy :)

Naikkari käynnin jälkeen kävin Stockkalla ja H&M:ssä. Annoin itselleni luvan ostaa jo jotain vauvalle. MUTTA en löytänyt mitään mieleistä! Mulla on varmaan kuumetta tai jotain :) Stockkalla oli yksi ihana body ja siihen sopivat housut, mutta vain koossa 50cm. En ihan niin pieniä viitsi ostaa, kun niitä jo muutamat on kuitenkin odottelemassa poitsun jäljiltä. Joten en ostanut mitään, ihme juttu.

Mutta nyt varmaan tiedän mitä ne kuuluisat liitoskivut ovat. Viime raskaudessa en ehtinyt niihin tutustua. Kun aloin kaupungilla kävellä bussipysäkille päin, niin haaroväliin ja lonkkaan tuli ihme jomotus. Kun kotona jäin bussista pois, niin hyvä, että pääsin kotiin asti kun sattui kävely niin paljon. Soitin miehellekin, että hakee kotimatkalla pojan tarhasta, ettei mun tartte enää lähteä tonne könkkäämään. Nyt on kyllä pakko vähän lisätä tota liikuntaa (tietysti voinnin mukaan) tai en toukokuussa pääse omin jaloin enää synnärille asti :)

Hyvää viikonloppua kaikki masukkaat!

Laru ja masukki rv 26+2

Vierailija
10/10 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emunaiselle; voimia ja ole huoleti! Me ollaan niin hyvässä hoidossa täällä Suomessa (varmaan monissa muissakin maissa), että kaikkea seurataan. Itse en kauheasti tiedä tuosta sokerihommelista, mitä nyt olen lukenut joitain juttuja, mutta varmasti sun vaavalla on kaikki hyvin. :)

Täällä on neuvolakuulumisia, kävin tosiaan eilen. Ja oli neuvolalääkärikin. Kaikki niinkuin pitää kuulemma, kohdunkaulaa oli 2,5cm käsikopelolla ja oli napakka ja kiinni. Jäinkin sitten miettimään tuota kun Laru kirjoitti " Lyhentyminen tässä vaiheessa on kuitenkin jo kuulemma normaalia ja raja, jossa katsotaan ennenaikaisuuden uhkaavan on 25mm" .. Mutta neuvolalääkäri oli ihan tyytyväinen, ja sanoi että on niinkun pitääkin, niin meinaakohan tuo kaulan pituus nyt mulla mitään..? Tod. näk. ei, koska sitä ei kauheasti tuon enempää ole käsikopelolla ollut edes raskauden alussa.

Paino oli viime kerrasta noussut " huimat" 300g, kyllä sitä aika kevyt vieläkin on, painoa 55,1kg! Mainittakoon, että lähtöpaino oli sen 57kg.. No, kylläpä sitä ehtii vielä vähän tulla, ja on se nousussa ollut vähäsen koko ajan, niin eivät olleet huolissaan. Sf-mitta oli 22,5cm, viime kerralla oli 19cm, eli on onneksi kasvanut, vaikka mulla pikkuinen masu onkin. Mulla ei vielä ole ongelmia kenkien laiton kanssa, ehkä vähän ottaa kumartuessa vastaan, ja ihan hyvin näen alamasunkin ja " värkin" kurkkaamalla alaspäin. Turvotusta ei onneksi ole, eikä närästystä.

Ihanaa kun epeli liikkuu kovasti, vaikka olikin kolme unetonta yötä sen takia että se potki pissirakkoon ja alakertaan muutenkin (inhan tuntoista). Nyt vaikuttais että on kääntynyt. :)

Mukavaa, nyt on hampaatkin hoidettu, tänään paikattiin vielä kaksi. Neljä reikää oli, mutta eipä ole enää..:D Ikenet on kyllä hellinä ja vuotaa herkästi verta, kuuluu kuulemma tähän raskauteen.

Hyvää viikonloppua ja ainiin vielä tervetuloa uudelle, en nyt muista nimeä, mutta kuitenkin!

" ei niin kauhean muhkea" sämpylä rv 26+3