Jos mies muuttaa luoksesi
Paljon pyydät ruokarahaa jos sinä ostat kaikki ainekset tai vaihtoehtoisesti mikä olisi miehen osuus ostoksista?
Apua ei miestä aikaisemmin ja en osaa arvioida mikä olisi kohtuullista?
Kommentit (6)
Vai oletko niitä ihmisiä: Ei se niin nuukaa, ostaa se kellä rahaa tai ketä nyt kaupassa viitsii käydä? Mitä jos toinen sanoo tuon lauseen useammin kun sä ja oletetaan, että sun tulot ei korkeammat kun tuon toisen?
Meillä kahden aikuisen ja yhden lapsen taloudessa laitetaan 400€/kk per aikuisnokka yhteiseen kassaan ruokia varten.
Mies syö yleensä moninkertaisesti sen määrän kuin sinä, joten hankala sanoa. Itse päädyin siihen että mies käy kaupassa ja ostaa kaiken, minä valmistan ruuan. Teen listan ja ostaa meille ruokatarpeet sekä itselleen herkut, mitä haluaa.
Koitin muuten joskus tota että ei olisi nyt rahaa itsekin. Tulee heti: Missä sun rahat! Tai älä osta niin paljon vaatteita lapsille.
Kyllä mäkin kysyn samaa. Vastaus on: Mä maksan niin paljon. Sinuna en jatkaisi tai kysyisi.
En pyytänyt yhtään ruokarahaa, kun mies muutti luokseni. Meillä ei näitä euroja lasketa niin tarkkaan, että kuka hankkii mitäkin yhteiseen huusholliin.
Ostettiin sitten reilun vuoden kuluttua yhteisesti omakotitalo. Mies asui ennen yhteen muuttoa vuokralla ja minulla oli osakehuoneisto.
Puolet.