Yksin asuvat jotka käytte itse ruokakaupassa, kuinka monta kertaa viikossa käytte?
Olen yksin asuva ja autoton. Pyrin olemaan käyttämättä ruokatilauspalveluja paitsi sairaana ollessani.
Joudun käymään kaupassa kaksi kertaa viikossa. Onko se mielestänne usein?
Teen töitä kotona. Joudun käymään toimistolla kerran viikossa, ja sieltä palatessani käyn kaupassa ja ostan mitä nyt sattuu puuttumaan. Toisen kerran käyn näin viikonloppuna yleensä ja ostan suurimman osa ruoista ja taloustarvikkeista.
Autottomana joudun kantamaan ostokset käsissä kävellen kotiin. Matka ei ole pitkä ja kuntoni on hyvä, mutta ostokset painavat.
Kommentit (27)
Pari, kolme kertaa viikossa. Mulla on suht pieni jaakaappi joten en osta isoja määriä kerralla, lisäksi usein lähden ex tempore ravintolaan illalliselle joten en halua että ruoka pilaantuu kaappeihin jos viikolla tuleekin syötyä ulkona monta kertaa.
Usein laitan ruokaa pariksi päiväksi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
käyn kerran viikossa tekemässä ostokset koko viikolle autolla, jos joku yksittäinen loppuu käyn kävellen n. 5km suuntaansa
*korjaus 2km suuntaansa :) tulee samalla iltalenkki
Kerran viikossa isot ostokset ja toisen kerran jos jotain unohtui, tekee erityisesti jotain mieli tai pitää täydentää tuorepuolta.
Kesällä reppu ja polkupyörässä sivulaukut. Talvella reppu ja pulkka, jos pyörällä ei pääse.
2-3 kertaa viikossa ja niistä yksi kerta viikonloppuna autolla, . Konttorilla 2 päivää viikosta ja Hesan keskusta, joten autoa sinne on toivotonta parkkeerata, ainakaan ilmaiseksi....
Mulla on iso hyvin lokeroitu reppu, mihin laitan tietokoneen ja painavat, niin ei väsy kädet. Suosittelen.
Max 2-3 kertaa, vaikka lähikauppa vieressä ja ostoskeskuskin kävelymatkan päässä. Kesällä vähän useammin, kun lomalla tulee olutta ja lonkeroa hetken mielijohteesta sekä juotua että tarjoiltua.
En oikein pidä (pitääkö kukaan?) ruokakaupassa käymisestä ja kauppalistan kanssa ostan useammaksi päiväksi mitä tarvitsen.
Pari kertaa viikossa. Yleensä pyöräilen (läpi vuoden), niin ostokset kulkee siinä hyvin.
Jos olen liikenteessä ilman polkupyörää, niin käytän vedettävää ostoskärryä. Kunnolliseen(!) ostoskärryyn kannattaa panostaa. Ja niitä on nykyään kauniita ja tyylikkäitäkin.
Käyn ruokakaupassa kolmen päivän välein banaanifrekvenssin perusteella: syön yhden banaanin päivässä, mutta jos ostan enemmän kuin kolme banaania kerralla, neljänteen alkaa tulla pilkkuja ennen kuin ehdin syödä sen.
Asun Helsingin kantakaupungissa ja kävelymatkan päässä on useita lähikauppoja. Teen töitä kotona mutta en wolttaa.