Iäkäs (75) vanhempi koronassa toisella paikkakunnalla
Miten huolissaan kannattaa olla ja mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa?
iäkkäällä vanhemmallani, jolla on muutenkin kaikenlaista vaivaa, korkeaa verenpainetta ym, on tänään todettu korona .
on korkea kuume joka laskee lääkkeellä, kovaa kurkkukipua ym.. Huoli on, että en ole varma, osaako hän seurata vointiaan. Hänellä ei ole yhtään ystävää tai tuttua joka voisi auttaa, on ollut aina erakko. Minä tyttärenä ainoa, mutta asun 200km päässä, meillä on useita pieniä lapsia ja käyn töissä.
mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä?
Kommentit (8)
Miksi asutte noin kaukana toisistanne? Kannattaa miettiä järjestelyitä, että kumpi muuttaa ja koska. Äitisi ei tuosta nuoret, eikä noi ongelmat ole häviämässä. Päin vastoin.
Tai isäsi, kummasta nyt oli kysymys...
Hankit jonkun illaksi vahtimaan lapsia, lähdet töiden jälkeen ajamaan vanhemmalle, vietät illan siellä ja ajat yöllä kotiin. Jos siis vointi huolestuttaa. Eihän tuo matka vie kuin pari tuntia suuntaansa, ja aikuinen selviää vaikka nukkuisi yhtenä yönä vähän lyhyemmät unet. Järjestelykysymys.
t. huolehdin vuosien ajan isoäitini asioita, joka asui 450 km päässä, ja mulla oli lapsen ja töiden lisäksi myös puulämmitys ja kotieläimiä.
Soitat joka päivä ja kuulostelet vointia. Itse asun eri maassa enkä voinut olla avuksi, kun lähes 90-v. isäni sairasti koronan. Hyvin selvisi taudista.
Vierailija kirjoitti:
Hankit jonkun illaksi vahtimaan lapsia, lähdet töiden jälkeen ajamaan vanhemmalle, vietät illan siellä ja ajat yöllä kotiin. Jos siis vointi huolestuttaa. Eihän tuo matka vie kuin pari tuntia suuntaansa, ja aikuinen selviää vaikka nukkuisi yhtenä yönä vähän lyhyemmät unet. Järjestelykysymys.
t. huolehdin vuosien ajan isoäitini asioita, joka asui 450 km päässä, ja mulla oli lapsen ja töiden lisäksi myös puulämmitys ja kotieläimiä.
Aloittaja hakemaan korona omalle perheelle? Ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja hakemaan korona omalle perheelle? Ei todellakaan.
Jos ne lapset on koulussa tai päiväkodissa, ne saavat koronan ja sata muuta tautia joka tapauksessa. Isompi riski on, että aloittaja vie vanhemmalle jonkun lasten taudin, jonka ei vielä tiedä olevan itämässä.
75-vuotias ei ole vielä vanhus. Mutta jos hän on omasta aloitteestaan erakoitunut eikä halua apua, ei aikuinen tytär voi tukea muuten kuin etänä. Huoli-ilmoitus?
Miksi vanhemmat asuvat kaukana aikuista lapsistaan ja lastenlapsistaan?
Kokemuksia kellään vastaavasta tilanteesta?