Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakastemustikoiden hävittäminen

Vierailija
30.11.2024 |

Mitenköhän nuo kannattaisi hävittää, jo 4 vuotta vanhoja, enkä niitä enää viitsi syödä. Biojätteeseen ei varmaan kovin suurta määrää voi laittaa? 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne pilalla ole! Teet smoothieta, marjarahkaa, laitat puuron päälle.

Jos on vähän vitamiinit vähentyneet niin ovat kuitenkin kuitulisä ja muutenkin terveellisiä.

Kysy tutuilta jos ei itsellesi kelpaa, varmasti joku mielellään ottaa.

Vierailija
82/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehtään vaan sinne tänne. Madot syö ne viimeistään kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä mehuksi 

Mehua päiväysvanhoista mustikoista? Jos sen mehun pakastaa niin raikastuuko se?

Mikä ihme on päiväysvanha mustikka? Kyllä se pakkasessa pysyy käyttökelpoisena hilloihin ja mehuihin vuosia.

Vierailija
84/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on turha ja typerä ongelma! Moni ottaisi ilolla marjat!

Neljä vuotta vanhat marjat? Enpä usko, kun päiväyksen saavat selville!

No itse ainakin voisin ottaa. En ihmettele, että tällä maalla menee nykyään niin huonosti, kun osa ihmisistä on täysin avuttomia ja kykenemättömiä mihinkään.😂

Vierailija
85/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä mehuksi 

No kun ei sitä mehuakaan tulisi juotua

Mustikkamehu kelpaa mainiosti vispipuuron nesteeksi

Miksi sitä puuroa ei voi keittää suoraan marjoista? Nyt ei ammattitaito riitä.

T: Kokki evp

Ehkä mehuna vievät vähemmän tilaa kuin marjoina, jos pitää säilyttää ja toisekseen monet lapset eivät tykkää marjoista vispipuuron seassa. En ole kokki, mutta olen marjojen suurkuluttaja. Ammattitaitoa on kyllä se, että osaa huomioida erilaisia mieltymyksiä. En muuten ole se, ketä lainasit.

Vierailija
86/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on turha ja typerä ongelma! Moni ottaisi ilolla marjat!

Neljä vuotta vanhat marjat? Enpä usko, kun päiväyksen saavat selville!

No itse ainakin voisin ottaa. En ihmettele, että tällä maalla menee nykyään niin huonosti, kun osa ihmisistä on täysin avuttomia ja kykenemättömiä mihinkään.😂

Tätä olin itsekin tulossa kommentoimaan. Tuo osa, minkä mainitset, ei ole enää edes mitenkään pieni. Tuollaiset torvet ne ovat pienentäneet PISA-tuloksiakin oikein huolella. Kaikki asiat, mitkä vaativat omaa ajattelua, menevät vituralleen.

Vierailija
87/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slovakia on tiktok sekoitettu Älä sekoita Slovenia on varakas maa ja älykäs

Vierailija
88/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse poiminut vai joku muu?

Miksi et ole käyttänyt?

Vierailija
89/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä säilyä marjat 25 vuotta

Vierailija
90/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö niitä marjoja hamstrata niin paljon? Kuinka paljon niitä on, jos ei mahdu biojätteisiin?

Vierailija
91/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö niitä marjoja hamstrata niin paljon? Kuinka paljon niitä on, jos ei mahdu biojätteisiin?

Juuri näin. Itsekin ihmettelen että hamstrataan marjoja vuosikausiksi pakastimeen. Kai niitä viisi vuotta vanhoja voi syödä, mutta ei niissä enää mitään vitamiineja ole ja mehuksi keitettynä katoaa viimeisetkin. Itse käytän kesällä poimitut tuotteet ennen seuraavaa kesää, tyhjennän pakastimen ja laitan sitten tuoreet sienet ja kalat sinne. En jemmaa mitään vuosikausia. Tosin aloittaja puhui äitinsä pakastamista tuotteista.

Vierailija
92/92 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itsekin ihmettelen että hamstrataan marjoja vuosikausiksi pakastimeen. Kai niitä viisi vuotta vanhoja voi syödä, mutta ei niissä enää mitään vitamiineja ole ja mehuksi keitettynä katoaa viimeisetkin. Itse käytän kesällä poimitut tuotteet ennen seuraavaa kesää, tyhjennän pakastimen ja laitan sitten tuoreet sienet ja kalat sinne. En jemmaa mitään vuosikausia. Tosin aloittaja puhui äitinsä pakastamista tuotteista.

Eihän mustikkapiirakkaa tehdä minkään vitamiinien takia, vaan maun takia. Ennen pakastimien yleistymistä se tehtiin perinteisesti mustikkahilloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi