Uudet ravitsemussuositukset ovat naisten käsialaa
He laativat uudet ravitsemussuositukset:
Maijaliisa Erkkola, pj. Professori, Helsingin yliopisto
Ursula Schwab, vpj. Professori, Itä-Suomen yliopisto
Satu Jyväkorpi, Pääsihteeri, Valtion ravitsemusneuvottelukunta
Juha-Matti Katajajuuri, Erikoistutkija, Luonnonvarakeskus
Marjaana Manninen, Opetusneuvos, Opetushallitus
Jelena Meinilä, Yliopistotutkija, Helsingin yliopisto
Satu Männistö, Tutkimuspäällikkö, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Kaija Rautavirta, ETT, Helsingin yliopisto
Merja Saarinen, Tutkimuspäällikkö, Luonnonvarakeskus
Kirsi Virtanen, Apulaisprofessori, Turun yliopisto
Suvi Virtanen, Tutkimusprofessori, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, professori, Tampereen yliopisto
Yksi mies luonnonvarakeskuksesta ja 10 naista.
Kommentit (43)
Teen kuten teini-iästä asti: neljäsosa lihaa/kalaa (ja mieluiten itse saalistaen), neljäsosa pottu/riisiä jq loput eli puolet rehuja. Joskus saattaa mennä niin että jokaista kolmannes.
Ja kas kumma, viiskybäisenä jeppenä olen sellaisessa kunnosss että lääkärikin ihmettelee hyviä veriarvojani yms vaikka en ole harrastanut "kosmetiikkakuntoilua" tämän vuosituhannen puolella.
Kysymys siis kuuluukin, miksi seuraisin mitään suosituksia kun teininä opittu tapa toimii lähed 40 vuotta myöhemminkin?
Vierailija kirjoitti:
Teen kuten teini-iästä asti: neljäsosa lihaa/kalaa (ja mieluiten itse saalistaen), neljäsosa pottu/riisiä jq loput eli puolet rehuja. Joskus saattaa mennä niin että jokaista kolmannes.
Ja kas kumma, viiskybäisenä jeppenä olen sellaisessa kunnosss että lääkärikin ihmettelee hyviä veriarvojani yms vaikka en ole harrastanut "kosmetiikkakuntoilua" tämän vuosituhannen puolella.
Kysymys siis kuuluukin, miksi seuraisin mitään suosituksia kun teininä opittu tapa toimii lähed 40 vuotta myöhemminkin?
No tuohan onkin hyvinkin lähelle suositusten mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisethan suositukse5 oltaisiin saatu jos olisi mennyt toisin päin?
salaatti kielletty ja kukkakaali, mutta keppana ja makkara ok.
Vaikkei makkara erityisen terveellistä olekaan, siitä saa energiaa, jota ei saa salaatista. Hentoiset naiset pärjäävät hyvin salaatilla, miehet eivät. Sen olen huomannut itse työlounaalla: jos valitsen pelkän salaatin, kiljuva nälkä iskee 2-3 tunnin sisällä.
Mikäs se bmi onkaan? Kiljuva nälkä ei tarkoita sitä että pitää syödä jos kaljamahassa on mistä ottaa.
Liittyvät laajemmin kansainvälisen femcel-kulttuurin läpimurtoon. Vilppi ja miesviha ovat siinä keskiössä. Ajatellaan, että on miesten syy, kun naiset eivät saa Tinderistä seksiä. Tätä sitten kostetaan joka käänteessä. Tehdään perättömiä rikosilmoituksia, miesvastaista tutkimusvilppiä ja muuta kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei makkara erityisen terveellistä olekaan, siitä saa energiaa, jota ei saa salaatista. Hentoiset naiset pärjäävät hyvin salaatilla, miehet eivät. Sen olen huomannut itse työlounaalla: jos valitsen pelkän salaatin, kiljuva nälkä iskee 2-3 tunnin sisällä.
Mikäs se bmi onkaan? Kiljuva nälkä ei tarkoita sitä että pitää syödä jos kaljamahassa on mistä ottaa.
Jotakin 20 ja 25 välillä, vaihtelee välillä. Seuraava kysymys, kiitos.
Siinäkin asiassa ml. koulut jne akat tuhoaa kaiken mihin tarttuu. Käänteinen Midas.
Naisessa on kolme reikää. Ei muuta.
Jos tieteelliset tutkimukset ovat naisten käsialaa, niin olkoon sitten niin. Ne ovat suosituksia ihmisten tiedoksi. Voittehan te gubet tunkea makkaraa edelleen kaikkiin reikiinne.
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin asiassa ml. koulut jne akat tuhoaa kaiken mihin tarttuu. Käänteinen Midas.
Ukkojen on vaikea hyväksyä tiedettä. Niin on maailma muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkojen on vaikea hyväksyä tiedettä. Niin on maailma muuttunut.
Aivan. Ennen oli Newton ja Einstein. Nyt... niin, mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole kieltämässä sinulta makkaran syöntiä. Kyseessä on terveyssuositus. Mikäli haluat, että pippelisi lerpahtaa nelikymppisenä ja saada ensimmäisen infarktin viisikymppisenä, niin saat vapaasti ahmia makkaraa.
M57v.
Supmalaiset on yhä suuremmissa määrin kiinnostuneita aasialaisesta ruuasta . Lidlissäkin pitää pitää kiirettä että kerkeää tiettyjä tuotteita saamaan ja japanilaiset ovat yksi terveimpiä kansoja ja syövät aasian tofua. Suomalainen broileri syö kauraa.
Jotenkin niin kaukaa haettuja selityksiä.
Muistan kuinka lapsena kaikki äidin tuttavien miehet, Reijot ja Veikot, kuolivat ysärillä 55-65 vuotiana sydäreihin vaikka söivät vain "kunnon kotiruokaa".
Vihanneksiakin syövät naiset ovat vieläkin elossa jos olleet leskinä useamman vuosikymmenen.
Osa naisista kuvittelee vielä tänäkin päivänä, että tupakointi on epäterveellistä...
Omituinen tieteisiin uskova sukupuoli!
Onneksi me miehet öyhötetään tunteella, emmekä anna tosiasioiden vaikuttaa elämäämme.
Sen takia meidän miesten elinikäkin taitaa olla pidempi kuin naisilla? Eiku?
M57v.
Vierailija kirjoitti:
Soylent Green
Soylent Green is people!
Ja sen, kenen osakkeita olet sattunut ostamaan.