Voiko silmien väri muuttua teininä tai nuorena aikuisena?
Tapasin tuttavan jonka olen hnyt viimeksi 7-8v. Nykyään ollaan kolmekymppisiä. Olen varma että hänellä oli lapsena siniset tai vihreät silmät, mutta nyt hänen silmänsä oli ihan selvästi ruskeat. Hiuksetkin oli vielä tummemmat vaikka ruskeatukkainen oli lapsenakin. Silmien väriä kuitenkin ihmettelen, koska olen luullut että se voi muuttua korkeintaan varhaislapsuudessa.
Kommentit (31)
Mulla oli varmaan 10v asti täysin siniset silmät ja sit keskelle tuli vihreetä, että nykyään on vihreesiniset silmät.
Ja ihan on kuvia todisteena.
Vierailija kirjoitti:
Glaukoomalääkkeet ja ripsiseerumit voivat aiheuttaa tuota. Tuo on yksi syy, miksi en uskalla käyttää ripsiseerumia.
Hiukset taas muuttuvat monilla ihan hormonien vaikutuksesta. Tekstuuri tai väri voivat muuttua tai molemmat. Itsellänikin molemmat muuttuneet useaan otteeseen elämån aikana.
Ripsiseerumeista siis osa sisältää tuota glaukoomalääkkeen ainesosaa. Ripsien kasvu perustuu siihen. Samalla tulee kosolti haittavaikutuksia. Myös luomien iho voi tummentua ja silmät pullistua.
Vierailija kirjoitti:
Glaukoomalääkkeet ja ripsiseerumit voivat aiheuttaa tuota. Tuo on yksi syy, miksi en uskalla käyttää ripsiseerumia.
Hiukset taas muuttuvat monilla ihan hormonien vaikutuksesta. Tekstuuri tai väri voivat muuttua tai molemmat. Itsellänikin molemmat muuttuneet useaan otteeseen elämån aikana.
Mitä halvatun väliä silmien värillä on, jos niillä näkee.
Pojallani oli n. 3-vuotiaaksi ihan siniset silmät. Alkoivat muuttua ensin vihertävän harmaaksi. Nyt 16- vuotiaana silmät näyttävät melkein ruskealta. Auringonvalossa ovat oliivin vihreät. Silmien keskelle on ilmestynyt ruskea rinkula, että saa nähdä muuttuuko vielä ruskeammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kommentti liittyy minun kommenttiini? Ei minulla ole ainakaan vielä glaukoomaa. Kerroin etten uskalla käyttää ripsiseerumia. Ripsiseerumi on kosmetiikkatuote, jonka tarkoitus on aiheuttaa ripsiin liikakasvua. Osa niistä sisältää glaukoomalääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kommentti liittyy minun kommenttiini? Ei minulla ole ainakaan vielä glaukoomaa. Kerroin etten uskalla käyttää ripsiseerumia. Ripsiseerumi on kosmetiikkatuote, jonka tarkoitus on aiheuttaa ripsiin liikakasvua. Osa niistä sisältää glaukoomalääkettä.
Miten kommenttisi pelkoihisi liittyen liittyy aiheeseen. Pelkäät silmien värin muuttuvan?
"Miten kommenttisi pelkoihisi liittyen liittyy aiheeseen. Pelkäät silmien värin muuttuvan?"
Täh? Lue uudelleen teksti, ellet ymmärtänyt. Minun kommenttini oli suora vastaus ap:n kysymykseen... Ripsiseerumit voivat tummentaa silmiä. Mm. siksi en käytä niitä.
Vierailija kirjoitti:
"Miten kommenttisi pelkoihisi liittyen liittyy aiheeseen. Pelkäät silmien värin muuttuvan?"
Täh? Lue uudelleen teksti, ellet ymmärtänyt. Minun kommenttini oli suora vastaus ap:n kysymykseen... Ripsiseerumit voivat tummentaa silmiä. Mm. siksi en käytä niitä.
Ja kuolisit siihen tummumiseen? Huisin pelottavaa.
Kyllä voi. Silmälääkäri jolla olen käynyt vuosia sanoi näin. Varsinkin jos on heterokromiaa, silloin väri ei välttämättä ole stabiili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuolisit siihen tummumiseen? Huisin pelottavaa.
Ikävää, jos sinulla jokin ongelma asian suhteen. Itse pidän mieluummin tavisripseni kuin lähden kasvattamaan niitä ja mahdollisesti tummentamaan silmiäni.