Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, joka saanut potilasvahinkovakuutuksesta korvauksia?

Vierailija
22.02.2007 |

Kuulolla ketään...!?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää?

Vierailija
2/7 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä saanut korvauksia ja yllätys oli, että ns. kivusta

ja särystä maksetaan joku kertakorvaus. Mikähän tuo summa mahtanee olla? Lisäksi, koska tästä hoitovirheestä olen sairastunut toiseen sairauteen eli pysyvä haitta. Tiedätkö mikä mahtanee olla korvaus tässä asiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyttele kuulolla. Laita suosikkeihin / kirjanmerkkeihin tämä keskustelu niin löydät sitten myöhemmin.

Nyt pitää mennä nukkumaan, huomenna koko päivän menossa ja ehdin sitten illalla vasta vastaamaan.

Vierailija
4/7 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www .pvk .fi/asp/system/empty .asp?P=1282&VID=default&SID=773247516833832&S=0&C=27599

Vierailija
5/7 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin tietoja summista löytyy liikennevahinkolautakunnan sivuilta kohdasta normit ja ohjeet 2007. Löytänet varmaan ne, ettei tarvitse linkittää. Itse sain tilapäisen haitan korvausta (ent. kipu ja särky) luokan 4 mukaan, korvaus sen ylärajan mukaan. Korvaukset aika lailla tapauskohtaisia, minulla tuohon luokkaan vaikuttivat ainakin hoitoaika (teholla 3,5 viikkoa, sairaalassa kaikkiaan 5 kuukautta, kolme leikkausta...) ja pysyvän haitan jääminen.

Pysyvästä haitasta minulle on maksettu alustavasti korvausta haittaluokan 8 mukaan. Korvausta maksettu alarajan mukaan (huomioitu ikävähennykset), mutta korvaus voi vielä muuttua. Samoin pysyvästä kosmeettisesta haitasta on maksettu vasta alustavasti korvausta. Lopulliset korvaukset määritellään vasta kun pysyvä haitta on selvillä. Tähän vaikuttaa minulla se, että yksi korjausleikkaus on tehty viime syksynä. Lopullinen haitta voidaan määrittää vasta vuoden kuluttua siitä.

Korvauksia olen myös saanut sairaanhoitokuluista ja muista tarpeellisista kuluista sekä ansionmenetyksestä. Ansionmenetyksen korvaus on veronalaista tuloa. Korvausten maksamista onkin sitten saanut odotella kauan, kannattaa varautua usean kuukauden mittaiseen odotteluun, varsinkin jos kyseessä on kovin " monimutkainen" tapaus. Potilasvakuutuskeskuksessa kun ainakin lääkäri ja ehkä myös juristi makuuttavat papereita pöydällään lausuttavana.

Potilasvakuutuskeskuksen sivuiltakin löytyy aika paljon tietoa, kuten tuossa edellä joku kommentoikin.

Vierailija
6/7 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat eivät riitä kertomaan miten pahoillani

olen tilanteestasi. En osaa edes kuvitella,

mitä kaikkea olet joutunut läpikäymään.

Tuskin mikään korvaa sitä, mitä olet

joutunut kokemaan ja tuntuu, että oma

hoitovirheeni on aika mitätön sinun rinnallasi.

Kiitos paljon ajastasi ja ystävällisyydestäsi.

En tosiaan tiennyt, että tuolta liikennevahinkolautakunnan

sivuilta löytyy tietoja. Kiitos linkittäjällekin.

Itselleni oli yllätys että korvauksia maksetaan sekä tilapäisestä,

että pysyvästä haitasta. Omalla kohdallani voin myös sanoa,

etten tätä kokemusta olisi tarvinnut.

Vierailija
7/7 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mukava jos voin olla avuksi. Onhan tämä ollut melkoista asioitten hyväksymistä. Nyt näyttää siltä, etten pysty enää palaamaan työelämään, haussa on pysyvä työkyvyttömyyseläke. Tässä on tullut melko lailla tutuksi noiden korvausasioiden ja kaikkien muidenkin paperinpyörittämisten kanssa. Välillä kyllä tahtoo tulla väsymys, kun aina saa soitella omien asioiden perään kun käsittelyt kestää niin kauan. Hyvää jatkoa sinulle ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme