Tuttava on niin onnellinen
Kun hänen miehensä kosi ja hän pääsi naimisiin 20 vuoden avoliiton jälkeen. Heillä 16v ja 13v lapset. Mitä järkeä oli mennä naimisiin enää tuossa vaiheessa?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Oletkos kateellinen?
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos kateellinen?
En ole.
Oletpas, älä valehtele.
Lakiasiat ovat syynä, periminen jne.
Ehkä nyt voivat vihdoinkin keskittyä kunnolla toisiinsa ja rakkauteensa kun lapset ovat jo niin isoja. Muutaman vuoden päästä muuttavat kotoa jo pois. Onhan se juhlan paikka.
Kosiminen = miehen rakkaudenosoitus. Tätä harvemmin kait ajatellaan.
Aina on järkeä mennä naimisiin rakkaudesta. Älä arvostele ihmisten valintoja.
Sinänsä outoa mennä vasta 20 vuoden jälkeen naimisiin jos naimisiin haluaa mennä.
Itse en moista perinnettä halua jatkaa/tukea.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä outoa mennä vasta 20 vuoden jälkeen naimisiin jos naimisiin haluaa mennä.
No oletkin vähän ankea.
Eroavat kohta ja nainen vie miehen omaisuudesta puolet.
Vierailija kirjoitti:
Aina on järkeä mennä naimisiin rakkaudesta. Älä arvostele ihmisten valintoja.
Rakkaudesta nyt ei ainakaan ole järkevää mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kosiminen = miehen rakkaudenosoitus. Tätä harvemmin kait ajatellaan.
Tätä harvemmin kait ajatellaan. Ei turhaa suostua avioliittoon jos rakkaus molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkin vähän ankea.
Mun mielestä avioliiton periaate on perin ankea
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään 20 vuoden jälkeen naimisiin menevä pariskunta sun tukea haluakaan. Toistensa tuen he haluavat.
Ihmeen lapsellisista syistä ihmiset vetää herneet nenään. Mitä vatun väliä oikeasti vaikka jotkut menee naimisiin 20 vuoden parisuhteen jälkeen?? Se on heidän asiansa, mutta eihän jotkut happamat äm mät osaa olla onnellisia toisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään 20 vuoden jälkeen naimisiin menevä pariskunta sun tukea haluakaan. Toistensa tuen he haluavat.
Ihmeen lapsellisista syistä ihmiset vetää herneet nenään. Mitä vatun väliä oikeasti vaikka jotkut menee naimisiin 20 vuoden parisuhteen jälkeen?? Se on heidän asiansa, mutta eihän jotkut happamat äm mät osaa olla onnellisia toisten puolesta.
Kyllä mä osaan iloita toisten päätöksestä mennä naimisiin. Joo nimenomaan pitäisi olla vapaa päättämään haluaako mennä vai ei. Siksi avioliitto onkin vähän kummallinen, kun moni menee naimisiin "koska silloin perintö ja muut lakiasiat hoituvat helpommin" . Eikö tuo ole vähän outoa? Itse lämpenisin jos kyse olisi VAIN rakkaudesta.
Ei kannattais mennä naimisiin koska ero siitä tulee
Ainakin ennen oli ikäraja, jota ennen piti mennä naimisiin, jos halusi saada leskeneläkettä. Niinpä moni avopari avioitui vanhoilla päivillään. Lisäksi perintöasiat hoituvat ilman testamenttia.
Katkeruus, ehkä kateuskin, paistaa läpi.🙂
" Tärkeimpänä monille on avio-oikeus toisen puolison omaisuuteen. Jokainen liitto päättyy ennemmin tai myöhemmin joko erossa tai puolison kuolemaan. Aviopareilla omaisuus jaetaan ja ositetaan lähtökohtaisesti. Jos sen jaon ulkopuolelle haluaa jättää jotain, niin sitten on avioehto, Jalovaara sanoo.
Kaikkia avioliiton käytännön hyötyjä tai tilanteesta riippuen haittoja ei välttämättä tule ajatelleeksi.
Joitakin ehkäpä yllättää se, että vaikkapa avopuolisolle tapahtuu jotain ja hän on sitten tehohoidossa ja avopuoliso ei pääsekään häntä edes katsomaan, koska hän ei ole automaattisesti lähiomainen, Jalovaara kertoo.
Ja toki leskeytymiseen liittyy tällaisia, että avioleskellä on oikeus asua yleensä yhteisessä kohdissa, eli sitä ei aleta osittamaan."
Kertokaa miksi tällaisia oikeuksia saa vain avioliitossa?
No anna toisen iloita