Arto Satosen mieli muuttui: Haluaakin nyt Suomeen Tanskan mallin, mutta ilman sosiaaliturvaa!
Satosen mieli pyörii kuin tuuliviiri puhurissa. Aiemmin Satonen vaati Suomeen Ruotsin mallia, mutta nyt kun liitot ehdottivat palkankorotuksia Ruotsin mallin mukaisesti, se ei enää käynytkään.
Nyt Satonen haluaa Suomeen Tanskan mallin, mutta ilman Tanskan sosiaaliturvaa, työttömyysturvaa ja palveluita. Hallituksen leikkaukset ovat vieneet Suomen hyvin kauas Tanskan mallista. Ja nyt Tanskan mallista on tarkoitus poimia miltei olematon irtisanomissuoja ja vaativa työnhakuvelvoite.
Satosen tapa tehdä rusinat pullasta -politiikkaa on saanut opposition närkästymään. Satonen vaikuttaa poimivan vain ne työntekijän asemaa heikentävät kohdat eri maiden malleista ja jättävän kaikki edut, kuten palkankorotukset, hyvän työttömyysturvan ja yhteiskunnan turvaverkot niistä pois.
https://demokraatti.fi/satonen-valaytti-tanskan-tyomarkkinamallia-sdpn-…
Kommentit (242)
Minulla on tunne, että Satosesta pidetään Suomessa laajalti.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kadehtivat ja ihailevat, naiset haluavat ja palvovat.
Kyllähän tämä Häkäpään puudeli Satunen on miesten mieleen.
Satonen haluaa suomalaiset orjiksi. Sellanen pullaperse se
Puoliväliriihen jälkeen Satonen aikoo käynnistää parlamentaarisen työryhmän keskustelemaan Tanskan mallin käyttöönottamisesta Suomessa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kala-on-syotava-ruotoineen-tyominist…
Keväällä puhaltaa uudet tuulet. Jumalan lahja naisille, upeakroppainen Arto, joutaa taas saunomaan.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/6637552
Orpo kertoi, että ministerikierrätyksen toinen vaihe toteutuu ennen kesää. Silloin eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matias Marttinen ottaa työministerin salkun Arto Satoselta.
Vierailija kirjoitti:
Satonen haluaa suomalaiset orjiksi. Sellanen pullaperse se
Satosen perse on nähty jo vilaukselta lehdessä. Mutta kansa tahtoo lisää.
Se on kiva käyttää hyvämaineisia pohjoismaita malleina omille tavoitteilleen, kun ne varsinaiset mallit kuulostaisivat pahoilta. Ei yksikään poliitikko vaadi esim. Zimbabwen mallia, vaikka oikeasti haluaisikin juuri sitä; huonoja palkkoja ja olematonta sosiaaliturvaa.
Kuolaava syöttöporsas on itse pelkkä kuluerä ja kustannusrasite veronmaksajille.
Sen f a s istin tavoite on ainoastaan ja vain, EK:n juoksupoikana, saada duunarin irtisanominen helpoksi
Satosen mieli muuttui, haluaa viinerin sijasta miljoona viineriä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kadehtivat ja ihailevat, naiset haluavat ja palvovat.
😂😂😂😂🤮🤮🤮🤮
Tällähän oli joku tehdas, jossa työttömät teki töitä alihankkkijoina. Tosin eivät saaneet siitä liksaa, koska kuulemma harjoittelivat sitä työntekoa. Ihmeellistä.
Kohta Sathonen haluaa Ryzz-ien mallin
Vierailija kirjoitti:
Hän on poikkeuksellisen asiantunteva ministeri. On julkaissut hallinnonalaansa liittyvää kirjallisuuttakin.
Asiantunteva ja äly eivät vaikuta sopineen samaan päähän.
Hän kun ei itse keksi ei sitten yhtikäs mitään vaan kopioi kaiken aina muualta.
Sekös tekee asiantuntijan?
Ennemminkin kopiovastaavan.
Onhan se mielenkiintoista seurata, että miten suomalaiset porsaat...eiku siis lampaat asioihin suhtautuvat, kun ideologiansa ajamana isopaha-Satonen puhkuu kaikki mahdolliset työsuhdeturvat kumoon...saadakseen itselleen ja kavereilleen enemmän täytettä leipien päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on poikkeuksellisen asiantunteva ministeri. On julkaissut hallinnonalaansa liittyvää kirjallisuuttakin.
Asiantunteva ja äly eivät vaikuta sopineen samaan päähän.
Hän kun ei itse keksi ei sitten yhtikäs mitään vaan kopioi kaiken aina muualta.
Sekös tekee asiantuntijan?
Ennemminkin kopiovastaavan.
Tämähän on kokkarien mainoslause: kun en muuta keksinyt.
Satanen hommaa vielä ennen salkun siirtoa Tanskan mallin ja rajattomat mahdollisuudet vaihtaa työpaikkaa lennosta kun entisen ovi sulkeutuu. Voi kun itsekin voisin nähdä näin kauniita märkäunia.